Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Witam. Autko to Toledo 1L 2.0 8v typ 2E 115KM.
Problem polega na tym, że po dodaniu gazu do deski obroty idą do 6.5tys i dalej odcina paliwo. Pamiętam jak go kupowałem i testowałem to szedł do równych 7tys tak jak na zegarze. Od roku już nie dawałem tyle gazu żeby szedł do odcinki. Ostatnio mnie podkusiło, patrzę a tu odcinka po 6.5tys. Za to na LPG kiedyś szedł poza 7tys (na oko 8.5tys obr) a teraz tylko do 7tys. (od razu mówię iż wiem, że na gazie nie wolno przekręcać powyżej obrotomierza)
Zamieszczam filmik: http://youtu.be/SKF2qIYWv_g

Ktoś wie w czym leży problem?
Aha jeszcze jeden mankament który być może pasuje do tej wczesnej odcinki. Auto na benzynie przy mocnym przegazowaniu trzyma obroty na 1000 i dopiero po ok 10sek spada na 850 za to na gazie częściej ma 1100obr/min niż tyle ile trzeba ale czasami się zdarzy, że trzyma równe 850. Ani na benzynie ani na gazie obroty nie falują. Po prostu czasami trzyma za wysokie obroty.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
ilek8822
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 30 mar 2011, 23:21

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: ilek8822 »

Kręciłeś 8v na 8.5 tys ? No niezły wynik. Tłoki maską nie wyleciały ? Szczytową moc ten silnik osiąga koło 5500obr/min wiec kręcenie dalej mija się z celem...

Co do drugiego pytania to normalne że po odpaleniu silnik przez chwile chodzi na wyższych obrotach po czym się stabilizuje. A na gazie gazownik mógł ustawić trochę wyższe obroty.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Szymek08 »

a może ktoś kiedyś rozbierał licznik w tym aucie i źle wskazówki pozakładaL

[ Dodano: 2012-10-14, 22:00 ]
to nawet do 8tys/min można kręcić. Sorki ale 8 zaworowy silnik przy 6,5tyś/min to umiera a nie jedzie. to tak samo jak ja bym swojego tdi do 6tyś/min próbowaL kręcić
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Wy mnie chyba uważacie za debila w tych tematach Panowie :D znam się na silnikach bardzo dobrze, ale tym razem problemu nie potrafię sam rozwiązać :)
Źle zrozumieliście. Opiszę problem jeszcze raz :)
Na benzynie kiedyś dało się kręcić go do 7tys. Wiadomo, że LPG nie ma takiego czegoś jak "odcinka paliwa" i danie gazu do dechy przekręca skalę. Każde auto na LPG I i II generacji wkroczy na obroty powyżej skali (u mnie na oko 8.5tys) i nie mówię też, że robię tak często (w sumie tylko 2 razy odkąd go mam na spróbowanie).
ilek8822 pisze:Co do drugiego pytania to normalne że po odpaleniu silnik przez chwile chodzi na wyższych obrotach po czym się stabilizuje. A na gazie gazownik mógł ustawić trochę wyższe obroty.

Tu też źle zrozumiane (widocznie ja jakoś ch*jowo opisałem problem. Wiem, że zimny silnik trzyma wyższe obroty i im bardziej się nagrzewa, tym bardziej je zmniejsza. Mi chodziło o to, że na rozgrzanym już do 90* silniku NA BENZYNIE obroty czasem są 1000 zamiast 850 a na LPG często są na 1100 ale czasem trzyma równe 850. Dawka gazu na parowniku była ustawiana, obroty na oczywiście też. Silniczek krokowy wyczyszczony, przepustnica i przepływomierz także wyczyszczony i wyregulowany nawet.
Obrotomierz jest dobrze wyskalowany, ponieważ jak człowiek siedzi w aucie to czuć przecież jakie silnik ma obroty, nie jestem laikiem żeby tego nie wiedzieć. Bez obrotomierza idzie wyczuć czy obroty nie są minimalnie za duże.
Jakieś sugestie z moim problemem POWAŻNE będą, czy znowu źle przedstawiłem zachowanie silnika oraz obrotomierza?

Proszę tym razem o poważne odpowiedzi?
PS: zastanawiam się, czy to nie jest jakiś problem z przepływomierzem? Nie dawno go regenerowałem bo klapa się zacinała w środku, ale teraz chodzi bez problemów tylko silnik ma odcinkę przy 6.5tys obr i do tego czasami trzyma za wysokie obroty (powtarzam, że nie chodzi tu o zimny silnik) :)??
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Szymek08 »

Kolego ja Cię z debila nie uważam-spoko :-) Pewnie że przepływka może mieć na to wpływ. Moim zdaniem tego się nie regeneruje bo jeśli to pomoże to na krótko. A jeśli wymieniać to na boscha lub coś porządnego...
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: remiq »

Pali tyle, co wcześniej, czy więcej? To może być przepływka. W obudowie przepływki jest też czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT). i to może być też to. Sprawdź dobrze wtyczkę i gniazdo, bo może przez wibracje styk tracić, albo jest coś zaśniedziałe i dodatkowa rezystancja na styku wychodzi. Trzeba by znaleźć tabelkę charakterystyki z rezystancją przepływki i tego czujnika temperatury i zmierzyć, czy dobrze działają.
Ewentualnie odschoolowo - kody błyskowe komputera. Bierz do łapki kabelek z żaróweczką/diodą, wydłubaj gniazdo diagnostyczne. Podłącz jedną końcówkę do tego gniazda, drugą do masy i patrz jak miga. Silniki 2E przed 1994r. nie miały chyba jeszcze gnizda OBD pod VAG. A może się mylę?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Powiem tak, że nie zauważyłem większego spalania na LPG... benzyny pali więcej (można ująć że nie spala więcej ale wylewa owszem) ale to przez regulator ciśnienia paliwa który wymieniam tuż po wypłacie na oryginał pierburg .. regulator czasami się zatyka i nie puszcza paliwa z powrotem do baku tylko wylewa wężykami zwrotnymi :) wątpię, że ma to wpływ na obroty na LPG, może na benz...
Ja mam silnik z 96r i jest gniazdo OBD pod Vaga pod zaślepką drążka zmiany biegów (2 wtyczki, jedna niebieska druga chyba biała o ile dobrze pamiętam), ale jest także gniazdo na kody błyskowe.. :) ale czas na to będę mieć dopiero w weekend :(
U mnie przepływka jest czyściutka jak łza, ten czujnik (IAT) także czysty (zaglądałem wczoraj do przepływki), bo na niego zwracałem szczególną uwagę przy czyszczeniu. Zmierzyłbym rezystencję, tylko po kij skoro nie wiem jaka być powinna...
Wyczyszczę jeszcze dzisiaj styki idące do przepływki i przeczyszczę styki w środku, może to coś da, tym bardziej że u mnie ta górna osłona przepływomierza nie jest niczym uszczelniona więc mogło zaśniedzieć lekko.
Zrobię dziś jeszcze rundkę po mieście na LPG z odpiętą przepływką, jak obroty będą w normie (nie większe niż 850obr/min przy postoju) to znaczy, że przepływomierz jest zwalony i widocznie podaje złą dawkę.

PS: takie małe pytanie na marginesie: dlaczego przepływomierz ma wpływ na obroty na LPG? niby moje LPG Igen nie jest połączone jakkolwiek z przepływką czy komputerem a jednak kiedy miałem zepsutą przepływkę jakiś czas temu to musiałem ją odłączać bo inaczej auto szalało nawet na gazie...? Ktoś zna odpowiedź bo ja tego nie rozumiem ...

[ Dodano: 2012-10-16, 17:54 ]
Po odpięciu przepływki, obroty na LPG są równe. Więc chyba tam trzeba szukać przyczyny obrotów... a co z tą wczesną odcinką paliwa?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: remiq »

A sprawdź czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy i jego podłączenie. Albo nieszczęsny czujnik temperatury płynu (najczęstsza przyczyna za wysokich jałowych obrotów). Chociaż odcinka może też wskazywać na tryb awaryjny kompa.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Centek15 »

Czujniki płynu wszystkie szczelne, czyste, mam 2 czujniki na króćcu od wody położone do góry, widział bym płyn na wierzchu i co najważniejsze niedawno były oba wymieniane na oryginały i nowe uszczelki (wtedy padły mi oba w bliskim odstępie czasu, czarny i niebieski). Co do czujnika położenia przepustnicy to jak go sprawdzić? Nigdy go jeszcze nie wyjmowałem, więc jak go wydostać i wyczyścić?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1L] Odcina paliwo przy 6.5k obrotów. Jaka przyczyna ?

Post autor: Roxon40 »

Co do obrotów zamiast czyszczenia silniczka spróbowałbyś podmienić na sprawny i sprawdzić wtedy.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ