Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: bartekmk »

spróbuj odpiąć przepływomierz, przejedź sie i zobacz jaka bedzie reakcja.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Skoro masz VAG to czemu po prostu nie zrobisz logów dynamicznych ?


Dokładnie, będzie widać co się dzieje z przepływką i doładowaniem - gruszką.
Michal
M
MARO1404
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:43

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: MARO1404 »

Sony pisze:Skoro masz VAG to czemu po prostu nie zrobisz logów dynamicznych ? Tak to możemy sobie wróżyć...


witam nie za bardzo kumam tych logów dynamicznych cz w polskim vagu 4.9 bo taki posiadam będę mógł to wykonać
Awatar użytkownika
goomis86
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 25 lip 2009, 07:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: goomis86 »

MARO1404, w linku poniżej znajdziesz wszystko na temat diagnostyki i logowania.
http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1503
Z własnego doświadczenia polecam VAG-COM 311.2 (wersja tylko EN).
1
18alexkwidzyn18

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: 18alexkwidzyn18 »

Kolego ja miałem podobną awarie... i wszystko było spowodowane brakiem kawałka łopatki w turbinie....
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: exodus »

Mi szarpanie przy przyspieszaniu minęło po zmianie filtra paliwa. A miałem filtrona 839/1 przez dwa lata/30tys. kilometrów i od początku poszarpywał a tankuję na Orlenie/BP/Statoilu. Szczególnie na zimnym silniku przy ruszaniu na drugim/trzecim biegu w okolicach 2000 obrotów.

Więc jak ktoś ma filtr paliwa Filtrona i mu delikatnie szarpie niech nie wkręca się w jakieś nastawniki pompy, zapchane wtryski, gruchy turbiny itd, bo to właśnie najprawdopodobniej filtr. I można z tym jeździć, ja cały interwał przejechałem.
B
Berol
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 2013, 14:44

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Berol »

witam,

jakiś czas temu pisałem o szarpaniu w trakcie przyspieszenia, dziwnej pracy silnika i świecącej kontrolce esp.
Ostatnio moje toledo odmówiło posłuszeństwa, podejrzenie padło na wtryski, ponieważ, silnik pracował jakby na 3 cylindrach.
Wszystkie 4 pompki oddałem do specjalisty celem diagnozy i regeneracji (nie wiem czy plan dobry ale kasy mało na nowe). W zakładzie specjalizującym się pompowtryskiwaczami dowiedziałem się, że wszytskie są w pełni sprawne, wymienili tylko uszczelki i wyczyścili je. W Końcu okazało się, że przyczyną szarpania, nierównej pracy silnika, błednych odczytów na komuterze była listwa sterująca pompkami, która znajduje się w głowicy równolegle do pompowtrysków (jest zanurzona w oleju) Wymiana na nową, przywróciła sprawność mojemu Toledo.

Mam nadzieję, że ta informacja nigdy Wam się nie przyda, ale gdyby coś... ;-)

pzdr
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Przerywa, szarpie na 2,3 biegu.

Post autor: Szczepan »

Witam.
Zauważyłem to wczoraj wyjechałem z garażu i po krótkiej jeździe gdy się zatrzymałem silnik w aucie pracował na biegu jałowym jakoś nie równo (kiedyś się mówiło jak by pracował na 2 tłoki) od razu można było wyczuć że coś jest nie tak.
Próbując przy gazować mocniej nie chciał wczodzić na obroty i strasznie dymił na czarno po czym sam zgasł.
Pomyślałem że może się turbina zacina od spalił więc po odpaleniu pogoniłem go i zaczął pracować jak się należy.
Dzisiaj ten sam objaw odpalam i po krótkiej jeździe znów na luzie pali na 2 tłoki ale po chwili sam się unormował więc trzeba go znów pogonić a tu wystąpił nowy objaw tzn:
na biegu jałowym na postoju daje gaz do oporu wskazówka ponad 5 tys bez problemu ale już pod czas jazdy ruszam z 1 idzie dobrze wrzucam 2 przy 4 tys jak by szarpniecie dalej 3 coraz gorzej już przy 3 tyś szarpniecie takie przerywanie ciągnie silnik i szarpnięcie i znów ciągnie.
Co to znów złego się dzieje :cry:
Pozdrawiam.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: kornat »

Albo wtryski albo pompa wtryskowa.
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: regii.kr »

miałem takie problemy kiedyś dawał sadzą z wydechu problem się rozwiązał z podciśnieniem ,nic nie odłączałeś ostatnio :?:
ODPOWIEDZ