[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez vwir » 11 listopada 2017, o 08:34

Kup najprostszy tester uszczelki pod głowicą (po 20 pln na allegro).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2818
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez patrixxx12 » 21 kwietnia 2018, o 18:13

Witam.

Posiadam tolka 1,9 TDI 110KM, od pewnego czasu mam problem z znikającym płynem chłodniczym.
Objawy:
1. stygnięcie auta po przejechaniu pewnego dystansu. Dla przykładu 200km na strzał i wszystko ok a nagle wskazówka z 90 idzie w dół,
2. problemy z ogrzewaniem
3. przy szybkiej jeździe autostradą tolek potrafił się zagotować (około 12-15 km) i wiadomo płynu brak

Pierwsze dwa objawy wyeliminowałem poprzez wymianę termostatu. Natomiast cały problem zaczyna się z objawem nr 3. Na wstępie dodam, że autko nie kopci, nie przybywa mu oleju, w zbiorniczku czysty płyn, brak charakterystycznego masełka pod kokiem oleju, z mocą auta wszystko ok. Wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu, jednak nic to nie dało. Gdy już godziłem się z myślą że to uszczelka pod głowicą na jeden szczegół zwrócił mi uwagę majster od nabijania klimy. Mianowicie dziwny hałas z komory silnika. Prawdopodobnie pompa wody. Hałas nasila się mocno w momencie gdy dogrzany samochód stoi na luzie i włącza się wentylator. Hałas ewidentnie dobiega z okolic rozrządu. Z resztą dodam, że zbliża mi się termin jego wymiany stąd jeszcze większe podejrzenia na padające na pompę. Stąd moje pytanie, czy zużyta już pompa może dawać takie objawy ? Dodam też, że z moich dzisiejszych obserwacji jasno wynika, że płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy, świadczą o tym:
1. brak widocznych wycieków,
2. mokre wygłuszenie pod maską na wysokości zbiorniczka.

Przykładem co dokładnie się dzieje jest trasa wykonana moim tolkiem, około 300km. 250 od startu to drogi wojewódzkie itp. prędkość jazdy max 110, chwilowo w momencie wyprzedzania 120. Przed wjazdem na autostradę sprawdziłem poziom płynu było wszystko ok. Natomiast po przejechaniu około 10 km z znacznie wyższą prędkością wskazówka zaczęła się przechylać znacznie w stronę 120 stopni i oczywiście płynu w zbiorniczku nie było. Czy ktoś miał podobny przypadek ? czy może to być spowodowane pompą czy tylko uszczelka pod głowicą ? Mam nadzieję że ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z takimi objawami w 1,9 TDI

Pozdrawiam
patrixxx12
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 10:01
Lokalizacja: Poznań
Car: Toledo 1M
Engine: 1,9 TDI

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez brtk » 22 kwietnia 2018, o 16:50

Jak masz mokre wygłuszenie, to gdzieś wycieka. Na rozgrzanym silniku odparuje, dlatego nie widzisz wycieku. Ja stawiam na pompę, tym bardziej, że zbliża Ci się wymiana rozrządu i słyszysz tam odgłosy, to jedno wyeliminujesz.
Avatar użytkownika
brtk
Forumowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:38
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez macsta12 » 22 kwietnia 2018, o 19:58

Mi ostatnio wywalało płyn przez zbiorniczek przy szybkiej jeździe plus twarde węże. Powodem była uszczelka pod głowicą.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
macsta12
Sponsor
 
Posty: 317
Dołączył(a): 25 kwietnia 2012, o 14:15
Lokalizacja: Dęblin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez brtk » 31 lipca 2018, o 16:54

Wymieniłem dolny wąż od chłodnicy dwa miesiące temu, bo go rozciąłem na krawężniku, ewentualnie wentylator mi go przeciął, do tej pory nie wiem dokładnie. Oczywiście cały płyn wymieniłem wtedy, odpowietrzył mi się i było ok. W lipcu nad jeziorem musiałem dolać 0.5l płynu, myślałem, że w trasie mi się odpowietrzył jeszcze do końca, czy coś, ale dziś znowu mi się zaświeciła kontrolka i musiałem też z 0.5l wlać, gdzieś ucieka, czy możliwe, że coś jeszcze gdzieś go zaciągnęło, gdzie było powietrze? Przed wymianą tego węża odkąd mam ten samochód nie dolewałem ani ml płynu. Wycieku nigdzie nie widać..
Avatar użytkownika
brtk
Forumowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:38
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez Sony » 31 lipca 2018, o 23:49

Sprawdź czy masz szczelny króciec, w którym siedzi czujnik temperatury. Mi też kiedyś ubywało płynu, ale to minimalnie dosłownie, a z biegiem czasu coraz więcej. Okazało się, że króciec przepuszczał, a nic nie było widać, bo płyn odparowywał.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6779
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Poprzednia strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron