Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Kitaj »

Ja wymieniam filtr równocześnie ze zmianą oleju i jeszcze nigdy problemów nie miałem, No chyba że ktoś robi więcej km to polecam zmieniać raz w roku przed zimą, filtr nie kosztuje bóg wie ile a oszczędzamy dużo nerwów i nieprzespanych nocy zastanawiając się dlaczego auto nie jedzie ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
DEKO
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:51

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: DEKO »

zapłaciłem 56zł za markę MANN FILTER myślę że to dobrze zainwestowane pieniążki :P Nie licząc tego że przez to szarpanie zmieniłem sprzęgło sprawdzałem cały układ przeniesienia napędu wtryski itd.. ( poprzednim razem kiedy odbierałem auto po wymianie filtra musiałem przed zakładem mechanicznym długo kręcić rozrusznikiem aby auto zaciągnęło ropę. Tym razem postanowiłem sam się za to zabrać i zalałem go do pełna ropą , odpalił przy 1 próbie bez zająknięcia )
K
Kasa
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:55

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Kasa »

No dobra, sprawa szarpania u mnie w końcu się wyjaśniła. Jest ciekawie.

Winne okazało się radio :)

Po kupnie samochodu wstawiłem do niego radio Blaupunkt Toronto 420 bt. Nie skojarzyłem, że szarpanie pojawiło się dokładnie wtedy. Problem był spowodowany przez niezgodność w kostce iso. Udało mi się to zdiagnozować dopiero, gdy miałem problemy z podłączeniem komputera do samochodu. Szczegóły są opisane tutaj:
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html

Chociaż w moim przypadku problem był w wejściu nr 2 a nie 3 jak opisano w powyższym linku.

Po odcięciu kabla samochód jeździ jak trzeba :)
g
gumis138
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 gru 2014, 12:32

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: gumis138 »

Witam u mnie problem wygląda tak że trzęsie silnikiem cały czas na wolnych obrotach,
na ciepłym i zimnym przy wciśniętym jak i przy puszczonym sprzęgle. Drgania przenoszone są na kierownice i deskę rozdzielczą również podczas przyspieszania. Wszystkie filtry zostały wymienione, wtryski czyszczone , poduszki silnika i skrzyni wymienione, odpiąłem też impulsator od skrzyni i bez zmian dalej to samo. Odpala od strzała na ciepłym jak i na zimnym
przy rannym odpalani pości trochę białego dymu, zajechałem do znajomego mechanika powiedział że silnik faktycznie kuleje na którymś cylindrze przyczyn może być wiele (wtryski,pompa itp.) wykluczył raczej dwumas. I tu pytanie do was czy miał ktoś podobne objawy, co może być przyczyną i w ogóle od czego zacząć :?:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: vwir »

Wtryski były też sprawdzane, czy nie leją? Jaka dawka paliwa?
g
gumis138
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 gru 2014, 12:32

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: gumis138 »

Jeśli chodzi o wtryski jestem umówiony na przyszły tydzień u gościa który zajmuje się regeneracja pomp i wtrysków. Dawkę paliwa kiedyś sprawdzałem była prawidłowa na dzień dzisiejszy nie mam możliwości sprawdzić bo laptop się posypał dlatego też muszę podjechać gdzieś podpiąć pod kompa. Dziś próbowałem odpiąć wtrysk sterujący i ku mojemu zdziwieniu nie było żadnej większej reakcji gdy odpiąłem zaczęło coś tylko delikatnie cykać po wpięciu kostki przestało :roll:
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: irocket »

gumis138, do Przybówki będziesz wiózł?
Obrazek
g
gumis138
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 gru 2014, 12:32

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: gumis138 »

Nie do Trzcinicy koło Jasła
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: west21 »

Siemka ,

Mam pytanie odnośnie pompo wtryskiwaczy , wcześniej miałem problem taki jak przekraczałem 3tys obr auto zaczynało poszarpywać

Auto sprawdziłem vcds następujące kanały
Na zimnym silniku Obr 900
Blok 13 |-0,14/ -0,35/0, 00/ 0,52
Blok 18 Wysztko 0
Blok 23 | 34 / 45 / 25 /24
Na ciepłym
Blok 13 |-0,16 /-0,26/0.00/0.45
Blok 18 0/0/0/0
Blok 23 26/42/21/22 Co do ciepłego jest bardzo zmienne nieraz potrafi byc po 50 na każdym

Na obrotach 3000 ob
Blok 13 -0.35/-0.24/0.05/0.52
Blok 18 Tu jest cos nie tak wszystkie bloki pokazują 4 /4 /4 /4 wyczytałem ze to - małe dawki wtrysku / zamknięty elektrozawór
Blok 23 55/56/6/39

Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: vwir »

Zerkałeś jak wygląda wałek rozrządu?
ODPOWIEDZ