Spaliny

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Ł
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Olsztyn

Spaliny

Post autor: Łojek »

Nie przepraszaj, bo forum jest od tego żeby pytać.
Podjedź do kogoś ogarniętego, niech zrobi logi dynamiczne,
ocenicie jak turbo pracuje.
Siwy dym to mogą być też zapieczone/przegrzane pierścienie tołokowe,
uszczelniacze na trzonkach zaworów mogą puszczać olej, milion powodów możliwych.

Na stacji możesz sprawdzić "luzy w kierownicy"
Żeby ocenić stan silnika potrzebny jest VAG
i człowiek który umie się nim posługiwać.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
l
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

Spaliny

Post autor: lipto0n »

Ale najlepsze było to, że samochód przed wymianą oleju, filtrów, rozrządu i paru innych pierdół nie dawał takich znaków... jutro przejade jeszcze 10-20km i zobaczę czy coś sie poprawi, jak nie to spróbuje poszukać kogoś z VAGiem u mnie w mieście(chyba będzie ciężko) i najwyżej trzeba będzie działać... liczyłem się z kosztami przy zakupie używanego samochodu ale nie aż takimi...
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

Spaliny

Post autor: exodus »

PS. samochód był sprawdzany na stacji kontroli pojazdów- nie było żadnego "ale", ale cholera wie czy handlarz nie ma układu z tamtejszymi stacjami...


Kupowałeś tolka w Brzozowie/okolicach? Jeśli tak do daj znać na priv u którego.
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

Spaliny

Post autor: skrzysieks »

Ja kupowałem w okolicach brzozowa :D ale po znajomości akurat ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Spaliny

Post autor: szymekgd »

lipto0n pisze:PS. samochód był sprawdzany na stacji kontroli pojazdów- nie było żadnego "ale", ale cholera wie czy handlarz nie ma układu z tamtejszymi stacjami...


Na 100%.

Tak jak radzi Łojek znajdź kogoś z vagiem lub kup kabelek. Sprawdź czy w dolocie masz olej i to też dużo wyjaśni.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Spaliny

Post autor: vwir »

lipto0n pisze:Ale najlepsze było to, że samochód przed wymianą oleju, filtrów, rozrządu i paru innych pierdół nie dawał takich znaków... jutro przejade jeszcze 10-20km i zobaczę czy coś sie poprawi, jak nie to spróbuje poszukać kogoś z VAGiem u mnie w mieście(chyba będzie ciężko) i najwyżej trzeba będzie działać... liczyłem się z kosztami przy zakupie używanego samochodu ale nie aż takimi...


Skąd jesteś?
l
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

Spaliny

Post autor: lipto0n »

szymekgd pisze:Sprawdź czy w dolocie masz olej i to też dużo wyjaśni.


Jak to sprawdzić? :)

jestem zielony w tych sprawach
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Spaliny

Post autor: Kitaj »

lipto0n pisze:Ale najlepsze było to, że samochód przed wymianą oleju, filtrów, rozrządu i paru innych pierdół nie dawał takich znaków...


Może był wlany jakiś cudotwórca w stylu motodoktor bądź inny teflon ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
l
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

Spaliny

Post autor: lipto0n »

Byłem u mechanika, sprawa wygląda tak, ze z jakichś wężyków spuścili olej i wszystko gra. Luz na wirniku(jak dobrze pamiętam) mieści się w granicy 1mm także mówił aby jeszcze jeździć. Dopiero jak będzie brał olej jak szalony to wymieniać.

Kolejna sprawa wygląda tak, że zdecydowałem się na regeneracje turbo. Znalazłem w Mielcu zakład "Transturbo". Po rozmowie zapewnili mnie, że turbo dziury nie powinno być, a jeżeli taka wystąpi to wszystko można skorygować gruszką. Czy mówią prawdę czy wciskają kit? :)

pozdrawiam

@@ aa przy okazji :) lepiej regenerować swoje turbo czy dać się ożenić z innym(fundusz wymienny)?
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Podkarpacie/Brzozów

Spaliny

Post autor: hant2 »

Właśnie takie turbo na wymianę regenerowane w Mielcu widziałem w sklepie motoryzacyjnym w Krośnie bodajże na ul. Pużaka...
ODPOWIEDZ