Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[ALL] Felgi aluminiowe

Wieksze felgi, spojler, ciemne szyby to wszystko tutaj.
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: tony »

Plusy i minusy dużych rozmiarów felg :
Efektowne aluminiowe felgi o jak największym rozmiarze , szerokie niskoprofilowe opony... któż z nas nie marzy o takich kołach ? Wielu nie zdaje sobie sprawy ze zmian jakie mogą wyniknąć w wyniku użycia takich kół... Zmian jest wiele... i najmniej zauważalną z nich dla kierowcy jest ich atrakcyjny wygląd

Zalety
- Lepsza przyczepność na suchym a co za tym idzie lepsze pokonywanie zakrętów !
- Lepsze prowadzenie auta po trasie - płynne zmiany pasów ruchu bez efektu "bujania"

Wady
- Gorsza przyczepność na mokrym
- Nieznacznie słabsze przyśpieszenie ( szersze opony , większy opór )
- Nieznaczna utrata komfortu
- Nieznaczne zwiększenie zużycia paliwa ( ok. 0.5 l na 100 km )


Ekskluzywne alufele:

Aluminiowe felgi są podstawą tuningu. Nic nie zmienia tak wyglądu jak gustownie dobrane felgi ze stopów metali lekkich. W zależności od koncepcji i samochodu używa się felg o małej średnicy lub o kilka rozmiarów większych w porównaniu do seryjnych odpowiedników. Do pięknych felg dobiera się odpowiednie opony, oczywiście niskoprofilowe. Wśród wszystkich alufelg stosowanych do tuningu osobną grupę stanowią felgi skręcane.

Składające się z dwóch lub trzech części, stanowią dumę każdego renomowanego producenta felg. Należą one bowiem do elity wśród całego ogromnego świata obręczy aluminiowych. Wywodzą się jak wiele innych akcesorii tuningowych wprost ze świata sportów samochodowych. Właśnie w sporcie często potrzebne są felgi, których kształt lub rozmiar uniemożliwia ich wytworzenie jako jednoczęściowe. Jedyną metodą na powstanie zaprojektowanej obręczy pozostaje wtedy odlanie lub wykucie osobno ramion i obręczy. Montaż dwóch elementów możliwy jest dzięki śrubom, którymi to skręca się oba elementy.

Podobną metodę stosuje się w przypadku obręczy wytwarzanych na potrzeby rynku tuningowego. Ramiona odlewa się lub wykuwa, a następnie przy pomocy kilkudziesięciu tytanowych śrubek przykręca się do obręczy. Każda felga skręcana jest ręcznie. Właśnie taka technologia sprawia, że mamy gwarancję prawidłowego montażu. Wymaga to jednak ogromnej precyzji od osoby skręcającej felgę, a także wielokrotnego sprawdzania na specjalnym przyrządzie, czy część środkowa jest zamocowana centralnie. Jeżeli coś się nie zgadza, felga zostaje rozkręcona a cały proces rozpoczyna się od nowa.

Ręczna produkcja po części tłumaczy wysoką cenę zakupu felgi skręcanej, która często przekracza dwukrotnie koszt zakupu odpowiednika odlanego jako jednoczęściowa felga. Inną przyczyną wysokich cen są rozmiary, w których wytwarza się te elitarne obręcze. Najmniejsze z nich mają średnicę 17 cali. Spowodowane jest to nie tylko budową ekskluzywnych felg w prestiżowych rozmiarach, ale także wymogami konstrukcyjnymi. Miejsca w których łączy się poszczególne elementy obręczy muszą być odpowiednio wzmocnione, a więc są grubsze i zmniejszają nieco średnicę wewnętrzną felgi. Dlatego skręcana obręcz o średnicy zewnętrznej 17 cali ma średnicę wewnętrzną zbliżoną do jednoczęściowej felgi o średnicy 16 cali. W wielu luksusowych bądź sportowych samochodach, gdzie montuje się ze względu na dużą średnicę tarcz hamulcowych felgi o średnicy 16 cali, gdy zdecydujemy się na zakup obręczy skręcanych, muszą mieć one średnicę minimum 17 cali.

Chęć upodabniania tańszych jednoczęściowych felg do prestiżowych obręczy skręcanych, powoduje, że często spotyka się łebki śrubek używane jako element stylistyczny. Wytrawni znawcy szybko spostrzegą, że jest to tylko mistyfikacja. Prawdziwe skręcane obręcze mają swój niepowtarzalny urok i styl, a prestiż wynikający z ich posiadania jest naprawdę ogromny. Warto zapłacić wysoką cenę i wejść do klubu posiadaczy elitarnych obręczy.

Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
SAGAL

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: SAGAL »

ja mam felgi DOZENT IMOLA 15cali 205/50
Zalety : dobra przyczepnosc ładny wyglad dobre trzymanie
WADY: spalanie wieksze opór powietrza na kolejynach wyrzuca
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: bartek »

Witam!
Według mojej teorii i doświadczenia zmiana felg na jeden rozmiar większe niż fabryczne to standard. Lepszy wygląd, prowadzenie w zakrętach, ciut mniejszy komfort, ....
Dwa rozmiary więcej to już "tuning". Coraz lepszy wygląd na zlotach ;-) , jeszcze lepiej na zakrętach, pojawia się strach przed średnimi dziurami w drodze(tych dużych każdy się boi-nie dotyczy właścicieli HUMMERÓW :lol: ).
Z kolei trzy rozmiary i dalej to gratuluję odwagi(chodzi o polskie drogi) i zazdroszczę wyglądu.
Poza tym im większe tym drożej i modyfikacje zawiasu potrzebne, w końcu nie każdego stać.
Taka tylko moja teoria.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: tony »

O ile koszt zakupu większych felg można jakoś przełknąć to już ceny opon do felg 16" i większych nie należą do najniższych :-(
Ja osobiście wolę standardowe felgi ale za to nowe dobre opony niż duże felgi i jakieś niepewne używane opony.
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
TOMMI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:39

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: TOMMI »

Ja mam 17' i juz chce je sprzedać na rzecz 18" :lol:
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: Tomas »

No a ja już pomału rozglądam się za jakimiś fajnymi alu 16". Podobno o tej porze roku są tańsze. Widziałem, ze w Olsztynie na giełdzie handlują całkiem takimi felami, ale boję się, że mogę na krzywizny jakieś trafić. W Olsztynie jest sklep handlujący używkami i są trochę droższe niż na giełdzie, ale sprawdzone i z gwarancją tego sklepu :) Muszę się tam przejechać
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
TOMMI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:39

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: TOMMI »

Daj spokoj z 16' sprzedam Ci moje 17' jak cos to pw ;-)
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: Tomas »

heheh nie no wystarczą mi 16-tki, ale dzięx za zainteresowanie
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: bartek »

Tomas, ja mam 16' i z perspektywy czasu i opinii i moich odczuć to teraz jak bym zmieniał to bym poważnie myślał o 17'
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
TOMMI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:39

[ALL] Felgi aluminiowe

Post autor: TOMMI »

Napisze wam jak było u mnie jesli chodzi o doswiadczenia z felgami ;-)
Tolka sprowadzilem na 16 z łysymi oponami. Czytałem fora seata i za ich porada kupiłem do nich opony toyo T1-R w rozmiarze 205/55/16. Zainwestowałem dlatego w opony 16 bo czytajac opinie osob (ktore pewnie nigdy nie jezdziły na 17 i wiekszych) wystraszylem sie, ze na 17 nie ma komfortu, sciaga i takie tam pierdy!
Na 16 z Toyo było twardo jak djabli, ale miałem okazje przez pare dni pojezdzic leonem na 17 i moje zaskoczenie bylo olbrzymie bo na 17 bylo bardziej komfortowo niz u mnie!
Leon i moje toledo maja zwias -30mm.
Decyzja zapadła o zmianie na 17. Kupiłem fele od top sporta (pancerna felga na nasze drogi) + opony Continental ContiSportContact3 225/45/17.
Roznica po przesiadce z 16 na 17 i na zawiasie -30mm jest moim zdaniem jak najbardziej na plus, toledo duzo lepiej sie zachowuje i na pewno jest bardziej miekko niz na 16,
Na 95% zasluga sa dobre opony, Toyo mialy bardzo twardy bok a Conti sa jakos bardziej cywilizowane.
Tyle wywodu ;-)
Panowie dopoki nie sprobujecie to nie wypowiadajcie sie jakie to 17 sa zle i jaki to komfort zly, sciaganie i slabsze osiagi. Trzeba usunac luzy w zawieszeniu, ustawic zbieznosc, sprawdzac czesto cisnienie i nie bedzie zadnych problemow ;-)
ODPOWIEDZ