Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Wszystko o silnikach benzynowych
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Skąd?: Warszawa

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Kiziak »

Od jakiegoś roku mam taką sytuację, że jak mam mało paliwa (tuż przed rezerwą lub na rezerwie) to w trakcie jazdy na chwilę odczuwa się jakby paliwo do silnika nie dochodziło. Tak jakby nogę z gazu się ujęło. To trwa chwilkę 1-3 sek. Zdarza się sporadycznie. Niezależnie od zatankowanego paliwa.

Pompa przy zbiorniku słychać że pracuje normalnie jak kluczyk przekręcam.

Macie jakiś pomysł od czego to może być? Takie coś nie zdarza się jak paliwa jest więcej.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 15:00 przez Kiziak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Danielek. »

Filtr paliwa wymieniany byl?
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Skąd?: Warszawa

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Kiziak »

był wymieniany dwa lata temu chyba. to może być przyczyna?
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Danielek. »

Zaczął bym od filtra najtańsza opcja,wszyscy wiemy jakiej jakości mamy paliwa.
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: CandyCane »

Mam dokładnie to samo. Dzieję się tak u mnie na chwilę przed rezerwą i dalej ew. w dół.
Deptasz gaz i nagle "odcinka" mocy. Totalny brak na ułamek sekundy, ale przy wysokich obrotach, nieźle potrafi kopnąć do przodu.

Temat z tego co pamiętam, wałkowany również na LeonClub i chłopcy nic nowego nie wymyślili prócz lania więcej w bak ;-)
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Skąd?: Warszawa

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Kiziak »

troszkę to niebezpieczne kiedy liczysz na moc a tu nagle... auto sobie "staje". Generalnie kiedy pompa pracuje to stan paliwa nie powinien mieć żadnego znaczenia bo przecież ciśnienie w układzie za pompą będzie takie samo niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku.

Nastawiałem się bardziej na pompę paliwa że ciśnienia nie daje kiedy jest mniej paliwa w baku, że grawitacyjnie mniejszy nacisk samego paliwa. Sam nie wiem co myśleć już o tym... błędów nie ma na kompie. Pompa słychać, że działa. Może faktycznie to wina filtra ale kurcze co ma do tego w takim wypadku ilość paliwa w baku...
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: CandyCane »

U mnie wymiana filtra paliwa nie pomogła.
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: Art »

Podobna sytuacje mialem u siebie w tedeiku. Być może ten sam problem jest w benzynie. Ja u siebie zaobserwowałem na przewodach paliwowych (przezroczyste), że poniżej połowy baku szło bardzo dużo powietrza. Myślałem że to wina filtra lub przewodów z niego wychodzących, ale nie. Postanowiłem podłączyć paliwo prosto z beczki do filtra. No i było idealnie. Wiadome było że problem jest między filtrem a zbiornikiem. Wyjąłem smok ze zbiornika i okazało sie że zatkane miał dolne sitko. Powodowało to , że jak miałem poniżej połowy zbiornika, paliwo przeciskać musialo sie przez dolne sitko, a przy pelnym baku wszelkimi otworkami. Wyjałem, wyczyściłem i od paru miesiecy spokój. Dodam , że autko potrafiło mi zgasnąć na drodze. Jak szybko schodziłem z wysokich obrotów na niskie. Warto zajrzeć do zbiornika, dostęp do smoka jest ppd kanapa.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

[1M] Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: eR »

Akurat oglądałem: http://www.youtube.com/watch?v=hr0vGbb2kX0
Fakt, że jest to robione przy golfie 4 ale komuś kto zamierza dostać się do wnętrza zbiornika może się przydać.
jarekxj
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 2012, 17:28

Zapowietrzający się układ paliwowy

Post autor: jarekxj »

Witam.Auto mi zgasło podczas jazdy.Okazało się że w filtrze paliwa nie ma ropy .Po zalaniu auto odpaliło i przejechało około 400km.Dodam że stało się to po wymianie filtra paliwa.Kupiłem drugi nowy filtr paliwa FILTRONA założyłem nowy zaworek (podgrzewacz) taki z dwoma oringami który jest w filtrze i auto jeździło dwa dni.Dziś znowu niespodzianka w nocy stanął a po dolaniu paliwa do filtra pojechałem ale tylko ze 3km.Po kilku takich dolewkach dojechałem na miejsce.Dolewałem paliwa z 6 razy potem jakoś załapał i dojechałem.W przewodzie paliwowym przezroczystym co idzie od filtra do pompy widać pęcherzyki powietrza.Gdzieś się układ zapowietrza.Wycieków paliw nie zauważyłem.Pomóżcie co jeszcze trzeba wymienić?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, 09:41 przez jarekxj, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ