Normy emisji spalin, kontrole.
: 16 kwie 2015, 13:31
Przeglądałem artykuły na wp i coś takiego rzuciło mi się w oczy.
W Krakowie będzie więcej kontroli samochodów pod kątem jakości spalin. Miasto przekazało we wtorek policji trzy specjalistyczne urządzenia - analizatory do sprawdzania, czy pojazdy spełniają normy emisji. To kolejny krok w walce ze smogiem, który tym razem uderzy przede wszystkim we właścicieli starszych aut.
- Obok pieców węglowych znaczny wpływ na zanieczyszczenia powietrza w naszym mieście ma ruch samochodowy. Większość aut nie spełnia norm europejskich, albo wcale nie mają katalizatorów. Urząd miasta zobowiązał stacje diagnostyczne, aby w dokumentach o dopuszczeniu pojazdu do ruchu napisały też o kwestii spalin. Niestety nie wszystkie stacje to robią i teraz przyszedł czas na powiedzenie "sprawdzam", tak jak w pokerze - mówił prezydent
rzypomniał, że Urząd Miasta Krakowa zobowiązał stacje kontroli pojazdów do wpisywania podczas okresowych badań technicznych pojazdów, czy spełniają one normy emisji spalin. Policjanci i strażnicy miejscy kontrolują samochody wyjeżdżające ze stacji diagnostycznych. - Dlatego przekazujemy trzy nowoczesne urządzenia do analizy spalin - dodał.
Jak zapowiedział Komendant Miejski Policji inspektor Janusz Barcik, funkcjonariusze będą używać analizatorów podczas kontroli drogowych. - Będziemy je wykorzystywać nie po to, by utrudniać życie kierowcom, ale żeby odpowiednie normy obowiązujące w naszym kraju były przestrzegane. To sprzęt w pełni profesjonalny, lekki, łatwy w obsłudze - mówił Barcik. Urząd Miasta współpracuje też z Inspekcją Transportu Drogowego w Krakowie, która włączy się w mierzenie zanieczyszczeń komunikacyjnych, szczególnie w okolicach placów targowych oraz pomiar spalin wydzielanych przez busy kursujące po Krakowie.
Zanieczyszczenia komunikacyjne mają około 17-procentowy udział w pyle zawieszonym PM10 i ok. 52-procentowy w dwutlenkiem azotu znajdującym się w powietrzu. Władze miasta czekają m.in. ma nowelizację prawa ochrony środowiska, która dałaby możliwość wprowadzania w gminach stref ograniczonej emisji komunikacyjnej.
Ograniczeniu zanieczyszczeń komunikacyjnych w Krakowie ma służyć m.in. strefa ograniczonego parkowania w centrum miasta, budowa parkingów park and ride, ścieżek rowerowych, uruchomienie stacji rowerów miejskich, zakup nowoczesnych autobusów i tramwajów. Obecnie w mieście jest prawie 143 km ścieżek rowerowych (docelowo ma być 223 km), 300 rowerów w 34 stacjach systemu KMK Bike, dwa parkingi park and ride dla 250 samochodów (ma być ich do 2020 r. dziewięć). Po Krakowie na linii 154 jeżdżą autobusy elektryczne. Miasto ma w planach także wprowadzenie tzw. strefy 30 km/h, czyli ograniczeń prędkości dla samochodów na obszarach intensywnej zabudowy i dużego ruchu pieszego.
Za przekroczenie norm spalin grozi 500 złotych mandatu i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nowa- ... omosc.html
W Krakowie będzie więcej kontroli samochodów pod kątem jakości spalin. Miasto przekazało we wtorek policji trzy specjalistyczne urządzenia - analizatory do sprawdzania, czy pojazdy spełniają normy emisji. To kolejny krok w walce ze smogiem, który tym razem uderzy przede wszystkim we właścicieli starszych aut.
- Obok pieców węglowych znaczny wpływ na zanieczyszczenia powietrza w naszym mieście ma ruch samochodowy. Większość aut nie spełnia norm europejskich, albo wcale nie mają katalizatorów. Urząd miasta zobowiązał stacje diagnostyczne, aby w dokumentach o dopuszczeniu pojazdu do ruchu napisały też o kwestii spalin. Niestety nie wszystkie stacje to robią i teraz przyszedł czas na powiedzenie "sprawdzam", tak jak w pokerze - mówił prezydent
rzypomniał, że Urząd Miasta Krakowa zobowiązał stacje kontroli pojazdów do wpisywania podczas okresowych badań technicznych pojazdów, czy spełniają one normy emisji spalin. Policjanci i strażnicy miejscy kontrolują samochody wyjeżdżające ze stacji diagnostycznych. - Dlatego przekazujemy trzy nowoczesne urządzenia do analizy spalin - dodał.
Jak zapowiedział Komendant Miejski Policji inspektor Janusz Barcik, funkcjonariusze będą używać analizatorów podczas kontroli drogowych. - Będziemy je wykorzystywać nie po to, by utrudniać życie kierowcom, ale żeby odpowiednie normy obowiązujące w naszym kraju były przestrzegane. To sprzęt w pełni profesjonalny, lekki, łatwy w obsłudze - mówił Barcik. Urząd Miasta współpracuje też z Inspekcją Transportu Drogowego w Krakowie, która włączy się w mierzenie zanieczyszczeń komunikacyjnych, szczególnie w okolicach placów targowych oraz pomiar spalin wydzielanych przez busy kursujące po Krakowie.
Zanieczyszczenia komunikacyjne mają około 17-procentowy udział w pyle zawieszonym PM10 i ok. 52-procentowy w dwutlenkiem azotu znajdującym się w powietrzu. Władze miasta czekają m.in. ma nowelizację prawa ochrony środowiska, która dałaby możliwość wprowadzania w gminach stref ograniczonej emisji komunikacyjnej.
Ograniczeniu zanieczyszczeń komunikacyjnych w Krakowie ma służyć m.in. strefa ograniczonego parkowania w centrum miasta, budowa parkingów park and ride, ścieżek rowerowych, uruchomienie stacji rowerów miejskich, zakup nowoczesnych autobusów i tramwajów. Obecnie w mieście jest prawie 143 km ścieżek rowerowych (docelowo ma być 223 km), 300 rowerów w 34 stacjach systemu KMK Bike, dwa parkingi park and ride dla 250 samochodów (ma być ich do 2020 r. dziewięć). Po Krakowie na linii 154 jeżdżą autobusy elektryczne. Miasto ma w planach także wprowadzenie tzw. strefy 30 km/h, czyli ograniczeń prędkości dla samochodów na obszarach intensywnej zabudowy i dużego ruchu pieszego.
Za przekroczenie norm spalin grozi 500 złotych mandatu i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nowa- ... omosc.html