[ALL] Wydech

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq

Re: [ALL] Wydech

Postprzez strus90 » 24 lutego 2016, o 22:02

vwir napisał(a): Takie 60mm powinno już bezproblemowo obsłużyć ponad 200KM.


Seryjne 55mm z powiekszonym DP styka na jakies 240-250KM ;)
Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
Seat Toledo II 1.9TDI 200KM & 400NM -> VW Pasat B6 1.9TDI ~175KM & 350NM
Avatar użytkownika
strus90
Forumowicz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 29 marca 2011, o 08:12
Lokalizacja: Nasielsk
Car: Daewoo Lanos
Engine: 2.0 Turbo

[ALL] Wydech

Postprzez Mat123321 » 1 sierpnia 2017, o 18:26

Witam. Planuje wymienic tlumik srodkowy w toledo 2 1M .. Mam pytanie co do podłączenia go.. Aktualnie miedzy tlumnikiem srodkowym a koncowym nie ma zadnej złączki, rura jest jednolita.. Wiec po zakupie tlumnika srodkowego lepiej bedzie zespawać je jakoś czy kupić jakąś złączke jezeli taka istnieje?

Pozdrawiam.
Mat123321
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 października 2016, o 18:47
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 2
Engine: 1.6 AKL

[ALL] Wydech

Postprzez bartekmk » 3 sierpnia 2017, o 08:21

Ja się nie znam ale podobno lepiej chyba złączkę dać.
Avatar użytkownika
bartekmk
Sponsor
 
Posty: 1669
Dołączył(a): 5 marca 2011, o 21:55
Lokalizacja: Katowice
Car: Seat Toledo 1M
Engine: ASV++

Re: [ALL] Wydech

Postprzez Roxon40 » 3 sierpnia 2017, o 12:57

Jeżeli oryginalnie zaspawane jest to lepiej zespawać. Ale możesz dać złączkę tylko musisz dobrać do średnicy rury.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

[ALL] Wydech

Postprzez Rafal1244 » 23 października 2018, o 20:02

Witam. Chce się doradzić w sprawie układu wydechowego. A więc 2 tyg temu dostrzegłem przedmuch zaraz za katalizatorem. Pojechałem do znajomego pospawalł pojeździłem tydzień i znowu słuchać przy gaszeniu charakterystyczny dźwięk dziurawego wydechu. Teraz okolice elastycznej złączki i środkowego tłumika. Końcowy też już długo nie pojeździ. Decyzja moja taka że zmieniam całość. I mam pytania. Co z katalizatorem ? Sprzedac ? I czy mógłby mi ktoś doradzić zestaw jakiegoś kompletnego układu wydechowego bez kata. Szukam to albo widzę z strumienicą (w obudowie kata ) albo bez środkowego tłumika. I już pogubiłem się z tym wszystkim. Proszę o poradę. Pozdrawiam
Rafal1244
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27 grudnia 2015, o 13:11
Lokalizacja: Żywiec
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1,9 ASV

[ALL] Wydech

Postprzez Sony » 23 października 2018, o 22:33

Katalizator sprzedaj, parę stówek za niego powinieneś wziąć. Co do wydechu to strumienica odpada! W benzynie tak, ale w dieslu zdecydowanie NIE!
Planujesz jakieś konkretniejsze modyfikacje w aucie ? Jak nie to ja na Twoim miejscu zmieniłbym złącze elastyczne, zamiast kata wspawał rurkę z kwasówki i tyle. Jak chcesz tył również robić to możesz już jakiś tłumik końcowy z lepszym efektem wizualnym ogarnąć (pewnie zderzak trzeba by odpowiednio wyprofilować, żeby końcówki było widać) :P
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

[ALL] Wydech

Postprzez DzieX » 23 października 2018, o 23:50

Sprzedaj, sprzedaj. Już niedługo wszyscy będziecie płakać baranim głosem jak zaczną to sprawdzać. Może kiedyś i do nas cywilizacja zawita.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2240
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

[ALL] Wydech

Postprzez Sony » 24 października 2018, o 09:16

W dieslu tylko zadymienie sprawdzają, a mi bez katalizatora i z zaślepionym EGR wyszedł wynik 3 razy lepszy niż dopuszczalny.

P.S. Co do samego katalizatora to wystarczy wspawać pustą puszkę ewentualnie i tyle.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

[ALL] Wydech

Postprzez vwir » 24 października 2018, o 09:44

Katalizator ma niewiele do zadymienia. Zadymienie to nie spalony węgiel, a katalizator w dieslu utlenia tlenek węgla i węglowodory. Więc brak katalizatora wyjdzie tylko przy badaniu zawartości tych związków w spalinach, a nie w teście zadymienia. Jeśli chodzi o EGR to z kolei ma za zadanie usunięcie tlenków azotu. No i jeśli ktoś sprawdzi zawartość NOx w spalinach to możesz się zdziwić. Zadymienie redukuje się głównie DPF-em.

Obecnie w Polsce mierzy się w dieslach tylko zadymienie, ale jeśli pojedziesz takim autem na przykład do Niemiec, to możesz się mocno zdziwić i wrócić na lawecie. Zresztą u nas też jest coraz większe parcie na ekologię i od września 2020 zaczną się wyrywkowe kontrole składu spalin (a nie tylko zadymienia).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2820
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[ALL] Wydech

Postprzez Sony » 24 października 2018, o 10:14

Nie mam zamiaru jeździć Tolkiem do Niemiec, więc lata mi to i powiewa. Tak jak pisałeś w dieslach bada się wyłącznie zadymienie, wyrywkowe kontrole składu spalin są już nawet obecnie prowadzone, więc nie trzeba do 2020 roku czekać. Dyskusja ta niewiele wnosi do tematu, lepiej byście doradzili koledze co ma zrobić zamiast dywagować o ochronie środowiska.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron