Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv. ~DzieX |
elPolako pisze:Późno jest i nie myślę już... Jak odczytałeś już PIN'y to można to zrobić samym VAG-COM. Przed adaptacją musisz się zalogować (podając aktualny pin tego co adaptujesz).
Lepiej byłoby zmienić PIN sterownika silnika bo wtedy zachowałbyś aktualne kluczyki (transpondery). Są programowalne tylko raz.
Jak nie idzie VAG-COMem przeprowadzić adaptacji to po prostu modyfikuj wsad ECU. Masz kabel commander więc zgrywasz wsad, przepisujesz PIN z Twojego licznika, wgrywasz ponownie wsad i musi działać.
Lepiej byłoby zmienić PIN sterownika silnika bo wtedy zachowałbyś aktualne kluczyki (transpondery). Są programowalne tylko raz.
Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.
Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.