1.4 TDI to silnik oczywiście 3 cylindrowy i z pompowtryskami.
Dzwięk silnika jak w Ursusie, jakoś w miarę to jedzie... Kumpel miał ten silnik w Polo po lifcie.
Auto ogólnie nie sprawiało mu problemów jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt. Nawet o dziwo dobrze znosiło jego ciężką nogę i brak stosowania jakichkolwiek zasad, jeśli chodzi o eksploatację silnika TDI. Olej wymieniał jak mu się przypomniało.
Jak kupił to polo miało chyba ok 130tys km i nie wiem ile, ale napewno był cofnięty licznik. Dojeździł tym coś pod 180-190 tys km i potem auto skończyło swój żywot, bo je rozbił.
Pomyśleć też możnaby nad silnikiem SDI bo napewno będzie mniejsze ryzyko awarii, a nawet jak będzie licznik cofnięty, to bez różnicy dla tego silnika.
Wg mnie, dużo silnikiem od 1.4 TDI byłby 1.3 Multijet z Fiata 4 cylindrowy.