[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kristof
Zasłużony
Posty: 712
Rejestracja: 18 maja 2008, 13:35
Auto: BMW
Model: X5
Lokalizacja: Wolomin

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: kristof »

ale w dziale diesel :evil:
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: gurszczak »

kristof pisze:ale w dziale diesel :evil:


w zawiązku z tym że się tak gatka rozwinała to może kristof przesuń ten temat do ogólnego i bedzie oki :)
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
A
ADIWWL

Re: Oleje do naszych Toledziaków

Post autor: ADIWWL »

Mobil 1 5w50 syntetyk teraz dolewam co ok 200 -300ml miedzy przeglądem wina turbiny wczesniej nic nie dolewałem
Awatar użytkownika
gurszczak
Zasłużony
Posty: 644
Rejestracja: 20 maja 2008, 06:05
Auto: Hyundai
Model: ix35
Lokalizacja: Grudusk

Re: Oleje do naszych Toledziaków

Post autor: gurszczak »

ADIWWL pisze:Mobil 1 5w50 syntetyk teraz dolewam co ok 200 -300ml miedzy przeglądem wina turbiny wczesniej nic nie dolewałem


Powiem Ci ze też raz tylko wlałem ten olej koles mi doradził wczeciniej nie dolawałem nawet 1ml a po tym niestety zaczal juz brac i wrociłem do starego oleju 0W40 i powoli sie stabilizuje
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
T
TOMMI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:39

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: TOMMI »

U mnie Mobil 1 5W50 ;-)
Awatar użytkownika
Pedritos
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 08 lip 2008, 20:05

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Pedritos »

Ja używam tylko oleju

Motul 8100 x-clean c3 5w40 5l - wymiana co 10 tysięcy

poniższa specyfikacja i opis zostały zaczerpnięte z aukcji allegro:

klasa lepkości: 5w40
acea c3/a3/b4
api sm/cf
specyfikacja: bmw ll-04, mb 229.31, porsche, vw 502.00-505.00
opis: w 100% syntetyczny, olej silnikowy do silników benzynowych i diesla, spełniejących normy emisji spalin euro iv, z filtrem cząstek stałych lub bez, wymagających olejów typu "mid saps", o niskiej lepkości hths.
występuje w opakowaniach: 1L,5L
PAMIĘTAJ O INNYCH!!!
http://www.poltransplant.org.pl/ow.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Jak wskazówka od temperatury się nie spionuje - NIE BUTUJ,
Jak butowałeś to od razu NIE GAŚ
l
leszekgd
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2008, 13:12

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: leszekgd »

ja jeżdżę na SCHELL RIMULLA 15W/40 wymieniam co 15 tys nie dolewam ani grama przebieg 280 tys. chodzi jak zegareczek mój diselek :)
p
pglk

Re: Oleje do naszych Toledziaków

Post autor: pglk »

Witam a ja mam małe pytanko jako nowicjusz : dlaczego w Toledo wymiana oleju jest po 15tyś skoro w tym samym silniku tyle, że w Golfie wymiana jest co 20 a nawet co 30 tyś km ?
Nie ciekawi Was to - bo mie owszem.
Pozdr.


gurszczak pisze:Witam jakimi olejami zalewacie wasze Toledziaki i jakie macie przebiegi. Dodatkowo co ile robicie wymiane i ile dolewacie pomiedzy wymianami.
Ja narazie jeszcze smigam na Mobil 1 0W-40 przejechane 194tys. dolewam pomiedzy wymianami (wymiana co 15tys) moze ze 200ml max. Tak że jak kupie banke 4L to mi jeszcze zostaje :) hehe
Awatar użytkownika
Pedritos
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 08 lip 2008, 20:05

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Pedritos »

Jeżeli zadbasz o swój motor to on będzie Ci wdzięczny - ja wyznaję taką zasadę.

Wymieniam olej co 10 tysięcy bez względu co mówią instrukcje, mechanicy, pseudoserwisanci czy inne popierdółki (kiedyś, jakieś 2 tygodnie po wymiana oleju pojechałem na stację statoil i tam mieli promocję: bezpłatne badanie "płynów ustrojowych". Poważny facio pobrał próbki wszystkiego co się dało, zniknął na 2 minuty, wrócił i powiedział, że mam olej już przechodzony - znaczy się namawiał mnie do kupna "ichniego", najlepszego na świecie statoil-oilu). Nie dajmy się zwariować!

Leję tylko olej MOTUL i wszystkim go polecam.

Dlaczego co 10 tysięcy - bo nie stać mnie na remont silnika czy suszary :lol:
i po postu lubię swój motor za: to i za to i też za to i nie mogę zapomnieć o tamtym i jeszcze ...

Wystarczy dobrać tylko odpowiedni olej pod swój motor, luzy i przebieg.

Całe szczęście, że już ten olej bezproblemowo można w Polsce kupić bo jeszcze dwa lata temu było tylko może dwa punkty dystrybucyjne (w detalu małe ilości np. piątkę)

Teraz za piątkę pełnego syntetyka MOTUL-a trzeba dać w zależności od specyfikacji około 170 do 200 zeta plus ewentualne koszty przesyłki (polecam poszukać na Allegro).


I na koniec dodam tylko tyle - mam swojego toledziaka (tolkę, toledziankę) już rok czwarty. Sam zrobiłem już nim 80 tysięcy (przebieg całkowity ponad 130) i od wymiany do wymiany nie bierze mi grama oliwy - wlewam 4,5 "kilo" i tyle wylewam.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2008, 08:15 przez Pedritos, łącznie zmieniany 1 raz.
PAMIĘTAJ O INNYCH!!!
http://www.poltransplant.org.pl/ow.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Jak wskazówka od temperatury się nie spionuje - NIE BUTUJ,
Jak butowałeś to od razu NIE GAŚ
Awatar użytkownika
kristof
Zasłużony
Posty: 712
Rejestracja: 18 maja 2008, 13:35
Auto: BMW
Model: X5
Lokalizacja: Wolomin

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: kristof »

podpisuje sie pod postem Pedritos'a ja wprawdzie benzyna ale tez leje motul co 10kkm
ODPOWIEDZ