[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Wszystko o elektryce w aucie

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, gurszczak, Roxon40

Postprzez kiju90 » 4 sierpnia 2011, o 02:29

już go zwrociłem naszczescie :) a kupiłem go bo chciałem go wymienić na odpowiedni taki jak powinien być :)
Kiju
kiju90
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 21:12
Lokalizacja: Swarzędz
Car:
Engine:

Toledo 1L 1,9 TDi montaz komputera pokładowego?

Postprzez patrykk007 » 9 listopada 2011, o 22:04

Witajcie.
Jeżeli posiadam odpowiedni licznik i pająk to co mi jest jeszcze potrzebne aby to działało poprawnie? Czy coś dodatkowo podłączać trzeba?
patrykk007
Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1 listopada 2011, o 01:41
Lokalizacja: Złotoryja
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 30 sierpnia 2012, o 16:43

Wyglad i miejsce montazu czujnika temperatury do MFA w 1L.

[center]Obrazek [/center]
[center]
Obrazek [/center]
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez adrian2901 » 8 listopada 2012, o 23:29

Witam!
Czy jest ktoś z podkarpacia, lub okolic Rzeszowa, tak do 300KM w obie strony, kto zamontował by mi nowy licznik z komputerem pokładowym. Potrzebuje kogoś, kto wytłumaczy mi jaki licznik mam kupić itp, a potem to wszystko zamontuje, z czyta ten IMMO i zrobi by smigało na cacy. Proszę o odpowiedź.
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Avatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 października 2011, o 18:45
Lokalizacja: Rzeszów
Car: seat toledo 1m
Engine: 1.9TDI AHF

Postprzez matts84 » 27 maja 2013, o 23:49

Panowie, mam pytanie, jako że nie mam komputera w aucie chce zrobić swap licznika. Tylko teraz moje pytanie. Jak na allegro znaleźć odpowiedni? Da się po numerach z naklejek sprawdzić który ma MFA? Manetka i VAG to raczej nie problem, bo zczytanie pin itp ogarnę. Tylko który licznik kupić.

[ Dodano: 2013-05-23, 21:17 ]
OK, miałem licznik 1M0 920 800 A, zakupiłem z manetką licznik 1M0 920 820 A, po oznaczeniach doszedłem że będzie ok. W Etce i mój i ten są przypisane do tych samych silników. Postaram się zrobić jakiś manuał z foto jeśli się wszystko Uda :)

Edit: Niestety nie zrobię manuala bo po podłączeniu okazało się że już miałem całą instalację i nie muszę ciągnąć kabli, Ale robota prosta więc według opisu można sobie poradzić :)

BTW, wie ktoś jak odpalić dolny wyświetlacz aby pokazywał cały czas temperaturę?

[ Dodano: 2013-05-27, 22:37 ]
No i są problemy:

Mam problem ze swapem licznika na MFA w Tolku.
Mój licznik W1M0 920 800 A z kwietnia 99r , zakupiłem licznik z MFA o oznaczeniu W1M0 920 820 A z września 99r, 820 czyli z MFA

Przy swapie do Toledo nie da się odczytać z nowego licznika eprom a co za tym idzie PIN. Odczyt epromu comanderem z mojego licznika 800A idzie bez problemu. A 820A jest wykrywany ale przy próbie odczytu epromu wywala timeout, ponadto nie gaśnie kontrolka poduszek, nie ma komunikacji licznika z airbag. Ponoć wystarczy przełożyć lcd z obrotomierza i tak zrobiliśmy, jednak jakiego wsadu poszukać aby wszystko działało? znalazłem tylko wsady z TDI ale z końcówkami 822 E, 821 lecz nie działają one z moim licznikiem ponieważ sa chyba od Diesla. Być może jesteście w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem?

Manetkę dokładałem ale instalacja już była, nic nie musiałem robić. Po podłączeniu licznika 820A MFA działa, po przełożeniu LCD do mojego. LCD się krzaczy. Poratuje ktoś wsadem? BTW Licznik 820 A był opisany jako licznik z Leona, czy tam jest inny opis pinów że nie da się odczytać epromu. Liczniki produkowane zaledwie kilka miesięcy jeden po drugim.

[ Dodano: 2013-06-01, 21:45 ]
Będzie dla potomnych, powiedzmy, że rozwiązałem mój problem. Udało mi się jakimś cudem odczytać eeprom nowego licznika na stole programem Vag eeprom programmer 1.19g za pomocą kabla KKL!

Aby to zrobić bez auta można podpiąć się w liczniku do niebieskiej wtyczki pod następujące pinouty:
+12 podajemy na PIN 1 oraz 23
Masę na PIN 9 oraz 24
Linia K pod pin 25

Wtyczka OBD interfejsu:
+12 pod Pin 16
Masą pod Piny 4 i 5
Linia K Pin 7

Do zasilania użyłem zasilacza 12 V
Obrazek

Po odczytaniu eepromu program nie wypluł jednak pinu, porównałem więc oba wsady i wydedukowałem gdzie zapisany jest PIN. Zapisany jest on w eepromie i powtórzony 3 razy. Skopiowałem ze starego wsadu komórki zaznaczone na czerwono do wsadu nowego, oczywiście je zastępując. Pin jest zaznaczony na niebiesko, jednak zapisany w sofcie jest na przemian. Tzn., że jak jest tak jak na obrazku 24 55 to pin jest 5524. W nowym liczniku miałem tam pola 55 50 jednak PIN 5055 nie działał, nie wiem czemu. Po tych całych operacjach ponownie programem Vag eeprom programmer wgrałem zmodyfikowany wsad do nowego licznika.

Po wgraniu wsadu zrobiłem tak:

Połączyłem się z licznikiem [17] i wprowadziłem spisane ze starego licznika kodowanie. To samo zrobiłem z CAN Gateway [19].
Ponownie połączyłem się z licznikiem [17] i wybrałem Adaptację [10]. Wpisałem numer kanału 00, następnie [Read], [Save], [Done, go back], [Close Controller].

Po tych czynnościach IMMO gaśnie i da się odpalić normalnie auto. Jednak żaden PIN nie wchodzi. Co mnie niezmiernie dziwi, nie wiem czemu tak jest. Przy próbie wpisania PINU na liczniku w polu kilometrów dziennych pojawia się napis FAIL.

Opis dla licznika z CAN 1M0 920 820 A Stary licznik to 1M0 920 800 A

Obrazek
matts84
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 lutego 2013, o 08:36
Lokalizacja: Chełm
Car:
Engine:

Postprzez adrian2901 » 1 kwietnia 2014, o 21:49

Witam! Odgrzeje temat. Chce założyc do mojego tolka MFA, i potrzebuje pomocy.
Mój licznik to VDO V13 1M0920800C. Niestety na kanał 17 mnie nie wpuszcza i nie wiem jakie mam immo. Zamówiłem już kabel pro can. Wydaje mi sie, że mam immo2. Jaki kupic licznik, żeby posiadał MFA? I żeby to zakodować, by wszystko działało poprawnie. Czy liczniki immo2 miały MFA? Czy licznik immo3 bedzie działał jesli mam immo2?

Znalazłem ten licznik i według etki jest z mfa i pasuje pod moj silnik http://allegro.pl/show_item.php?item=40 ... d00be2ff62 a patrząć po dacie licznika 99r powinien miec immo2?
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Avatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 października 2011, o 18:45
Lokalizacja: Rzeszów
Car: seat toledo 1m
Engine: 1.9TDI AHF

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Postprzez kuzio » 21 września 2015, o 09:44

Po przeczytaniu tematu widzę nie ma tu za wielu znawców dokładania licznika z mfa. Ale może ktoś będzie wiedział :D Jak to jest z tym immo2 i immo3? Gdzie sprawdzić jakie mam immo 2 czy 3? Czy może jeden i drugi będzie działał? W przypadku przełożenia tylko samego wyświetlacza z nowych liczników dokładamy te 4 kabelki (od manetki do zielonej i niebieskiej kostki) manetkę już mam i co jeszcze zostaje do ogarnięcia żeby to działało?
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: viewtopic.php?t=6225&postdays=0&postorder=asc&start=0

Obrazek
Avatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
 
Posty: 672
Dołączył(a): 30 marca 2012, o 19:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ALH+

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Postprzez DzieX » 22 września 2015, o 00:10

Immo3 było od 2001 roku a immo2 99-00. Sprawdzić które można po opisie pinologii z elsy, ale z pamięci nie przytoczę. Immo2 i immo3 są do pewnego stopnia wymienne (ja mam wsad z immo 3 w zegarach z passka z lekkim tuningiem).
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2231
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Postprzez kuzio » 22 września 2015, o 01:54

To u mnie sierpień 2000 wiec immo 2 w takim razie wychodzi. A co z tym przełożeniem samego wyświetlacza? Ktoś coś wie?
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: viewtopic.php?t=6225&postdays=0&postorder=asc&start=0

Obrazek
Avatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
 
Posty: 672
Dołączył(a): 30 marca 2012, o 19:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ALH+

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Postprzez myszazwc » 21 lipca 2018, o 10:32

Panowie pytanko jak mam wiązkę do do mfa z sześcioma przewodami to wystarczy manetka I zabawa w vagu?
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Avatar użytkownika
myszazwc
Sponsor
 
Posty: 276
Dołączył(a): 19 listopada 2016, o 19:07
Lokalizacja: Zwierzyniec
Car: Seat toledo 1M
Engine: 1.6 16v AUS

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron