Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Bodek

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: Bodek »

może ktoś podkleił kontrolkę od środka i dlatego jej w dzień nie widać. Rozbierz licznik a się okaże może to akurat to.
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: siwy_a1 »

Może i jest to jakiś pomysł :-) Jak tylko znajdę chwilę, to dobiorę się do niej i powiem, co tam wynalazłem ;-)

[ Dodano: 2010-05-31, 20:37 ]
No i wszystko jasne :) Bodek dzięki za podpowiedź ;-) Faktycznie poprzedni właściciel podkleił tę kontrolkę, zapewne żeby mu nie świeciła, kiedy miał jakiś błąd. Zerwałem ten badziew i teraz wszystko działa jak trzeba :-)
siwy_a1
góral73

kontrolka

Post autor: góral73 »

czy kontrolka jest sprawdzimy programem diagnostycznym-test wskaźników . W benzynie 1.6 SR ta kontrolka zapala się tylko wtedy gdy coś się dzieje nie tak, po przekręceniu kluczyka nie zapala się .Rocznik pojazdu i wersja silnikowa też jest ważna
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: kornat »

góral73, tak da się VAGiem sprawdzić czy jest. Zaświecają się wtedy wszystkie kontroli pod którymi jest dioda.
gerard
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:13

kontrolka

Post autor: gerard »

1.6 sr benzyna 2000r nie ma ---- w tych rocznikach napewno nie ma
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: skaza24 »

Przypomnę temat bo dziś u mnie owa kontrolka się odezwała i nie wiem o co lotto ;)

Dodam że zawsze świeci po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu silniczka bo doczytałem w tym temacie że inni maja inaczej.

Wracając do problemu:
Żonka dziś bierze auto ale po wyjeździe z garażu przylatuje i mówi że coś dziwnego sie pali na desce :lol:
To w szoku zapier... lam odpalam i świeci check engine , silnik żonie tez odpaliło bez niepokojących objawów .
Obsłuchałem , przegazowałem, obwąchałem wydech i na moje oko wszystko ok .
Na benzynie i gazie silnik pracuje bez zastrzeżeń .

Po upewnieniu się że ma telefon :-D pojechała .

Wróciła to odłączyłem aku na 30 min z myślą że może sie usunie błąd skoro nie ma żadnego objawu .

Ale nic to nie dało.

Wieczorem jeszcze pojechałem do kościoła i świeciła ale jak wracałem odpalam i tu :shock: zgasła :-D

I tu druga moja historyjka związana z nią

Kiedyś padła mi cewka i szedł na trzech a check mrugał , po wymianie cewki mechanik ( sąsiad) odstawił mi auto ale check świecił.
Bije do niego co jest grane z ta kontrolką że świeci
Wytłumaczył że zapomniał wykasować pozostały błąd ale mam się nie martwić bo teraz jest już dobrze i zgaśnie za jakiś czas.
I tak tez się stało, po 2 dniach zgasła

Jest to możliwe że sam usuwa błędy jak coś wystąpiło chwilowo a potem jest już oki ?
Nigdy nie słyszałem aby się błędy same kasowały bez podłączania.

I Jaki mógł być powód jej zapalania?
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Skąd?: Katowice/Gliwice

Check Engine - Katalizator czy Sonda/Sondy

Post autor: Hubert »

Witam wszystkich,
mam problem z "kontrolką" Check Engine.
Seat Toledo, 2004r., silnik 1.6 16V kod: BCB, przebieg ok. 120 tys. km

Pierwszy raz zaświeciła się po ok. 150 km od zakupu (jazda autostradowa ok. 120 km/h), ostatnio zapala się częściej. Po skasowaniu błędów przejeżdżam ok. 15-30 km i zaświeca się kontrolka.
Wczoraj skasowany błąd (powtórnie) i od tego czasu zrobione 25 km i 50 km (jednym ciągiem), kontrolka nadal się nie świeci.
Dzisiaj sprawdzona analiza spalin: za dużo węglowodorów, za dużo CO2, za bogata mieszanka (lambda powyżej 1, nie ma oscylacji wokół jedynki 0,99-1,01)



Jestem przed wymianą filtrów, świec zapłonowych, czyszczenia i adaptacji przepustnicy.


Kody błędów odczytane testerem Actia Multi-Diag
PODST.1-SYSTEM KATALIZATORA --- 16804 P0420 003 --- PONIŻEJ PROGU --- BŁĄD STAŁY
SYSTEM KOLEKTORA SSĄCEGO =-- 17912 P1504 003 --- STWIERDZONO WYCIEK --- BŁĄD SPORADYCZNY
SYGNAŁ CZUJNIKA WYSOKOŚCI NAD POZIOMEM MORZA/CIŚNIENIE W PRZEWODACH SSANIA --- 17961 P1553 003 --- NIEPRAWIDŁOWA WARTOŚĆ --- BŁĄD SPORADYCZNY



Moje pytanie brzmi: jak rozpoznać czy do wymiany jest sonda/sondy lambda czy katalizator/katalizatory?
Zacząć od wymiany pierwszej sondy lambda?


Proszę o pomoc i konstruktywne porady jak uporać się z tym problemem.
Finansowo jestem nastawiony na wydatki.
matts84
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 26 lut 2013, 07:36

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: matts84 »

Odkopie. A co wy Panowie na to.
Seat Toledo 1.8 20V, kontrolka po przekręceniu zapłonu nie zapala się, na teście wskaźników normalnie się zapala, tak więc wykluczam jej spalenie. Auto z 2000r ze Szwajcarii. Jak mi walnęła sonda też kontrolka się nie zapaliła choć auto nie chciało prawie w ogóle jechać.
Awatar użytkownika
hant2
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 lip 2012, 08:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Skąd?: Podkarpacie/Brzozów

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: hant2 »

Ja mam trochę inny problem... też związany z kontrolką ale dla odmiany ABS-u... Jako jedyna lekko mi się żarzy z i bez kluczyka w stacyjce... Dodam że Vag nie pokazuje żadnych błędów a abs i tcs działają poprawnie....
Pytam bo może już ktoś miał podobny przypadek...

http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc00361g.jpg/
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: mariusz88 »

u mnie w aucie dostawczym na takie dolegliwości pomogło wyjęcie licznika i przeczyszczenie kostek, połączeń licznik-kostka, i przetarcie ścieżek spirytusem ;-)
ODPOWIEDZ