[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, koti

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 22 sierpnia 2018, o 22:16

Witam. Kilka dni temu stałem się posiadaczem toledo 1.9 tdi. Niestety auto totalnie niema mocy, krezusem nie jestem, więc chciałbym jak najwięcej o problemie dowiedzieć się na własną rękę, choć jeśli chodzi o samochody, to moja wiedza jest jeszcze mizerna, a z diagnostyką spotykam się po raz pierwszy, szczerze mówiąc. Do rzeczy. Auto, od samego początku, nie chcę jechać, słabo wchodzi na obroty, a rozpędzenie go do 90km/h na prostej drodze, jest naprawdę ciężkim wyzwaniem.
Od znajomego dostałem podpowiedź aby sprawdzić przepływkę, więc to zrobiłem, a nawet ze szroty, zamontowałem drugą, która zachowywała się w programie dokładnie tak samo, także grzecznie zwróciłem i wstawiłem moją starą, choć oczywiście możliwe, że ta ze szrotu, była zwyczajnie uszkodzona. Zrobiłem kilka logów. Oto one

Statyczny, grupa 0:
http://vaglogi.pl/log-000_8VQTx6.html

Bieg jałowy, przepływ, turbo (gazowałem, "na luzie")
http://vaglogi.pl/log-011_003_SMMJY.html

Przepływ, oraz turbo - dynamicznie, na 3 biegu od 1500 obr.
http://vaglogi.pl/log-011_003_OJMgNv.html

Wszystko na silniku rozgrzanym do 90st. Gdyby ktoś mógł spojrzeć i coś mi podpowiedzieć, będę bardzo wdzięczny.

Dodam jeszcze, że komputer wyrzuca mi błąd
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
Który powraca podczas jazdy, po wykasowaniu
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Bartek26 » 22 sierpnia 2018, o 22:24

Nie masz doladowania ... Turbo w tym aucie ma wirnik?:)
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 602
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Ibiza sport
Engine: ASZ+

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 22 sierpnia 2018, o 22:33

Szczerze mówiąc, to nie wiem, jak mówiłem, jestem laikiem, auto mam od kilku dni, nigdy wcześniej nie miałem nic z turbiną, jeśli mi powiesz, jak sprawdzić, gdzie szukać, to odpowiem. A to wskazanie z przepływomierza, nie jest nie prawdiłowe ? Mam wrażenie, że na odłączonym przepływomierzu, auto lepiej przyśpiesza, aczkolwiek to może być efekt placebo.
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 22 sierpnia 2018, o 23:17

Kolego przepływomierz u Ciebie nie istnieje. Jednak nie skreślałbym go, a na samym wstępie sprawdziłbym na Twoim miejscu szczelność przewodów podciśnienia, bo wg mnie masz mega nieszczelność albo walniętą pompę podciśnienia. Z hamowaniem nie masz problemów ?
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 22 sierpnia 2018, o 23:31

Nie, z hamowaniem żadnych problemów, ABS również działa bez problemowo, w których miejscach. W których miejscach szukać nieszczelności i w jaki sposób, skoro to podciśnienie, to chyba najlepiej będzie przyłożyć coś do ew zassania, prawda ? Ew, czy mogę użyć testera szczelności ? Używamy takich w pracy, coś jak woda z bardzo dużą ilością piany.
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 22 sierpnia 2018, o 23:39

Wszystkie wężyki podciśnienia przejrzyj po kolei jak leci. Żaden tester Ci do tego nie jest potrzebny. Wystarczy, że poszukasz wizualnych przetarć itp.
Wężyki najlepiej jest wymienić na silikonowe - wtedy masz spokój, nie pękają, nie parcieją itp. Jak znajdziesz podejrzany to zdemontuj i dmuchnij w niego zatykając drugi koniec. Filozofii tu wielkiej nie ma.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 23 sierpnia 2018, o 09:22

Sony napisał(a):Wszystkie wężyki podciśnienia przejrzyj po kolei jak leci. Żaden tester Ci do tego nie jest potrzebny. Wystarczy, że poszukasz wizualnych przetarć itp.
Wężyki najlepiej jest wymienić na silikonowe - wtedy masz spokój, nie pękają, nie parcieją itp. Jak znajdziesz podejrzany to zdemontuj i dmuchnij w niego zatykając drugi koniec. Filozofii tu wielkiej nie ma.


Dzisiaj po pracy się tym zajmę, także ok. 15 dam znać, co i jak. Zrobiłem jeszcze log turbo z rozłączonym przepływomierzem, wrzucam tu:
http://vaglogi.pl/log-011_003_5LOmI.html

Wygląda podobnie, do tego poprzedniego, z załączonym, więc chyba faktycznie przepływka może nie być winna. Co uważasz ?
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 23 sierpnia 2018, o 09:27

Uważam, że powinieneś zacząć od tego co napisałem wcześniej.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 23 sierpnia 2018, o 16:44

Przejrzałem wszystkie wężyki, sporo było już wymienionych przez pierwszego właściciela, jeden wzbudził tylko moją niepewność, ale po odłączeniu go i sprawdzeniu, okazał się szczelny.
Wciąż wyskakuje ten błąd:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 23 sierpnia 2018, o 23:22

Ogółem błąd ten sugeruje, że masz coś nie tak z podciśnieniem. Skoro wykluczyłeś nieszczelne węże to pytanie czy całą instalację podciśnienia (węże, zaworek) masz dobrze podpiętą ? Może masz wężyki zamienione miejscami ?

Jak wężyki są sprawne to masz do sprawdzenia zawór N75, jak jest uszkodzony to będzie kicha. Podmień go z zaworkiem N18, który jest obok i steruje pracą zaworu EGR. Jak będzie poprawa to masz rozwiązanie, jak nie będzie to albo N18 masz też uszkodzony albo to co innego.

Błąd ten może pojawić się również w przypadku uszkodzenia turbosprężarki. To najmniej optymistyczna wersja wydarzeń.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6795
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron