[1L] Przeróbka 1.8 RP

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
varenoth
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:52

[1L] Przeróbka 1.8 RP

Post autor: varenoth »

Witajcie,
Nurtuje mnie pewna sprawa. Posiadałem kiedyś Hondę Civic 5 generacji, która seryjnie w silniku d15b2 miała 90 koni na 2-punktowym wtrysku. Po przeróbce na pełny wtrysk z silnika d15b7 moc wzrastała do 101 koni, ale wymagało to wymiany wielu części. Dopiero zaczynam przygodę z benzynowymi silnikami od vaga, mam w toledo 1.8 rp, ale z tego co wiem, najmocniejsze 1.8 miało 125 koni. Pytanie brzmi - czy w tym przypadku też takie czary są możliwe? Czy to zupełnie inna jednostka?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:42 przez varenoth, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Przeróbka 1.8 RP

Post autor: Centek15 »

jest kilka 1.8 :)
1.8 8v 88 KM
1.8i 8v 90 KM
1.8 GTi 16v 125 KM
:)
Na pewno da się zwiększyć moc ale nie licz na dużo... góra 10KM w górę jeżeli silnik w ogóle trzyma serie po tylu latach użytkowania...

Ja mam 2.0 8v 115KM... po zakupie okazało się, że jest tak zaniedbany, że zostało mu tylko 97KM, porobiłem przy nim troszkę (przepływka, krokowy, wywaliłem gaz, regulator ciśnienia, pompa paliwa) i pojechałem do kumpla na hamownię... wypluł 117KM... najgorsza była przepływka która go muliła oraz mikser gazu który zmniejszał dolot...

Także najpierw sprawdź czy w ogóle trzyma serie :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Przeróbka 1.8 RP

Post autor: remiq »

Tych 1,8 było o wiele więcej. Po prostu tylko kilka montowali w Toledo :)

125KM (właściwie 128KM) miało Toledo 1,8 16V PL, ale niestety nie da się spasować głowicy 16V na blok RP. Generalnie możesz obudować go o osprzęt silnika PB 112KM lub PF 107KM z Golfa II GTI lub 1P 98KM z Golfa Country. Wszystkie mają elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa (poprawcie jeśli się mylę) i 8 zaworów, jak Twój. Trzeba zmienić głowicę, bo RP nie ma u góry podcięć na wtryskiwacze. Może być chyba czapka od 2E. Do tego proponuję obróbkę głowicy (porting, polerowanie komór spalania, zaworów), wałek rozrządu od silnika 2E, lekkie splanowanie i powinno spokojnie dogonić te 16V, a do tego będzie bardziej elastyczny.
Dla hardcorów - rozwiert cylindrów na 82,5mm i tłoki od ABT/ABK (2,0 Audi) <zygi>
Możliwości jest dużo.

Generalnie potrzebował będziesz:
- wiązka, komputer, czujniki, krokowiec, przepływka
- listwa wtryskowa z wtryskiwaczami
- kolektor ssący z przepustnicą, puszka filtra powietrza
- głowica kompletna
- aparat zapłonowy (jeśli masz RP'ka na wtrysku Mono-Jetronic z podciśnieniową regulacją wyprzedzenia zapłonu)
- podstawa filtra oleju z chłodniczką i jej orurowanie
- nie dam głowy, czy PF i PB miały natrysk oleju na denko tłoka...

W sumie zostanie sam blok z tłokami i miską olejowa. Taniej będzie swapować na 2E + remont i podłubanie. Ale jeśli chcesz dłubać, bo masz zdrowy dół, to wskazałem Ci kierunek :)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
varenoth
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:52

[1L] Przeróbka 1.8 RP

Post autor: varenoth »

W chwili obecnej pytałem czysto teoretycznie, ale w lato bede się zastanawiał na poważnie. Myślę, że jednak postawie na swapa, ale głód wiedzy zaspokojony, dzięki ;)
ODPOWIEDZ