Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
m
microcster
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2013, 22:18

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: microcster »

Dzieki za porady juz kupilem powietrze i nowy filtr . Czekam tylko na ten alkohol bo to musialem.na allegro zamowic. Mam nadzieje jak wszystko delikatnie przeczyszcze nic sie nie popsuje. I ten cholerny blad sie juz nie pokaze .I dzieki od razu za tak szybkie odpowiedzi Sony dobrze ze sa jeszcze porzadnu ludzie bo na tych naszych warsztatach to sami naciagacze . hehe

[ Dodano: 2014-07-19, 13:46 ]
Poradziłem sobie ze wszystkim po wyczyszczeniu kazdego elementu i wykasowaniu błedów po check enginie ani śladu:) W miedzyczasie miałem lekkiego stracha jak mi predkosciomierz nie działał ale po wymianie bezp nr 7 wszystko wrociło do normy .
T
Trek
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2014, 10:41

Problem

Post autor: Trek »

Witam,
Mam taki mały problem mianowicie zaślepiłem wężyk podciśnienia egr (ten górny) aby egr przestał działać (podobno tyle wystarczy) i pojawił mi się błąd egr.
Czytałem na forach, że zaślepienie egr nie powoduje błędów więc nie wiem czy to tylko u mnie czy też trzeba zaślepić rurki.
Mam silnik 1.9 tdi ASV (2003 rok produkcji).
Z góry dziękuję za pomoc.
Trek
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: ghul17 »

skasuj błąd odpal przejedz sie i zobacz czy znow sie pojawi. ja tak zrobiłem w 3 autkach i błąd sie nigdy nie pojawił może zawór n18 świruje (ten obok zaworka n75) i dlatego wywala błąd
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Trek, w nowszych Tolkach 1M (2003/2004) potrafi wywalić błąd przy zaślepieniu EGR. Ogółem wstaw blaszkę jak już chcesz go porządnie zaślepić.
T
Trek
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2014, 10:41

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Trek »

Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę w weekend. Czy da się jakoś pozbyć błędu na stałe?
Trek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Jezeli pojawil sie blad to wstawienie blaszki go nie skasuje,w dolocie nie ma czujnika skladu powietrza,wiec sterownik tylko wysterowuje n18 wg.wartosci z mapy,blad moze pojawic sie tylko przy fizycznym odlaczeniu wtyczki elektr.w tym zaworze. Dlatego tez przy zaslepieniu egra zawsze n18 zostaje podlaczony,mozna na wtyczce zrobic mostek z rezystora,ale podobno ten szybko idzie z dymem,zapisany blad jest informacyjny i nie ma na nic wplywu.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Popieram szymekgd. Ciekawe czy jakby zmienił kodowanie w grupie 03, tym samym przestawiając pracę zaworu EGR. ECU będzie miał zadane inne parametry i jako, że zawsze ma pewne "widełki" w wartościach krańcowych to dzięki temu dało by się oszukać sterownik. Nie miałem okazji dłubać w aucie w którym wywala błąd więc nie wiem czy takie coś pomoże.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:Ciekawe czy jakby zmienił kodowanie w grupie 03...


Zgaduje,że nie. Ecu steruje, n18 otwiera i tyle.
Obstawiam,że trzeba skasować błąd, pewnie ktoś na odłączonym n18 włączył zapłon i wtedy zapisał się błąd.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 17:36 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

EGR otwiera się w zależności od obrotów silnika oraz dawki paliwa, zmieniając kodowanie mapa zostaje przesunięta o X jednostek więc i N18 powinien być inaczej sterowany przez ECU.
Jak będę miał dostęp do auta bez zaślepionego EGR to sprawdzę jak się zachowuje po przekodowaniu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:EGR otwiera się w zależności od obrotów silnika oraz dawki paliwa,


Sądzę,że mapa egra nie jest zależna od tego tylko od zadanych w mapie warunków, pamiętaj, że na wolnych uruchamia się po ok. 20s - np. logując 003, przy przyspieszaniu jest zamknięty, uchyla się przy jeździe ze stałymi parametrami (tempomat?)...
Adaptacja zmieni pracę zaworu i spowoduje zapewne różnicę w jego otwarciu (inny udział spalin), ale nie zmieni parametrów tego kiedy ma się aktywować.
Michal
ODPOWIEDZ