Usuwanie rys
Sposób który opisuję poniżej adresowany jest do osób które na co dzień nie zajmują się lakierowaniem czy drobnymi naprawami blach-lak. Do lakierowania nie będziemy potrzebowali drogiego sprzętu, a stosować będziemy najtańsze produkty dostępne w każdym sklepie lakierniczym czy też motoryzacyjnym. Lakierować będziemy nie pistoletem lecz sprayem. Ceny produktów opisane zostały w rozdziale I Materiały malarskie.
Przechodzimy do sedna.
Gdy nie chcemy lakierować całego elementu np. błotnika to w miejscu rysy papierem ściernym 280 matujemy powierzchnie by szpachla którą będziemy nakładać miała dobrą przyczepność do podłoża.
Całą powierzchnię przedmuchujemy i odtłuszczamy. Teraz szpachlówkę uniwersalną mieszamy z utwardzaczem na kawałku tektury lub za pomocą dwóch szpachelek, jednej małej i jednej dużej. Szpachle nakładamy głęboko w miejsce rysy i pozostawiamy do wyschnięcia.
Po wyschnięciu szpachli papierem ściernym 280 ścieramy niepotrzebną jej ilość sprawdzając ręką jej powierzchnię. Cały proces mieszania, nakładania szpachli i jej szlifowania opisany został w rozdziale II Szpachlowanie.
Pamiętajcie by na szpachlę nie dostała się woda (z czasem gdy polakierujemy element który był szpachlowany, a miał on kontakt z woda, mogą powychodzić tx wrzody) w celu ścierania szpachli nie możemy użyć papieru wodnego. Chodź wiadomo że, po przejechaniu powierzchni lakierniczej papierem wodnym 1000 i po nałożeniu w to miejsce pasty polerskiej i wypolerowaniu elementu, nie będzie żadnych śladów. A przy szlifowaniu papierem 280 nie ma takiej możliwości, więc uważajmy by nie przerysować dodatkowo miejsca którego nie chcemy lakierować.
Przed przystąpieniem do lakierowania musimy szpachlę pokryć podkładem. Do tego niezbędne jest oklejenie elementów których nie chcemy przy lakierować (np. klamki, szyby, listwy, lusterka, zderzaki, koła) taśmą i folią lub starymi gazetami. Powierzchnię trzeba pozbawić kurzu i tłuszczu.
Podkład dokładnie mieszamy (sprey’em mocno wstrząsnąć przez ok. 2 minuty). Nakładamy jedną lub dwie warstwy podkładu i pozostawiamy go do czasu wyschnięcia tj. podaje producent. Po wyschnięciu podkładu papierem wodnym 800 powierzchnie musimy zmatowić do momentu gdy będzie gładka i pozbawiona jakiegokolwiek nalotu kurzu. Tak przygotowaną powierzchnię musimy odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
Podkład dokładnie mieszamy (sprey’em mocno wstrząsnąć przez ok. 2 minuty). Nakładamy jedną lub dwie warstwy podkładu i pozostawiamy go do czasu wyschnięcia tj. podaje producent. Po wyschnięciu podkładu papierem wodnym 800 powierzchnie musimy zmatowić do momentu gdy będzie gładka i pozbawiona jakiegokolwiek nalotu kurzu. Tak przygotowaną powierzchnię musimy odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
Sposób lakierowania opisany jest rozdziale III Lakierowanie.
Po wyschnięciu lakieru papierem powierzchnię polewamy wodą i papierem 2000 lekko dociskając matujemy powierzchnię. Proces Polerowania opisany jest w rozdziale IV Polerowanie.
Po zakończeniu naszej pracy, po rysie nie zostanie śladu.
Usuwanie ognisk korozji
Sposób usuwania ognisk korozji nie różni się zbyt wiele od sposobu usuwania rys.
Różnica polega na tym iż tz. wrzoda zeskrobujemy, następnie ścieramy pozostałości papierem ściernym. Przedmuchujemy sprężonym powietrzem i odtłuszczamy to miejsce benzyną ekstrakcyjną.
Następnie nakładamy szpachle, czekamy kilkanaście minut na jej wyschnięcie. Niepotrzebną ilość szpachli ścieramy papierem aż do uzyskania gładkiej idealnej powierzchni. Proces nakładania szpachlówki powtarzamy do momentu uzyskania idealnej powierzchni.
Sposób nakładania szpachli i dalsze etapy w wątku Szpachlowanie i Lakierowanie
Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/