Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

O zacisk nie. Może trzeć jedynie o błotnik, albo sprężynę/amor.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
elPolako
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 mar 2014, 01:59
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Kielce

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: elPolako »

chyba kolega remiq słabo czai bazę...

Ta felga powinna podejść bez problemu. Przy ori felgach 16" ET42 było jeszcze parę mm luzu, więc ET 43 też wejdzie. Praktycznie każda 16" wejdzie na 312mm, no chyba że ET będzie powyżej 45/50 albo kształt ramion jakoś wybitnie dziwny :)
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: ProFFessor »

elPolako,


Dziękuję za pomoc.

remiq,

Chodzi o to ze zakładam większe tarcze i balem się ze felga <wewnątrz> może ocierać o zacisk hamulca.

W końcu zacisk będzie bardziej oddalony od środka kola.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: igi84 »

kornat, ET38 posiadają fabryczne felgi owszem ale nie tylko 15 ale i 16 i 17 bo akurat na zimkę mam ori speedline mają ET38 i założony kapeć 225/50 r17 palec ledwo wchodzi między oponę a amorek :P No tak 1mm na zewnątrz ale koniec końców wejdzie głębiej.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: kornat »

igi84, 17 jeszcze widziałem, że są ET38 ale 16" fabrycznych już nie.
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=19845
Stan
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2014, 11:30

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: Stan »

Witam, panowie odgrzeje kotleta ;]
Zamówiłem komplet hamulców przód i tył do mojego Tolka(1.6 SR AKL) i zonk. na aukcji podana jest lista aut do których pasują i oczywiście znalazłem tam wersje z moim silnikiem. 1.6 74kW, niestety przednie tarcze mają średnicę 280mm a tarcze które były w moim Tolku mają rozmiar 256mm. Zgłupiałem totalnie, poradźcie jak wybrnąć z tej sytuacji, jaki jest koszt zwrotnic i ogolnie wszystkiego co musiałbym zmienić żeby dopasować tarcze 280mm bo nie wiem czy warto czy oddac komplet przodu i zamowić 256mm? Jutro zadzwonie do tego sklepu z pytaniem czy mają tarcze 256mm ew zwrotnice pasującę do 280mm.
Potrzebna mi szybka porada :) auto stoi w kawałkach a jest pilnie potrzebne, z góry dziekuje za podpowiedź.
Link do aukcji: http://allegro.pl/tarcze-ham-brembo-nac ... tabsAnchor
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: igi84 »

Najlepiej to zwróć zestaw lub wymień przedni komplet ze względów że prócz samych zwrotnic za ok 50zł za sztukę dojdą Ci jeszcze łożyska koszt ok 200zł/kpl za FAG-a montowane na 1 montaż które najlepiej było by wymienić i ew zbieżność ok 80 zł bynajmniej w mojej okolicy. Jak nie chcesz modyfikować to niema to sensu, jeżeli chcesz to raczej opłacalne by było przejście od razu na 288 przód jeżeli masz 15tki.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: vwir »

To jest właśnie dobre pytanie - przy 1.4 czasami są koła 14 cali. Jak to jest przy 1.6? Bo jeśli tak samo, to może Ci nie wejść felga 14 calowa na tarcze 280mm.
Stan
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2014, 11:30

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: Stan »

U mnie w 1.6 były koła 15" natomiast teraz są 17". przejście na 288mm to te same koszty o których pisałeś igi84 ? czyli zwrotnice, łożyska zbieżność itp. ? ciekawi mnie czemu i jaki sens ma te 8mm wiecej.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

Stan, jest różnica jak auto ma więcej niż 150KM i 300Nm <zygi>
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
ODPOWIEDZ