Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[ALL] Szpachlowanie

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] Szpachlowanie

Post autor: tony »

Przed przystąpieniem do nakładania szpachli powierzchnia powinna być sucha, pozbawiona jakiejkolwiek rdzy, czysta, odtłuszczona i chropowata by szpachla miała dobrą przyczepność i żeby z czasem nie odchodziła. Do tego potrzebne nam będą:

§ Papier ścierny

§ Benzyna ekstrakcyjna (rozpuszczalnik)

Papierem ściernym powierzchnie matujemy nie tylko w miejscu nakładania szpachli lecz w jej obrębie.

Do szpachlowania potrzebne nam będą szpachelki, najlepiej plastikowe. Szpachelki takie dostać można w każdym sklepie lakierniczym czy też motoryzacyjnym.

Gdy nasza powierzchnia ma mocne wgniecenia których nie możemy bardziej wyklepać to zalecałbym stosowanie szpachlówki z dodatkiem włókna szklanego, a w następnym etapie będziemy potrzebować także szpachlówki poliestrowej uniwersalnej.

Aby przystąpić do nakładania pierwszej warstwy szpachli powierzchnia musi być odpowiednio przygotowana (patrz p.1). Gdy już to zrobiliśmy, a jesteśmy w posiadaniu kompresora to dobrze było by powierzchnie dokładnie przedmuchać z kurzu, ale gdy go nie mamy możemy wyczyścić powierzchnię rozpuszczalnikiem.

Do zmieszania szpachlówki z utwardzaczem potrzebny nam będzie kawałek tektury (np. pudełko z telewizora). Teraz wstępnie określamy jaka ilość szpachli będzie nam potrzebna, i do niej dodajemy ok. 2% utwardzacza (można troszkę więcej wtedy czas schnięcia skróci się).


Po nałożeniu szpachli musimy odczekać kilkanaście do kilkudziesięciu minut (zależy od warunków w jakich pracujemy). Gdy szpachla już wyschła przystępujemy teraz do ścierania niepotrzebnej jej ilości. Do tego potrzebny nam będzie papier ścierny o granulacji 40-100 i uchwyt na który przyczepimy papier (tz. klocek). Pamiętaj by nie ścierać szpachli w jednym miejscu lecz równomiernie tak aby nasza powierzchnia była idealnie gładka, do sprawdzenia użyjemy całej dłoni (lewa bardziej czuła). Nie sprawdzajmy powierzchni samymi palcami (jest to bardzo mylące). Możemy teraz nakładać szpachlówkę uniwersalną i należy postępować tak jak pisałem powyżej. Szpachle nakładamy w dwóch, trzech etapach (do momentu uzyskania idealnej powierzchni).

Gdy nasza powierzchnia będzie już gotowa, musimy teraz pozbawić ją rys. Do tego potrzebny będzie papier o granulacji 180 którym całą powierzchnie szpachlowaną i miejsca w których są rysy z poprzedniego etapu ścierania szlifujemy aż do usunięcia rys. Gdy mamy to już za sobą całą powierzchnie musimy teraz przedmuchać sprężonym powietrzem i odtłuścić.

Tak przygotowaną powierzchnię pokrywamy podkładem (akryl). Taką powierzchnię możemy pokryć raz lub dwa razy podkładem. Po wyschnięciu podkładu, a przed lakierowaniem powierzchnie musimy zmatowić papierem wodnym 800 do uzyskania gładkiej powierzchni.

Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
ODPOWIEDZ