Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7071
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

szymekgd, ot zwykłe przejęzyczenie z mojej strony :P Zdarza się czasami ;)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: bartekmk »

a propo bąbla w tym przezroczystym wężyku z paliwa, mam go cały czas ale nie zaobserwowałem żadnych problemów z odpalaniem, szarpaniem czy przerywaniem. każdy ma takie coś?:)
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Szymek08 »

ja też mam takiego bąbla. A kiepsko pali mi tylko jak jest w granicach 3-8 stopni. Swiece nowe dochodzi do nich napięcie kąt wtrysku prawidłowo ustawiony wszystkie filtry wymienione. Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7071
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

bartekmk pisze:a propo bąbla w tym przezroczystym wężyku z paliwa, mam go cały czas ale nie zaobserwowałem żadnych problemów z odpalaniem, szarpaniem czy przerywaniem. każdy ma takie coś?:)
Ja miałem, a czy mam to nie wiem. Jednak to akurat tragedia nie jest, gorzej jak widać w wężyku, że cały czas idzie powietrze razem z ropą.
adamwwy

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: adamwwy »

Ja miałem tego bąbla w Vento, ale jak wymieniłem filtr paliwa to zniknął :shock: ale czy był czy nie to nie widziałem jego wpływu na cokolwiek.
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: mariusz1987pl »

witam u mnie sprawa wygladala tak ze tak jak zazwyczaj u wiekszosci ludzi przeladowywalo turbine , wyczyszczono turbine bo byla ona powodem i byla zapieczona ale potem wykryto ze gruszka nie chodzi ze tez byla zapieczona czy cos z tym zwiazanego ale rozchodzilo sie ja i juz chodzi ale wystompil nowy problem a zarazem powod tego czemu sie gruszka zapiekla i sprerzarka a dokladnie taki ze niema podcisnienia w gruszce mechanik teraz szuka powodu przewody zawory jeszcze teraz nie doszedl do tego bo gruszka i turbine dal do pasata i smiga dobrze co to moze byc ??
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

Nie ma podcisnienia,czy gruszka nie jest wciagana i jest niedoladowanie? Jezeli pierwsze to do sprawdzenia wezyki i zawor n75,tu nie ma filozofii,jezeli drugie to prawdopodobnie grucha do wymiany,moze byc nieszczelna lub miec dziurawa membrane,do potwierdzenia trzeba ja wymontowac,zanurzyc z podl.wezykiem w wodzie i dmuchnac,jezeli pojawia sie bable powietrza to jasna sprawa.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, 07:50 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: mariusz1987pl »

turbina i gruszka byla przelozona w pasacie na prubie i chodzilo wszystko oki
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

Zostaje sprawdzenie u Ciebie podlaczenia wg. schematu i szczelnosci ukl. zasilajacego podcisnieniem n75 i samego zaworka, na poczatek proponuje podac na gruche podcisnienie z serwa (dosztukowac wezyk),na wolnych obrotach kierownice w turbinie powinny przestawic sie w max doladowanie i od razu bedzie wiadomo czy wina lezy po stronie ukladu sterujacego (przestawia sie) czy za malej wartosci podcisnienia z pompy (nie przestawia sie) ktore ma wynosic -0.9.
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Dawid1992P »

Witam, mam taki problem. Po wymianie przepływomierza oleju i filtra powietrza, falują obroty gdy jest zimny i zaraz po odpaleniu leci chmura dziwnego dymu, taka jednorazowa. Niestety wszystkie wymiany były robione w ciągu 3 dni i zaraz po nich zaczely sie te objawy, wiecie może od czego to może być ?
ODPOWIEDZ