Witam.
Temat poświęcony wymontowaniu przedniego zderzaka z wersji 1M
Jako,że u nas na forum niema fotorelacji,postanowiłem dodać swoje 3 grosze
Ja go zdejmowałem,bo potrzebowałem umyć klosze w środku, więc przy okazji porobiłem pare fotek odnośnie zdjęcia zderzaka.
Potrzebne nam będzie:
-płaski śrubokręt
-troxy, podajrze 20, 25 i 30
-inne według uznania
Czas pracy 40-70min.
Zaczynamy od podniesienia maski i zdjęcia plastikowej nakładki przymocowanej na 4 wkładki, które można placami przesunąć i sciągnąć.
Następnie ściągamy bolce, które trzymają atrape plastikową (logo S) x6, najlepiej delikatnie płaskim śrubokrętem podważyć, uważając, żeby nie połamać (są widoczne 2 szpary i tam walczymy śrubokrętem),pod bolcami są tzw.kołki, które też trzeba wyciągnąć ostrożnie śrubokrętem.
Teraz przejdźmy do nadkoli i tam są x4 śruby torx na każdą strone. (najlepiej skręcić kołami celem łatwiejszego dostępu).
Ściągamy tzw.banany z dwóch stron i tam również torx w dłoń.(jest tam również nakrętka na nasadke 13,ale jej nie trzeba ruszać)
Następnie ściągamy listwy x2 podważając je od strony koła a potem ręką można delikatnie ściągnąć. Pod listwą również śruba torx na każdą strone.
Wskakujemy pod auto i odkręcamy 3 śruby trzymające zderzak.
Auto wyposażone w halogeny,również trzeba je wcześniej ściągnąć i odpiąć, ściągając wcześniej kratke.
Auto wyposażone w czujnik temp.,również trzeba wyciągnąć, po prostu wypychająć go.
Zderzak należy ściągnąć, wysuwając go lub po prostu szarpnąć w strone lamp.(dla mnie najgorsze).
Składamy wedle uznania,kolejność obojętna przy skręcaniu,ale najpierw wsuwamy w zatrzaski zderzak od lamp do nadkoli.
Ja potrzebowałem lampy wymyć i mój efekt jest zadowalający
Przy okazji wymieniłem śruby trzymające lampy,bo niestety miałem problemy z odkręceniem,więc wskoczyły nowe na klucz 10.