[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Wszystko o silnikach zasilanych gazem

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Postprzez screech » 30 maja 2018, o 23:21

Witam, jestem posiadaczem Toledo 1M 1.8 20V z 2003 z instalacją gazową.

Problem ogólnie polega na tym że Seat po odpaleniu np. następny dzień czy po kilku godzinach ma temperature płynu 60 stopni co jest całkiem normalne aczkolwiek zanim temperatura dojdzie do prawidłowych 90 stopni to na tych 60 Seat gdy jest na gazie dziwnie sie zachowuje. Mianowicie gdy jest na luzie i stoi w miejscu to przy dodaniu gazu się dusi tzn. gdy dodam gazu najpierw na ułamek sekundy spadną o 500 obrotów i z tych 500 idą dopiero w góre, po prostu sie dusi przy dodwaniu gazu. To samo jest podczas jazdy na 60 stopniach. Trudno jest nim ruszyć na biegu wstecznym lub na jedynce, nie jest to niemożliwe aczkolwiek uciążliwe, czasami zdarzy mu się zgasnąć na wstecznym czy na jedynce a na 2, 3 szarpie.

Czym to może być spowodowane? Dodam że po przełączeniu na benzyne taki problem znika, czy to problem gorącej temperatury na zewnątrz?
Oprócz tych rzeczy dodam, iż pali się check engine, są 3 błędy, pierwszy dotyczy długoterminowego pomiaru mieszaknki (po sprawdzeniu to jest błąd sondy - przez co traci moc), drugi to zawór EGR, który prawdopodobnie musi być przeczyszczony a ten 3 dotyczy tego pierwszego - sondy.

Ogólnie błąd check engine świeci się już od kilku miesięcy i go kasuje co jakiś czas ale co kilkadziesiąt kilometrów znowu sie pojawia więc już go nie usuwam ale to nie jest problem tego tematu, kilka miesięcy temu, podczas zimy czy wczesnej wiosny to taki problem z duszeniem i szarpaniem nie występował.

Pozdrawiam
screech
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 maja 2018, o 23:10
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Toledo II 1M
Engine: 1.8 20V

Re: [1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na g

Postprzez haszczu » 1 czerwca 2018, o 10:38

Borykałem się długo z takim problemem. Teraz mam drugie auto 1.8 20v z lpg i jest to samo.
Co prawda błędów brak.
W moim poprzednim silniku pomogła wymiana sondy oraz wymiana redaktora na taki z zapasem do 150KM.
No i jak ręką odjął

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2944
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

[1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na gazie

Postprzez screech » 1 czerwca 2018, o 14:02

Oo dobrze wiedzieć, a która sonda została wymieniona i na jaką, z jakiej firmy?
screech
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 maja 2018, o 23:10
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Toledo II 1M
Engine: 1.8 20V

Re: [1M 1.8 20V] Dusi i szarpie na niskiej temperaturze na g

Postprzez haszczu » 1 czerwca 2018, o 21:24

Jak masz AGN to masz 1 sondę.
Jak APG to 2 i w tym musisz pierwsza wymienić.
Zamiennik bosh 280zl.
W AGN może być nawet z Peugeota 206 byle by było na 4 piny i jak lubisz spawać to robisz wkretke na inny rozmiar sondy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2944
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ


Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron