Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

Jaki olej do skrzyni biegów benzyna manual i płyn do układu wspomagania?

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: piotrek148 »

Sprawdzę u siebie w ASO. Też mam AHF 99 a skrzynia to EBF

A teraz Panowie podpowiedzcie mi ... z opisów w necie wnioskuje ze to jest korek rewizyjny przez który spawdę stan oleju i wleje nowy tak ? Z tego co czytałem to Impuls 17 ??
Obrazek

A czy to jest korek spustowy (koło łapy trzymającej silnik)
Obrazek
Online
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: Sony »

Po mojemu to wsio się zgadza, no może poza impulsem :lol: ;)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Re: [1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: piotrek148 »

Sony pisze:Po mojemu to wsio się zgadza, no może poza impulsem :lol: ;)

Tak twierdzi osobą mądrzejsza od mnie więc to jest impuls :D
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Skąd?: Jaworzno

[1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: el_pawłov »

Proponuję zagiąć tą mądrzejszą osobę słowem "imbus". To da jej zajęcie na jakiś czas ;)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: piotrek148 »

Wstyd pokazać.... ale tak wygląda olej z mojej skrzyni biegów

Obrazek

Niech mi teraz ktoś powie że oleju w skrzyni sie nie wymienia ....
Podczas wymiany zleciało około 1.5 litra.
Folxs
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 24 maja 2017, 20:17
Auto: Toledo II 1M
Model: 1.6 16V BCB
Skąd?: Szczecin

[1M] Olej do skrzyni biegów

Post autor: Folxs »

A ja mam takie pytanie - na zimnym ciężko mi wchodzą biegi ale jak już się rozgrzeje wszystko to jest ok. Wymieniłem olej na nowy 75W90 i nic się nie zmieniło - czego to może być wina? (mechanik mówił że może skrzynia już umiera, że może coś nie tak ze sprzęgłem - a dokładniej jego hydraulicznym siłownikiem, pompką sprzęgła czy tam wysprzęglikiem)
rprzemko
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2010, 12:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V BCB
Skąd?: Szczecin

Jaki olej do skrzyni biegów benzyna manual i płyn do układu wspomagania?

Post autor: rprzemko »

Czy ktoś wymieniał olej przekladniowy w skrzyni biegów od toledo 2 1.6 16V BCB? Robił ktoś płukanke w skrzynii? Czy wymieniał ktoś płyn w ukladzie wspomagania?

Mam zamiar wymienić w skrzyni olej przekladniowy i plyn w ukladzie wspomagania. Nie bylo wymieniane od poczatku uzytkowania. Z uwagi na ciezsze przekladanie zmiany biegow i mocniejsze krecenie kierownica przy manewrowaniu z małą prędkością chce wymienić olej,plyn. Mam mętlik w głowie bo nie wiem jaki olej,plyn,kupic:
Niby zalecany do skrzynki biegów jest ten olej:
G055512A2 75W-80 nie mogę znaleźć 80 tylko jest 75W90
Znalazłem też taki G060G726A2 ale nie ma opisu co do lepkosci.
Czy ktoś to stosował ten produkt smarowanie wysokotemperaturowe SWAG 10 92 1909?
To samo z płynem ukł. wspomagania:
G004000M2.
SWAG99906161
SWAG99906162
Ma ktoś jakieś doświadczenie z wymianami wyżej wymienionymi na lepsze/gorsze?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3131
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Jaki olej do skrzyni biegów benzyna manual i płyn do układu wspomagania?

Post autor: DzieX »

Jeśli chodzi o olej w skrzyni to nic specjalnego nie trzeba. 75W90 u siebie w 2.3 lałem. Te skrzynie poza dzwonem się specjalnie nie różnią. Płukankę robiłem ropą, bo miałem zalaną skrzynię po powodzi.

Co do oleju do wspomagania to zalecają lać oryginalny, zielony.
rprzemko
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2010, 12:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V BCB
Skąd?: Szczecin

Re: Jaki olej do skrzyni biegów benzyna manual i płyn do układu wspomagania?

Post autor: rprzemko »

Dzieki za info. Znalazłem na eurol lubricants że powinien być taki zalany: 75W GL4
Zastanawiam się jaki wybrac bo kiedyś tyłu nie było do wyboru przeczytawszy z innego forum czemu jest 75W80 to.mineral a 90 syntetyk. Jakie miałeś efekty po wymianie na 75W90. Czemu dedykowany nie ma tego podanego czy to syntetyk czy minerał.
Pozwole sobie przekleic z innego forum:



Klasyfikacja lepkościowa SAE
Oleje przekładniowe pracują w lżejszych warunkach niż oleje silnikowe i mają równie wysoką lepkość, szczególnie oleje syntetyczne i ATF. W Europie obowiązująca jest klasyfikacja lepkościowa SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych):
- 70W, 75W, 80W, 85W - oleje zimowe (W - winter; 70W w Polsce bardzo rzadko stosowana);
- 90W, 140W, 250W - oleje letnie (ta ostatnia praktycznie niestosowana);
- 80W, 80W/90, 85W/90, 80W/140, 85W/140, 90, 140 - oleje wielosezonowe mineralne;
-75W/90, 75W/140, 80W/140 - oleje wielosezonowe syntetyczne i semisyntetyczne.
Oleje wielosezonowe są najodpowiedniejsze w naszej strefie klimatycznej (np. olej oznaczony SAE 75W/90 charakteryzuje się w niskich temperaturach takimi właściwościami, jak olej oznaczony SAE 75, a w temperaturach wysokich - jak SAE 90).

Klasyfikacja jakościowa API
Chociaż na świecie używanych jest kilka systemów klasyfikacji jakościowej, najbardziej znana jest klasyfikacja Amerykańskiego Instytutu Naftowego API (American Petroleum Institute). Rozróżnia ona oleje ze względu na zastosowanie:
- GL-1 - przekładnie ręczne, olej bez dodatków, nisko obciążone przekładnie (już niestosowany);
- GL-2 - przekładnie mechaniczne pracujące pod niskim obciążeniem (bez dodatków uszlachetniających);
- GL-3 - do konwencjonalnych skrzyń biegów, przekładni stożkowych (zawiera niski poziom dodatków powodujących polepszenie własności oleju pod wpływem obciążenia);
- GL-4 - przekładnie stożkowe i hipoidalne pracujące w umiarkowanych warunkach, mosty napędowe z hipoidalnym uzębieniem o małym wyboczeniu osi, mechaniczne skrzynie biegów (zawiera bardzo dużo dodatków uszlachetniających, w tym EP);
- GL-5 - skrzynie manualne, przekładnie główne i hipoidalne o dużym wyboczeniu osi, eksploatowane w najtrudniejszych warunkach, przekładnie o zmiennym obciążeniu (zawiera cały pakiet dodatków);
- GL-6 - specjalny olej zapewniający dobrą ochronę przed zmatowieniem powierzchni, jakościowo zbliżony do GL-3; przekładnie hipoidalne pracujące w ekstremalnych warunkach.
W skrzyniach manualnych praktycznie stosowane są oleje o klasach: API GL-4 i API GL-4/GL-5. Poza klasyfikacją API jest używana przez producentów olejów przekładniowych amerykańska klasyfikacja wojskowa MIL-L-2105-D. Obejmuje ona jednak tylko oleje o klasach lepkości SAE 75W, 80W/90 i 85W/140 z rozszerzeniem adekwatnym do klasyfikacji lepkościowo-jakościowej SAE J 306-MAR85.
ODPOWIEDZ