A słyszeliście Panowie o takim czymś jak korozja nagrzewnicy !!!
( nie mylić z rdzą, bo to jest coś innego)
Zamula nagrzewnicę i drastycznie spada wydajność grzewcza układu, dopiero jak wzrasta ciśnienie cieczy podczas wyższej prędkości pompy płynu chłodzącego, na siłę przedostaje cię ciecz przez kanaliki tzw rurki w wymienniku ciepła czyli nie mniej ni więcej grzejniku!!!
Zalecenia - prawdopodobnie bez wymiany się nie obędzie jeśli diagnoza jest trafna...
Można spróbować przeczyścić ale to mało skuteczne...
Skąd o tym wiem : Hmmm Od kilku lat pracuję w Firmie DELPHI THERMAL SYSTEM zajmującą się produkcją między innymi w/w grzejników także chłodnic, parowników do klimatyzacji oraz kompletnych modułów grzewczych do samochodów takich jak VW, Opel, Renault itp.
Także nasze systemy grzewcze są montowane w samochodzie roku czyli Opel INSIGNIA ...
Ładna bryka tak w nawiasie, ale poza zasięgiem
Pozdrowionka