Znowu padł mi synchronizator 2 biegu, chce zmienić skrzynie na jakąś z dłuższą 5, ma ktoś jakieś info o przełożeniach? Chodzi żeby 1,2,3 była w miarę tak jak teraz a 4 i 5 dłuższą bo teraz robie około 60 km w trasie dziennie i przyda się to.
[ Dodano: 2015-02-24, 11:23 ] znalazlem tabele z przelozeniami skrzyni i skrzynia EXA ma 1,2,3 takie same tylko 4 i 5 dluzsze, rozni szie jeszcze przelozeniem glownym, to jest to w mechanizmie roznicowym tak? te skrzynie maja zamienne bebechy? dalo by sie wstawic walki z kolami biegow od EXA do dzwona z mojej skrzyni z zachowanie mojego przelozenia glownego? W sumie to wielszasc od TDi by mi pasowala przelozeniami tylko czy te bebechy sa zamienne w tych skrzynkach?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:58 przez atari, łącznie zmieniany 1 raz.
Najczęściej przekłada się tylko piąty bieg, bo do tego nie trzeba rozbebeszać skrzyni. Ba - nawet nie trzeba jej wyciągać z auta.
Jeśli chcesz to mam piąty bieg z mojego TDI (zakładałem dłuższy). Przełożenie 0,769. Przełożenie samego piątego biegu to nie problem i powinno podejść. Czasami są różnice w grubości trybów - mogę pomierzyć i sobie zobaczysz, czy Ci spasuje. Czwartego biegu ja bym nie ruszał (i u siebie też nie ruszałem) bo jednak czasami przydaje się przy wyprzedzaniu. Zmieniłem u siebie z 0,769 na 0,717 (czyli jakieś 7% różnicy) i jest idealnie. Teraz piątka to coś pomiędzy piątką i szóstką w skrzyni sześciobiegowej.
Sprzęgło będę wymieniał i tak bo właśnie coś z nim nie tak, wiec skrzynie będę ściągał, co do przelozenia to właśnie chcę założyć 0.717 bo zmieniając na 0.76 nie zyskam zbyt wiele
Hmmm... Jeździłeś już z takim silnikiem z założonym 0,717? To będzie jakieś 14% różnicy. Dla mnie to by było zdecydowanie za dużo. Ale w sumie co kto lubi Może w benzynie to jest inaczej odczuwalne niż w TDI.
W TDI właściciele skrzyni z przełożeniem 0,755 zakładają najczęściej 0,7. A z 0,769 najlepiej zmienić na 0,717. W obydwu przypadkach to ok. 7% różnicy.
Kolega ma bmw z 2.5l silnikiem i automatem może trochę mocniejszy ale też i dużo ciezszy, na 5 biegu ma niecałe 3000 obr przy 140 tez tak chce, zdaje sobie sprawę można zapomnieć o wyprzedzaniu ale wtedy sobie zredukuje
A ten 2,5L to nie jest przypadkiem rzędowa szóstka?
Generalnie to u mnie (w dieslu!) miałem 3200 obrotów przy 140km/h. Teraz (po zmianie piątego biegu) mam trochę poniżej 3000 obrotów przy 140km/h.