Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

vwir pisze:Wypełnienie jest niezłe. Przy 3k jest 62%. Skrócenie sztangi może coś zmienić, ale cudów bym się nie spodziewał.

Powinno być bliżej 70%, ale mimo wszystko fakt, że cudów nie będzie.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Marcin_Toledo pisze:Turbina nie była jeszcze nigdy zdejmowana z samochodu , dopiero pierwszy i na dobrą sprawę na upartego mogłem z nią jezdzić ale przy miał turbo-dziurę co denerwowało i dlatego wyjęta została wyczyszczona no i gościu co się zajmuje turbinami stwierdził po czyszczeniu że przycinała się gruszka przy końcu i ją wymienił. Ale prędzej też słabo ciągnął z dołu po czyszczeniu była różnica lepsza bo lepiej ciągnął na górze. Wczoraj byłem u takiego gościa co się zajmuje tylko grupa VW. Zaczął sprawdzać komputerem to odrazu powiedział że nie jedzie bo za mało paliwa dostaje. Sprawdził ciśnienie paliwa - ok powiedział , i stwierdził ze wszystko wychodzi ze pompowtryski. I auto w ogóle nie kopci a delikatnie powinien przy rozruchu jakąś mgiełkę puści ale jak się go przegazuje nic. Może zrobić jeszcze jakieś dodatkowe logi? Najgorsze jest to , że wyjmie się turbine a okaże się ze to jest wszystko wporządku i z kolei znowu dodatkowe koszty.


To masz to auto od nowości, że wiesz, że turbina nie była nigdy wyciągana? Jeśli pompki niedomagają to może później wstawać, to fakt. Ale wtedy najczęściej leją i kopcą. Ewentualnie można jeszcze zerknąć na wałek rozrządu. W ARLach lubi się wycierać.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Od nowości nie , ale było widać ze nie była ściagana wszystko oryginalne zaplombowane uszczelki jak ktoś już grzebie to widać zazwyczaj że coś było robione a tam nic nie wskazywało ktoś coś grzebał. Zrobie wieczorkiem jeszcze logi dynamiczne i statystyczne i wrzucę. Gościu co u niego byłem on twierdzi ze to są pompowtryski za mało auto dostaje paliwa i jak mu się przyciśnie to powinien jakiegoś czarnego dymka puścić a on nic. Porobię dzisiaj logi i podeśle mam nadzieję ze pomożecie mi w czym problem leży. Oprócz tych logów co niżej zrobić jeszcze jakieś ?

W tym samym oknie powracamy do grupy Meas. Blocks 08 i logujemy do pliku w trybie statycznym (na biegu jałowym bez obciążenia) grupy:

000
001
003
004
007
013
010
018
023

4. Kolejny etap to wykonanie logów dynamicznych, klikamy start logowania w momencie kiedy na trzecim bądź czwartym biegu, uzyskamy obroty okolo 1400-1500. Po kliknięciu start logowanie wciskamy pedał gazu na max w podłogę i logujemy aż do obrotów 4300 dla tdi, grupy:

003
004
010
011
001
008
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Marcin_Toledo pisze:Od nowości nie , ale było widać ze nie była ściagana wszystko oryginalne zaplombowane uszczelki jak ktoś już grzebie to widać zazwyczaj że coś było robione a tam nic nie wskazywało ktoś coś grzebał.


Zaplombowane uszczelki? ;)
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

srubki miało byc hehe :D
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Śrubek przy turbinie też się nie plombuje. Niczego się przy silniku nie plombuje i jeśli robi to ktoś kto ma pojęcie to nie masz szans poznać, że coś było grzebane.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Była czyszczona geometria w turbinie i była wymieniana gruszka przy tubinie po czyszczeniu stwierdził że przycinała się przy końcu ). Nie ma żadnych błędów auto podmieniałem nawet przepływkę i nic lepiej. Sprawdzane było ciśnienie paliwa i było ok. Gościu który mi sprawdzał Maniak VW powiedział ze dostaje auto za małą dawke. Najlepsze jest to , że auto nie kopci depnie mu sie fest na postoju czy nie na postoju to nie kopci a jednak jakiegoś czarnego dyma powinien puścić z tyłu, przy rozruchu delikatnie mgiełkę puści. Nie raz ma takie odchyły , że jezdzi lepiej a nie raz bardzo słabo ciągnie na dole jak i na górze. Wymieniałem nawet n75 i cisnienia doładowania na rurze z przodu i nic dalej to samo. Doładowanie turbiny wszystko wporządku. Zrobiłem dzisiaj troszeczkę więcej logów o których poczytałem statyczne i dynamiczne. Z góry serdecznie dziękuje za waszą pomoc liczę że uda mi się dojść do celu. Za wdzięczność odwdzięczę się finansowo. Przesyłam logi dynamiczne i statyczne jakie zrobiłem dzisiaj , jeśli jeszcze jakiegoś brakuje który może mieć znaczenie proszę pisać jutro postaram się jak najszybciej go zrobić i dosłać na forum. Serdecznie dziękuje,pozdrawiam

LINK DYNAMICZNE :

http://vaglog.pl/log_220604.html
http://vaglog.pl/log_220605.html
http://vaglog.pl/log_220606.html
http://vaglog.pl/log_220607.html
http://vaglog.pl/log_220608.html
http://vaglog.pl/log_220609.html

LOGI STATYCZNE :
http://vaglog.pl/log_220610.html
http://vaglog.pl/log_220611.html
http://vaglog.pl/log_220612.html
http://vaglog.pl/log_220613.html
http://vaglog.pl/log_220614.html
http://vaglog.pl/log_220615.html
http://vaglog.pl/log_220616.html
http://vaglog.pl/log_220617.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

BIPy na 2 cylindrze zauważalnie wyższe niż na innych, ale do przeżycia. Swoją drogą - kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Mnie się jednak ta turbina średnio podoba.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: klynna »

Bardzo proszę o objaśnienie :)
a więc, :



Marcin_Toledo pisze:LINK DYNAMICZNE :
1.http://vaglog.pl/log_220604.html
1.1. Co to za grupa (001)
1.2. Czym jest 'Injected quantity'
1.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
1.3. Czym jest 'Spec. Inj. duration'
1.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?


Marcin_Toledo pisze:2.http://vaglog.pl/log_220605.html
2.1. Co to za grupa (003)
2.2. Czym jest 'MAF (specified)'
2.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
2.3. Czym jest 'MAF (actual)'
2.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?


Marcin_Toledo pisze:3.http://vaglog.pl/log_220606.html
3.1. Co to za grupa (004)
3.2. Czym jest 'Spec start of inj.'
3.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
3.3. Czym jest 'Spec inj. duration'
3.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
3.4. Czym jest 'Synchro. angle'
3.4.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?


Marcin_Toledo pisze:4.http://vaglog.pl/log_220607.html
4.1. Co to za grupa (008)
4.2. Czym jest 'IQ driver's req'
4.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
4.3. Czym jest 'IQ via rpm(Torq)'
4.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
4.4. Czym jest 'IQ via MAF'
4.4.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?


Marcin_Toledo pisze:5.http://vaglog.pl/log_220608.htmll
5.1. Co to za grupa (010)
5.2. Czym jest 'Atmos pressure.'
5.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
5.3. Czym jest 'Intake air press.'
5.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
5.4. Czym jest 'Throttle'
5.4.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?


Marcin_Toledo pisze:6.http://vaglog.pl/log_220609.html
6.1. Co to za grupa (011)
6.2. Czym jest 'Atmos pressure.'
6.2.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
6.3. Czym jest 'Atmos pressure.'
6.3.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?
6.4. Czym jest 'Atmos pressure.'
6.4.1. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tej kolumnie ?

----------------------------------------------------------------------

7. Bardzo bardzo proszę o odpowiedzi na powyższe pytania :)
7.1. Dla admina: jeżeli odpowiedzi zostaną udzielone to proszę przykleić ten post w nowym zamkniętym temacie (temat tylko do odczytu)
8. Poza grupami 001, 003, 004, 008, 010, 011 które grupy mądrze by było jeszcz zlogować
dynamicznie ?
9. Jakie grupy mądrze by było zlogować statycznie ?


I mózg... :573:

A tak na poważnie, fajnie gdyby powstał dokument z odpowiedziami na powyższe pytania-pomoże wielu osobom. Osobiście deklaruje się zrobić z tego ładnie sformatowanego pdf'a i wrzucić na jakiś server - mogę udostępnić ten plik na moim onedrive'ie lub na czyimś chomiku (np. sonego, ponieważ posiada tam instalki vaga).
Jestem w stanie postawić kratę piwa dla osób, które zechcą podzielić się swoją wiedzą i odpowiedzą zwięźle na wyżej wymienione pytania :)
(do czego jest ta grupa, jakie wartości są oczekiwane)

Enjoy ! :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

1) http://vaglog.pl/log_220616.html
Tu trochę korekcje wtrysków mają duże rozbieżności, ale bez tragedii.

Mi osobiście się nie podoba kąt synchronizacji, na postoju masz trochę poza normą, powinno być 0 do -1. Druga sprawa to jak wspomniał Maniak VW masz małą dawkę paliwa, widać w logu 008. Wypadało by sprawdzić ten kąt synchronizacji ewentualnie mógł się już przytrzeć wałek rozrządu (norma w ARL).
ODPOWIEDZ