[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: Centek15 »

Siemka.
Mam do Was pytanko.
Po rozwierceniu przepustnicy tolek wypluł na hamowni 159KM. Jednak reszta dolotu jest ori.
Planuję go zmodyfikować: na przepustnicę dać powerrurę 77mm, rozwiercić puszkę filtra z boku przy błotniku, w puszce usunąć żeberka, zamknąć wlot ciepłego powietrza, doprowadzić zimne powietrze spod zderzaka airhornem, w puszcze też airhorn, pozbyć się jakichkolwiek schodów na połączeniach i ogólnie porobić to tak aby cały dolot od początku do końca miał ~77mm.
Czy po takich modyfikacjach będzie potrzebna jakaś korekta softu? Bo jak wiadomo więcej powietrza=więcej paliwa i sam nie wiem czy sterownik sobie dobierze dawkę czy będzie trzeba jechać na jakąś korektę?
Tym bardziej mnie kusi, bo mam zaledwie 5km do profi zakładu zajmującego się chipami i korektami po modyfikacjach.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:44 przez Centek15, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: remiq »

Myślę, że takie drobne różnice komputer sobie skoryguje na podstawie danych z przepływki i sondy lambda.
Poza tym zyskasz może 1KM, ale w górnym zakresie obrotów, do których i tak nie kręcisz silnika. To nie jest do końca tak, że większa rura da dobry efekt. Jak znajdę, to Ci wyślę informacje, jak obliczyć dolot i wydech.
Wlot ciepłego powietrza zostaw, bo jest i tak chyba sterowany termostatem, a przydaje się w zimie. Doprowadzenie zimnego powietrza jest dobrym pomysłem.

No, a następny krok, to obróbka głowicy, bo efekty Twoich modów będzie limitował kształt, chropowatość i spasowanie kanałów z kolektorami.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: Centek15 »

Właśnie znalazłem już info liczenia dolotu i z niego wychodzi, że 77mm daje najlepszy efekt. Nie pamiętam tylko teraz ile cm musi mieć, muszę na nowo poszukać tej wstawki z forum VW. Najbardziej zależy mi na doprowadzeniu zimnego powietrza a powerrura z kolankami to tylko dla wyglądu pod maską, gdyż na wiosnę szykuję cleanlook i zaprawki oraz malowanie karoserii ale to osobny temat.
Nie chcę tym sposobem zdobyć nie wiadomo jakiej mocy, chociaŻ podobny sam filtr pipercross daje według danych z hamowni w Czechowicach około 5-6KM. Tak czy inaczej pytanie zadałem nie po to, aby uzyskać dużo mocy czy coś, ale jeżeli będzie trzeba jechać na korektę bo np. go zdławi to trzeba się liczyć z $$$. Bardziej szykuję się na wygląd komory, stąd pytanie czy będzie potrzeba jechać na korektę?

PS: ABF nie ma przepływomierza :P jest tylko czujnik temp zasysanego powietrza
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: remiq »

Centek15 pisze:PS: ABF nie ma przepływomierza jest tylko czujnik temp zasysanego powietrza

Zamiast przepływki ma MAP sensor. Sorki przeoczyłem. No więc w takim razie korekta była by potrzebna, bo MAP sensor mierzy ciśnienie w dolocie, a jeśli zwiększysz średnicę, to ciśnienie spadnie. Sonda może tego nie ogarnąć.

O dolocie masz tutaj: http://grabowski.com.pl/ssania/
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: Centek15 »

Tego się własnie obawiałem. Ile by kosztowała taka korekta u dobrego speca?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Modyfikacja dolotu w ABFie. Czy potrzebna korekta?

Post autor: remiq »

Centek15 pisze:Ile by kosztowała taka korekta u dobrego speca?

Nie wiem, zapytaj u tych tam koło Ciebie. Ja nigdy nie robiłem remapu. Mam zamówiony programator, ale płynie już do mnie 2-gi miesiąc...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ