Mielec, Turbo Bogdan. Ale to nie ma znaczenia - widziałem już sporo logów z różnych TDI i bez problemu można było po logach poznać, czy turbina regenerowana, czy nie. Turbiny z różnych zakładów. Nie widziałem tylko logów z turbo tec z Jaworzna. Podobno potrafią zrobić że działa jak ori, ale koszt regeneracji mają zbliżony do nówki, więc bez sensu.
Hybryda później wstanie bo strona gorąca zostaje stara a więc powierzchnia łopatek jest mniejsza a przynajmniej tak mi sie wydaje z logicznego pkt widzenia
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
Witam.
Muszę wymienić u siebie turbinę i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Nie stać mnie na nową, a Tolkiem na pewno będę jeździł jeszcze kilka lat.
Zastanawiam się, jaką turbinę dorwać?
Czy po regeneracji, czy szukać dobrej używanej?
2. Zaczeło chodzić mi po głowie takie coś...
Czy nie wymienić turbiny na zwykła, beż zmiany geometrii, czy na taka jaką mam, czyli z ruchomymi łopatkami?
Turbina bez ruchomych łpatek dłużej wytrzyma, nie ma problemu z zapieczeniem się, ale z drugiej strony, czy samochód nie straci kilku koni?
Nie będzie słabiej się zbierał?
Nawet gdy zregenerujesz swoją to będzie się sprawować lepiej, niż turbina bez zmiennej geometrii. Więc po prostu zregeneruj i tyle. Jeśli planujesz jakieś zwiększanie mocy to wtedy można myśleć o czymś więcej (jakaś hybryda lub zupełnie inna turbina).
Zapomnij o czymś takim jak dobra używana turbina. Nasze auta mają po kilkanaście lat i ponad 300 tys przebiegu (realnie, a nie na liczniku) i w takiej sytuacji używane turbiny są dalekie od dobrego stanu.
Czyli lepiej regeneracja.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Gdybym włożył jakąś turbinę po regeneracji ale mocniejszą.. odczuję różnicę na korzyść?
Jakiś delikatny wzrost mocy samochodu?
W chwili obecnej nie planuję jakoś mocno zwiększać mocy samochodu.
Jeśli nie zmienisz softu to większa turbina tylko zaszkodzi - będzie później wstawać. Większa turbina nie daje większej mocy. Zmiana softu daje większe doładowanie. A turbiny zmienia się na większe po to, żeby wytrzymały inne ustawienia w sofcie.