Może ktoś z was wie, jakie półosie będą dobre do mojego Tolka 1.6 16V silnik BCB.
Patrzyłem w ETCE, ale tam jest kilka typów. Z tego, co podpatrzyłem u siebie na żadnej półosi nie ma ciężarków równoważących. Jak ktoś się orientuje proszę o jakiś namiar albo link.
[ Dodano: 2011-04-28, 22:02 ] Czy nikt mi nie pomoże?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2015, 23:11 przez mario100, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam , od jakiegoś czasu borykam się z takim problemem :: na początku przy przyśpieszaniu coś stukało niby okazało się że to przegub wewnętrzny, ok wymieniłem przegub wewnętrzny wydawało się że jest dobrze , jeszcze tego samego dnia wyczuwalne i słyszalne było jakby coś ocierało się i wydające jakieś dziwne dźwięki jakby gwizdy, szczególnie przy przyśpieszaniu , szwagier jest mechanikiem i diagnostą stwierdził że nakrętka od półosi nie była dokręcona, dokręcił 4 pełne obroty ( sam jak wymieniałem przegub to dokręcałem nakrętkę najpierw pneumatem docisk na 3 , później dokręciłem ręcznie ) Odebrałem autko i niby ok , ale dzisiaj wieczorem zaczyna się dziać to samo . Czy jest możliwe że nakrętka może się odkręcać , czy możliwe że ewentualnie winny jest przegub zew. lub półoś , lub coś innego . Proszę o ewentualne odpowiedzi. Pozdrawiam
Nakrętka przegubu zewnętrznego? Po prostu musisz ją zarąbiście mocno przykręcić i tyle. Oczywiście na aucie postawionym na kołach. Ja to robię zakładając półmetrową rurkę na klucz. Jeśli to nie pomoże to użyj kleju do gwintów.
Chyba remiq miał podobną sytuację w 1L. Zapytaj go. Ogólnie jak mówili w serwisie seata to gwint przy dokręcaniu powinno się smarować klejem przeciw odkręcaniu ale już 3 razy skrzynie zrzucałem, nie smarowałem i nigdy nie miałem podobnej sytuacji
W tym przypadku gwint się szybciej obrobi w nakrętce niż w śrubie. Tak czy inaczej - zawsze tak robię i nigdy niczego nie obrobiłem/urwałem. No i jeszcze mi się przegub nie odkręcił.