Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
Alicante
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 25 gru 2010, 13:17
Auto: Toledo 1M Sport
Model: 1,9 TDI ASZ
Skąd?: Kraków / Mielec

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: Alicante »

Skleiłem tą zębatke, dałęm jej 2x doby na utwardzenie,
Podpiołęm silniczek na sucho, i w jedną strone idzie płynnie, ale spowrotem sie przycina gdzieś w połowie, na chwilke i po chwili idzie dalej do końca,
Czy przesuniecie tych blaszek na potencjometrze, moze pomóc? czy raczej gdzie indziej jest przyczyna?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: kornat »

Jak przesuniesz to będzie w innym zakresie pracować. Sprawdź czy chodzi luźno w całym zakresie (ściągnij zębatkę przenoszącą napęd z silnika na resztę) i złóż obudowę. Może w którymś miejscu się blokuje i go zamula.
Alicante
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 25 gru 2010, 13:17
Auto: Toledo 1M Sport
Model: 1,9 TDI ASZ
Skąd?: Kraków / Mielec

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: Alicante »

kornat, dzieki za instruckje i wskazowki.
Udało sie, rozkreciłem ponownie silniczek,
na tych plastikowych ramionach zginajacych sie wgzledem siebie na przegubie, zauważyłem taki plastykowy zadzior który mógł haczyć, spiłowałem go pilnikiem, przesunąłem delikatnie te metalowe blaszki w bok, tak zeby nie jezdziły po tych samych wyrobionych torach potencjometru i zaczął działać płynnie.

Długo sie męczyłem zanim założyłem silniczek, wogóle nie mogłem trafić w tym gwiaździstym trzpieniem,
wiec podpiąłem dmuchawe położyłęm na nogach i przygladnąłem sie dokładnie jak jest ułożony gwiaździsty trzpień, podczas obiegu całkowicie zamknietego i otwartego.
Wybrałem położenie kiedy ściecie jest w pionie, klapka w połowie i tak wkońcu pod kątem jakoś mi wskoczyło.
Radze sie zaopatrzyć w 2x małe latarki, i krem do rąk.
Aha, polecam też przetrzeć łopatki dmuchawy z tej sadzy.
Zeszło mi ok. 3h z samym złożeniem, ale jestem zadowolony ze sie udało :)
Gdybyscie w silniczku, wyciągali ten elektryczny silniczek ze ślimakiem to trzeba go potem zainstalować tą samą stroną, jak go niechcacy odwrócimy to bedzie na obiegu zamknietym otwierał klapy normalnie,
a na obiegu zwykłym bedzie zamykał klapy do obiegu zamknietego i zaparowane szyby odrazu.
ODPOWIEDZ