Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: olinek2 »

Sprawdź wszystkie obwody pod kątem "uciekającej" masy. Sprawdź czy jest połączenie masy silnika karoserią. Bo wskazywałoby to na taki problem. Samo ładowanie nie jest związane z ECU :) może ktoś gaz jakoś dziwnie podłączył...
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Danielek. »

olinek2 pisze:Sprawdź wszystkie obwody pod kątem "uciekającej" masy. Sprawdź czy jest połączenie masy silnika karoserią. Bo wskazywałoby to na taki problem. Samo ładowanie nie jest związane z ECU :) może ktoś gaz jakoś dziwnie podłączył...



Instalacje mam ok poltora miesiaca zrobilem juz 4tys km i jakies 3 dni temu to sie zaczelo pojawiac. Mysle zewyczyszczenie wszystkich stykow itp zalatwi problem
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: olinek2 »

No dlatego piszę o tej masie ;)
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Danielek. »

olinek2 pisze:No dlatego piszę o tej masie ;)


Musi byc cos z elektryka Lpg pobiewaz na benzynie problem nie wystepuje
Kendzirko
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2011, 15:58

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Kendzirko »

Panowie mam problem w moim Seacie Ibiza. Posiada on zwykłą instalację gazową. Rok produkcji samochodu 2001 , gaz wrzucony do niego w 2002 i jeździ już 9 lat na gazie. Właściciel przede mną mówił mi, że sam regulował gaz a na przeglądy jeździł podbijać za przysłowiową flaszkę. Problem jest typu takiego, że przy odpaleniu na benzynie wszystko jest ok, natomiast gdy dam 2500 obrotów i przełączy mi na gaz i w tym momencie nie przytrzymam kilka sekund na obrotach w okolicach 2 tys to mi gaśnie. Sytuacja ma miejsce podczas odpalania, nie podczas jazdy. Czy to jest normalne? słyszałem opinie, że silnik musi być rozgrzany i wtedy przełączając na gaz powinien spokojnie dawać radę. Ostatnio tak zrobiłem. Odpaliłem normalnie na benzynie, poczekałem do 90 stopni i dałem więcej gazu, przełączyło mi na gaz i puściłem wszystko i zgasł. Czy to może być problem z wyregulowaniem gazu? u mojego brata w 20-letnim audi na zwykłym gazie takie rzeczy nie mają miejsca.
loockas

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: loockas »

Reduktor może się już kończyć. Ja bym jednak podjechał do gaziarzy skoro się na tym nie znasz.
Kendzirko
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2011, 15:58

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Kendzirko »

Wcale mi z głowy wyleciało, że kończy się homologacja butli w lutym, może mieć to znaczenie że jakiś słabszy jest? jak wymienię butlę na nową to może być lepiej?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Sony »

Kendzirko, raczej tutaj bym problemu nie upatrywał w butli, bo co ma piernik do wiatraka :P Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi... ;)
Kendzirko
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2011, 15:58

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Kendzirko »

Taki ze mnie laik, że wszędzie szukam przyczyny:)
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: dude88pl »

ja miałem identyczna sytuacja w moim poprzednim samochodzie :-P reduktor musiałem wymienić (jako że nie wierze w magiczne zestawy naprawcze) na nowy. Kosztowało mnie to chyba coś kolo 350zł z drobnymi przeróbkami.
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
ODPOWIEDZ