Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Zasilanie radia CB

Tematy o CB-radiach, antenach i pochodnych.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: Roxon40 »

Przez zapalniczkę w konsoli środkowej.

Możesz sobie zrobić gniazdo zapalniczki albo użyć każdej złączki dostępnej w sklepie elektronicznym. Wpiąć się możesz w sumie w każdy plus ale jak źle się podepniesz to możesz mieć zakłócenia w CB.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: Sznurek »

Ja mam tak radio zamontowane na tej lewej wnęce

Zasilanie pociągnąłem z skrzyneczki z bezpiecznikami wpiąłem się od tyłu w plus (+) w przewód który idzie do bezpieczniak o numerze 41 (zapalniczka) ale i nr. 42,43,44 są połączone tym samym przewodem . Minus (-) pościłem obok skrzynki gdzie inne masy były podłączone .

W tej wnęce wywierciłem otwór w tylnym rogu i wyfrezowałem nie za duży by przeszedł przewód od anteny z końcówką i złączka do radia i gotowe, przewód od anteny puszczony progiem do bagażnika

I gotowe zabawa na 2h :)
Obrazek
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Rzeszów

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: spec »

Ale czy czasem do zapalniczki nie dochodzi cały czas zasilanie nawet bez kluczyka?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: Roxon40 »

Tak dochodzi cały czas tyle że ja sobie wtyczkę wyciągam i problem z głowy codziennie nie jeżdżę z CB :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Rzeszów

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: spec »

A słuchajcie koledzy. Da się ściągnąć ten plastik z tą półeczką żeby nawiercić otwory? Bo od strony kabiny wiertarka się raczej nie zmieści. Dużo z tym roboty?
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: toledziak95 »

Ja mam radio podłączone pod stały +, bezpiecznik schowany na kablu. Pobór prądu znikomy, a i nie muszę ustawiać za każdym razem 19.
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: Sznurek »

spec pisze:A słuchajcie koledzy. Da się ściągnąć ten plastik z tą półeczką żeby nawiercić otwory? Bo od strony kabiny wiertarka się raczej nie zmieści. Dużo z tym roboty?


Jak dobrze pamiętam 2-4 śruby od spodu u góry pod zegarami jest zamocowane na zatrzaskach i masz na wierzchu. Powodzenia
Obrazek
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: Roxon40 »

I jeśli się nie mylę to jeszcze z boku gdzie są bezpiecznik musisz parę śrubek odkręcić :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: olinek2 »

Nie dawaj do zapalniczki, bo się będzie pętla masy robiła.

Jak zdejmiesz plastik co jest pod deską (tam gdzie kolana) - chyba 7 śrub TORX, a na górze zatrzaski, to masz tam skrzynkę przekaźników. Kup dwie końcówki oczkowe M8 albo M6 już nie pamiętam i przykręć jedną do zacisku chyba 30a (tam jest napięcie jak stacyjna przekręcona), a drugą do masy, która jest po lewej stronie. Tym samym podłączasz najbliżej jak się da akumulatora :). Oczywiście bezpiecznik jest niezbędny.

Przy bezpiecznikach trzeba chyba dwie śruby odkręcić, albo trzy :)
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Rzeszów

[1M] Zasilanie radia CB

Post autor: spec »

Dzięki koledzy za pomoc. W sobotę będę działał i napisze co mi się udało zrobić. Mam zamiar zamontować takie gniazdo:
http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-z ... 07889.html
w tylnej ściance tej kieszonki. Tylko muszę sprawdzić czy radio się zmieści. Wtedy będzie uniwersalne podłączenie.
ODPOWIEDZ