Witam, poprzedni temat odnośnie moich logów został usunięty ze względu na duży bałagan i moja niekompetencje.
Sprawa dotyczyła Overboost'u turbiny - powodem był brak regulacji sztangi VNT po wymianie.
Podstawowe informacje:
*Silnik ASV
*Turbo wyczyszczone (wirnik w całości, brak wyczuwalnych luzów)
*Grucha podciśnienia wymieniona
*Wężyki sprawdzone - szczelne (kilka profilaktycznie nawet wymieniłem)
*Zaworek N75 sprawny (zamieniany miejscem z N18)
*Klapa gasząca naprawiona
Przez 3 dni śmigałem z zapiętym Vag'iem i korygowałem ustawienie sztangi. (Ustawienie
log 011 i tak w kółko).
Stworzyłem arkusz zawierający 8 logów dynamicznych, na których widać jak korygowałem długość sztangi.
Arkusz pierwszy to log na rozstrojonej sztandze, na pozostałych 2 sprawdzałem jak korekty maja się do wielkości doładowania, a reszta to już ustawianie.
Udało mi się osiągnąć w miarę styczny przebieg pomiaru do mapy(Arkusz 4), lecz auto ma bardzo duży LAG, tzn upływa duży czas zanim wartość doładowania osiągnie wartość sugerowaną przez mapę
dla obrotów poniżej 2000 - 2500 rpm.
Próby zniwelowania tego zjawiska widać na pozostałych arkuszach (5-8). W tym momencie zaprzestałem dalszemu strojeniu i jeżdżę na ustawieniu z arkusza 8.
Na 2 ostatnich arkuszach są pozostałe logi.
Moje pytanie: Co jest przyczyną tego LAG'u? Wyczytałem że VNT z założenia zostało stworzone po to, aby poprzez zamkniecie kierownic auto ciągnęło "od dołu"... Kolegi Golf IV z tożsamym silnikiem ASV ciągnie ładnie już od 1600rpm.
Proszę o zerknięcie do pliku (od razu przepraszam że nie wrzucilem na
http://vaglog.rtnet.pl, ale tutaj łatwiej to ogarnac z wykresami), ocenę logów i radę gdzie szukać przyczyny.
Plik z logami i wykresami jest pod linkem:
http://jokersstudio.pl/s011.xlsPozdrawiam i liczę na pomoc