Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: WOLF69 »

Wydaje mi się, że temat będzie pomocny dla wszystkich.

Potrzebuje wymienic łożysko gorne na Mc Phersonie i te gumy. Obrazek
Teraz pytanie czy da sie to zrobic nie odpinajac przegubow i tu skorzystam ze schematu DENEBO Obrazek
Czy wystarczy wykrecic srube nr 9 i 27 ? Czy wtedy bez problemu wyciągnę cały amortyzator z uchwytu nr 8 ? Ściągacze do sprezyn mam, tylko kiedy ich uzyc ?

Czy ktoś zna kolejność jak to zrobić ?
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

W naszych Tolkach 1M jest tak jak widać amortyzator można w łatwy sposób wyjąć ze zwrotnicy także pierwszą to odkręcasz nakrętkę numer 27 gdy auto jeszcze stoi na ziemi, będzie łatwiej :), następnie autko jak już podniesiesz odkręcasz śrubę numer 9. Wtedy wybijasz amortyzator od zwrotnicy. Jeżeli nie będziesz miał odpowiedniego luzu aby wyjąć amortyzator użyj ściągacza aby ścisnąć sprężynę. Jeżeli Ci się uda to ściągacza możesz użyć dopiero przy zakładaniu łożyska ale chyba nie będzie to potrzebne gdyż numer 30 jest to tulejka gwintowana przytrzymująca sprężynę.
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Gizmo »

no to się podepnę, czy po takiej wymianie trzeba jechać na geometrię? z rysunku widze że nie, bo jest tylko jedna śruba (9) i nie ma regulacji kąta, jak to jest?

dodam ze w poprzednim aucie (cordoba 97) były dwie śruby w miejscu (9) i trzeba było ustawiać geometrie, czyżby tu było inaczej- czyt. łatwiej??

a co do tematu, to jeśli odkręcisz górę, potem dół i wystarczająco podniesiesz auto to nie będą potrzebne ściągacze, bo tak jak mówi kolega w poście wyżej metalowa nakrętka trzymająca sprężynę nie ma wpływu na wymianę gum, nie mam tylko pewności czy nie trzyma ona łożyska.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

Gizmo, raczej nie trzeba jechać na geometrie, chociaż nigdy nie wiadomo z tylu amorka jest jakby blaszka/ucho które wchodzi pomiędzy przecięcie w zwrotnicy. Nie wiem tylko czy jest tam normalny otwór czy tez owalny z możliwością regulacji. Mimo wszystko zawsze zostanie jakiś odcisk od zwrotnicy albo sobie zaznaczyć czymś w pewnym punkcie i można przykręcić tak samo. Jednakże nie powinno mieć to wpływu na geometrie gdyż według mnie nie zmieniasz kata pochyłu kola regulacja ta raczej jest przy sworzniu zwrotnicy :) ewentualna pomyłką możne być to ze zamontujesz amortyzator wyżej lub niżej i w tym kolo będzie wyżej lub niżej;p a jeżeli chodzi o nakrętkę numer 40 to trzyma ona gniazdo sprężyny :)
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Gizmo »

czyli w jednym zdaniu ujmując można amorki zmieniać do woli bez kazdorazowego ustawiania geometrii, no to już tolek ma plus przewagi nad Cordobą :)
dzięki.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

No raczej tak gdyż nie widzę podstaw do tego, aby wymiana amortyzatora wpłynęła na jakikolwiek z parametrów dotyczących geometrii zawieszenia przedniego :)
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Gizmo »

o to mi chodziło, czyli zmiana zawieszenia ogranicza się $$ tylko do zakupu zawieszenia i %% :-D , co stanowczo obniża koszty. jakby ktoś z Trójmiasta miał zamiary to służę pomocą ;) zapleczem i "doświadczeniem" w wymianie.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

Heh ja bym potrzebował ale w wymianie mikro styków w drzwiach :p
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: WOLF69 »

Dzieki piekne igi84, o to mi chodzilo bo jestem juz po kompletnej wymianie wahaczy i koncowek drazka. Teraz tylko czekam na wyklucie sie malego wolfika69 (bo to na dniach) i do roboty. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Sony »

Na diagnostyce koleś powiedział mi, że mam do wymiany tuleję na lewym wachaczu bo jest lekko spękana od dołu...

Pytanie za 100 punktów:

Obrazek

Czy to jest element nr 3 ? :P
ODPOWIEDZ