Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Twardy pedał gazu

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

[1M] Twardy pedał gazu

Post autor: klynna »

Czy mieliście kiedyś w swoim dieselku objaw twardego pedała gazu ?
Od jakiegoś czasu, żeby wcisnąć gaz w podłogę muszę dość mocno dusić pedał gazu nogą.

Wieczorem sprawdzę w vagu czy wszystko jest w porządku. Macie może jakieś sugestie ?
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Twardy pedał gazu.

Post autor: Bartek26 »

dywanik wysuń spod pedałów :-P
Skill.... You can't buy it ....
bongo56
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 15 sie 2013, 23:42
Auto: seat toledo 1M
Model: 1,9 ASV
Skąd?: ok,barcina

[1M] Twardy pedał gazu.

Post autor: bongo56 »

możliwe że zaciera ci się mechanizm pedału lub możliwe ze masz jakieś problemy z silnikiem i masz wrażenie że dzieje się z pedałem a to problem z przyspieszeniem silnika a możliwości jest dużo
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

[1M] Twardy pedał gazu.

Post autor: klynna »

problemy z silnikiem ?
Hmm, ciężko mi powiedzieć
- oleju bierze 250ml na 12tys,
- płynu chłodniczego nie bierze,
- żadnych płynów nie dolewam,
- vag nie pokazuje żadnych błędów (z wyjątkiem abs'u lewy przód)

- łopatki turbiny troszke się zacinają - ale nie sądzę, by to było tego przyczyną
- przepływomierz jest do wymiany - i wymienie go nie bawem (nie wiem czy to miałoby wpływ...)

z innych rzeczy:
- silnik szarpie przy gaszeniu (lecz przy mrozach to nie występuje. Nie występuje również, gdy po dłuższej drodze zgasze silnlik od razu po zatrzymaniu auta)
- zaraz po zgaszeniu auta słychać bulgotanie (jest to trochę podejrzane dla mnie...)

Pedał gazu nie zawsze jest twardy, dzieje się to sporadycznie.


Co mogę zrobić....auto jeździ ? Jeździ. Vag nie pokazuje blędów z tym związnych...
Nie mnie jednak wysłucham każdej rady jaką napiszecie o tym problemie.
(Wydech zapchany ??)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Twardy pedał gazu.

Post autor: Roxon40 »

Ja mam wrażenie że szukasz problemów na siłę. Skoro nic się nie dzieje, vag nic nie pokazuje i auto jeździ to daj mu spokój i niech jeździ. Jak coś się zepsuje to wtedy będziemy się martwić co dalej.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3131
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Twardy pedał gazu.

Post autor: DzieX »

Może smar zgęstniał przy niskich temperaturach i dlatego tak chodzi?
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

[1M] Twardy pedał gazu

Post autor: klynna »

Szukam i szukam na necie, i dalej brak informacji.

Wiecie, możecie powiedzieć jak działa cały ten mechanizm ? Już trochę się doszkoliłem z postów na elektrodzie, nie mniej jednak, proszę o informacje jak ten pedał działa mechanicznie.

Co z moich poszukiwań wynikło:
- uszkodzona poduszka silnika,
- uszkodzony mechanizm pedała gazu,

Własne pomysły:
- czy może na to mieć wpływ kończąca się po woli dwumasa i sprzęgło ?
- zabrudzony mechanizm (gdzieś tam pod maską ?)
- przepływ spalin (zapchany ? Jest taka możliwość ? Pomijając możliwość zwłok kota w wydechu..)

Na prawdę nie szukam dziury w całym, ale od połowy położenia pedału gazu do wciśnięcia go na maxa, pedał jest o wiele "cięższy" od pedału sprzęgła. Może jest ktoś z okolic trójmiasta, dam się nawet przejechać i oceni ...

Edit: moim zdaniem, opór wciskanego pedału, powinien być taki sam w całym zakresie - chyba, że w dieslach jest inaczej, stąd moje błędne odczucie ?? :573:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3131
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Twardy pedał gazu

Post autor: DzieX »

Ja co prawda w tolku mam na linkę, ale jeździłem trochę ASV i nie zauważyłem żeby był twardszy w miarę wciskania. Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to niemal na pewno wina leży w samym pedale. Nie wiem jak działa, ale domyślam się że jest oparty na sprężynie i potencjometrze.

A może to po prostu ostrzeżenie, żeby nie za***alać?
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

[1M] Twardy pedał gazu

Post autor: klynna »

Wczoraj dalej kopałem w internecie, na forum bmw chyba leona - do wymiany pedał gazu. Szybkie rozeznanie po allegro, używka 60zł kosztuje
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Twardy pedał gazu

Post autor: vwir »

BMW Leona powiadasz :D
W ASV nie ma prawa mieć wpływu poduszka silnika, dwumasa, ani nic z tych rzeczy, bo pedał jest połączony z potencjometrem i tyle - dalej jest wpięty w instalację elektryczną auta. Nie masz gazu na linkę.
ODPOWIEDZ