[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, koti

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Kaiser » 1 września 2018, o 16:48

Wróciłem z trasy z Węgier i po powrocie pod maską moim oczom ukazało się coś takiego

Obrazek

Obrazek

Cieknie pompa vaacum ? Dodam tylko, że jakieś 30 tys km temu wymieniałem taką uszczelkę

https://allegro.pl/uszczelka-pompy-pali ... ule_id=201

Czy chodzi o jakąś inną?
Avatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 28 lipca 2014, o 11:38
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Sony » 1 września 2018, o 21:46

Sądząc po zdjęciach to najprawdopodobniej właśnie z pompy cieknie. Nie wiem czy była jakaś różnica w uszczelkach między ASV, a ASZ/ARL jednak w podanym przez Ciebie linku ta uszczelka nie jest do ASV dedykowana.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6835
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Re: [1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Kaiser » 2 września 2018, o 20:55

Hmm ciekawe, bo podczas wymiany tej uszczelki to założona była dokładnie taka
Avatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 28 lipca 2014, o 11:38
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Culler » 20 listopada 2018, o 16:16

Witam

Mam pytanie podobne do tego w tym temacie. Też mam wyciek gdzieś pod spodem (tak myślę) VACUM pompy. Pompa VACUM łączona z paliwem miałem właśnie LUK-a. Czytając trochę postów na forum sprawdziłem także ferelny króciec w pompie LUKa (niezwiązane z wyciekiem) i miał lekki luz. Z objawów to raczej czasami miałem wrażenie, że trzeba było bardziej depnąć hamulec aby zadziałał tak jak powinie. Zapadła decyzja wymiana na pompę Bosch-a z metalową uszczelką. Uszczelka oczywiście nowa i oryginalna ze względu na w miarę przystępne ceny. Po wymianie wyciek nadal występuje. Nie mogę zdiagnozować skąd tak naprawdę cieknie ale rozbryzguje się po przedniej - dolnej części silnika. Moje pytanie czy jest możliwość, że mechanik coś źle zrobił w tym temacie? A może to przewód idący do pompy paliwowej? Chodzi o drugi samochód niedawno zakupiony Seat Altea XL 1.9 TDI PD BXE.
Culler
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 lipca 2012, o 11:23
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Altea XL
Engine: 1.9 TDI BXE

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez vwir » 20 listopada 2018, o 16:49

Wyciek oleju napędowego, czy oleju silnikowego?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2838
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Culler » 20 listopada 2018, o 17:30

Wydaje mi się, że to wyciek oleju.
Culler
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 lipca 2012, o 11:23
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Altea XL
Engine: 1.9 TDI BXE

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez vwir » 20 listopada 2018, o 17:56

Toś pomógł ;)
Dobra, to jeszcze jedno pytanie, może będzie łatwiej: jaką kupiłeś pompę? W sensie dokładny numer, szczególnie jaka literka na końcu.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2838
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez DzieX » 20 listopada 2018, o 18:51

vwir napisał(a):Wyciek oleju napędowego, czy oleju silnikowego?


Culler napisał(a):Wydaje mi się, że to wyciek oleju.


:-D

Wydaje mi się że nie chodzi o paliwo.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2304
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

Re: [1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez Culler » 21 listopada 2018, o 10:58

vwir napisał(a):Toś pomógł ;)
Dobra, to jeszcze jedno pytanie, może będzie łatwiej: jaką kupiłeś pompę? W sensie dokładny numer, szczególnie jaka literka na końcu.


Pompa którą kupiłem to używana Bosch 038145209Q. Poprzednia pompa to był LUK. Numer pompy różnił się tylko tą ostatnią cyferką. Do tej pompy Bosch-a dokupiłem metalową uszczelkę 038145215 niby oryginalna. Wydaje mi się, że to olej silnikowy a nie napędowy ponieważ po przetarciu wycieku ręką nie czuć tego charakterystycznego zapachu paliwa. No ale zacząłem się zastanawiać bo mechanik twierdzi, że wszystko dobrze zamontowane, uszczelka dana i nie powinno z pompy się sączyć. Postaram się zrobić zdjęcia jak to wygląda.

EDIT:
Sorki nie dopisałem, że chodzi o olej silnikowy. Pisałem z myślą o oleju silnikowym a nie dodałem tej istotnej informacji. Ogólnie mam tak już od paru miesięcy i ubytku oleju nie zauważyłem
Culler
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 lipca 2012, o 11:23
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Altea XL
Engine: 1.9 TDI BXE

[1M] Mokro w okolicach pompy vaacum

Postprzez vwir » 21 listopada 2018, o 11:10

Ja założyłem z literką M (też Bosch) i do tego nowa metalowa uszczelka i do dzisiaj nie ma śladu wycieku. Z literką Q też powinno być ok. Ale skoro nie jest, to te pompy mają jedną zdecydowaną przewagą nad Lukiem - są w pełni rozbieralne i istnieją do nich zestawy naprawcze (komplet uszczelek). Pytałem o to co cieknie, bo w zależności od tego można rozebrać tylko część pompy i wymienić tylko część uszczelnień. Chociaż w sumie i tak musisz kupić komplet (https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pom ... 16758.html) i pompę wyciągnąć, więc na dobrą sprawę można wymienić cały komplet uszczelek.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2838
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron