[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: marek_igor »

Szymek08, tak u mnie było i okazał się winny docisk.
Sprzęgło nie ślizgało, dwumas OK.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Szymek08 »

no też tak obstawiam pojeżdżę jeszcze trochę i zakupię cały zestaw sprzęgła z dwumasą i za jedną robotą zrobię wszystko
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dęblin

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: macsta12 »

Szymek08 pisze:Dwumasa ok
Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe, albo pomyliłeś tematy albo nie wie o co kaman :-)
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Szymek08 »

tak mi się napisało jak dojdzie do wymiany to wiadomo sztywne koło i jazda

[ Dodano: 2013-09-23, 08:38 ]
I problem został rozwiązany :-) Ku mojej radości nie jest to sprzęgło, docisk, łożysko czy dwumasa. Winna okazała się zatarta rolka na alternatorze. Po wymianie wszystkie objawy ustały i Tolek dalej cieszy swojego właściciela
galamarcin
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:32

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: galamarcin »

koledzy mam takie pytanko dotyczące sprzęgło. Jutro chyba pojade do mechanika umówic konkretny termin i koszty z tym związane (jednak chyba założę sztywne),ale mam pytanko bowiem od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem biegów na początek był problem z wstecznym że zgrzytało cos przy wrzucaniu a teraz zauważyłem że gdy mam jeszcze na liczniku ok 50 km/h i chce już przygotować 2 bieg to nie idzie wrzucic bo zgrzyta i nie chce wejść, przy nizszej prędkości brak tego problemu. Czy myślicie że to też może byc wina sprzęgła (dwumasa docisk itp) czy może synchronizatory a może olej w skrzyni bo tez gdzieś w necie znalazłem że czasem wymiana właśnie oleju w skrzyni pomaga.

[ Dodano: 2013-10-12, 11:30 ]
No i w końcu jest - sztywne kompletne sprzęgło Valeo
Tak więc udało się uporać z tym przed zimą
Objawy jakie miałem:
- oczywiście dzwoniący i szalejący dwumas (odziwo ostatnie tygodnie przed wymianą całkowicie ucichł)
- mocno drgający silnik
- nie równa praca pedału sprzęgła
- ciężko wchodzący bieg wsteczny tak jakby nie było docisnięte do końca sprzęgło
- brak możliwości zredukowania na drugi bieg przy prędkości większej niż 40km/h

Wymieniono kompletne sprzegło na sztywne jak pisałem wczęśniej, olej w skrzyni, guma przegubu łącznik stabilizatora, pokruszona śruba przy łapie. Dodam iż po wyjęciu sprzęgła okazało się iż jest wybite łożysko jak i ma przesunięty środek i całkowicie zblokowane koło dwumasowe potraktowałem je juz młotkiem ale nadal ani drgnie i sam środek dwumasy też przesunięty także nie ma co się dziwić że wszystko drgało skoro nie było w tym momencie wyważone.

Po wymianie:
- cichutka praca silnika i sprzęgła
- brak jakichkolwiek drgań silnika skrzyni itp
- miękko działające sprzęgło
- perfekcyjnie wchodzace wszystkie biegi
- całkowita i pełna kultura podczas zmiany biegów

Niestety jak wiadomo trochę to kosztuję ja za wszystkie części i robocizne uszczupliłem portfel o 2000zł ale myślę że będę zadowolony na długie lata.
I ja jak najbardziej polecam zamianę na sztywny zestaw.
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: byrt »

Panowie pytanie. W Tolku najprawdopodoniej będzie do roboty sprzęgło, bo tarcza sprzęgła coś fiksuje. Nie mam dwumasu, jest sens zakładać zestaw z G60, jeżeli nie mam zamiaru jakoś bardzo chipować auta? Czy najlepiej zamówić sprzęgło Valeo/Sachs dedykowane do toledo?
Chodzi też o to, żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: bartek »

byrt, zamach masz niezniszczalny, wymień tylko sprzęgło
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

byrt pisze:Panowie pytanie. W Tolku najprawdopodoniej będzie do roboty sprzęgło, bo tarcza sprzęgła coś fiksuje. Nie mam dwumasu, jest sens zakładać zestaw z G60, jeżeli nie mam zamiaru jakoś bardzo chipować auta? Czy najlepiej zamówić sprzęgło Valeo/Sachs dedykowane do toledo?
Chodzi też o to, żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy.


Napiszę jeszcze raz: sprzęgło do G60 i do TDI to jest TO SAMO SPRZĘGŁO. Ktoś zaczął sobie pisać o sprzęgle do G60 chyba tylko dlatego, że tak fajnie brzmi... Zerknij sobie w katalog Sachs: zarówno do G60 jak i do TDI 1Z idzie dokładnie ten sam zestaw.
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Krosno

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: deejay-13 »

vwir, Tak kolego bo 1Z ma koło jednomasowe a inne TDI mają dwumasa i tu jest ta różnica
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

deejay-13 pisze:vwir, Tak kolego bo 1Z ma koło jednomasowe a inne TDI mają dwumasa i tu jest ta różnica


Przeczytałeś w ogóle oryginalne pytanie? Kolega pisze, czy ma założyć sprzęgło jednomasowe od TDI czy od G60, więc mu odpowiedziałem, że to to samo sprzęgło. Wczesne AGR fabrycznie miały jednomasę (chociaż w katalogu Sachs tego nie widać).
ODPOWIEDZ