[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

Jak jest za gruby to zawsze można trochę go spiłować na papierze sciernym ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
samhain
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 02 kwie 2012, 10:54

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: samhain »

@vwir i piotreus - tak, zdjąłem blaszki, wyczyściłem je i zacisk - nadal nie pasowało. Ciekawe jest to co mówi vwir, że są dwa wymiary klocka - teraz już po zawodach, tych które zamontowałem nikt już nie przyjmie z powrotem - będę kontrolował jak pracują, są nasmarowane odpowiednim smarem ATE, powinny dobrze pracować - nie we wszystkich zaciskach są te blaszki
@Koszi - czemu sądzisz, że mam przetaczać tarczę?
Pozdrawiam!
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

samhain, nawet jak założysz klocki w odpowiednim rozmiarze, które przesuwają się lekko po blaszkach to po roku czasu w zależności od warunków w jakich jeździsz, jak smar się wypracuje już możesz mieć z nimi problem. Albo jak samochód pod chmurą jest trzymany i więcej stoi niż jeździ. Bez blaszek to już konkretna lipa, bo pracują na chropowatej powierzchni do tego temperatura. Po to ktoś te blaszki tam wymyślił, żeby je montować a klocek ma po nich lekko się poruszać. Jak Ci klocki ciężko wchodzą to je lekko zeszlifuj i będą działać.
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Koszi »

samhain pisze:Koszi - czemu sądzisz, że mam przetaczać tarczę?

Jak tarcza jest skorodowana to nowy kolcek nie usunie rdzy a jedynie przetoczenie tarczy pomoze.
Marco84
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:04

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Marco84 »

Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu a generalnie chodzi o układ hamulcowy więc pisze właśnie tutaj.
Chciałbym uzyskać od Was poradę ponieważ wczoraj dolewałem płynu hamulcowego do zbiorniczka i przez przypadek po odstawieniu butelki przewróciła się i znaczna ilość rozlała się po komorze silnika na skrzynię biegów oraz przewody gumowe od chłodnicy, kable itd..
I pytanie moje jest czy płyn hamulcowy jest żrący i czy muszę umyć dokładnie silnik czy jest to niekonieczne?
Wytarłem wszystko papierem ale nie wiem czy to wystarczy. Mam nadzieje że płyn nie zje żadnych elementów gumowych.
Proszę o wasze opinie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Płyn nic nie zrobi elementom gumowym. Są odporne na płyn hamulcowy, oleje, smary itp. Stare płyny np. R-3 potrafiły fajnie rozpuścić lakier, ale DOT-4 mu nie szkodzi. Kable są tez bezpieczne.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
samhain
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 02 kwie 2012, 10:54

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: samhain »

Czy możecie proszę podpowiedzieć jak odpowietrzyć pompę? Będę w weekend poprawiał hamulce - zeszlifuję trochę klocki i założę te blaszki z powrotem to od razu bym odpowietrzył wszystkie koła i pompę, tak na wszelki wypadek.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kornat »

Jeżeli nie zapowietrzyłeś pompy to nie ma po co jej odpowietrzać, ale jakbyś chciał to masz opis
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:



Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT



[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "001"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.





Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.



[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "002"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Instrukcja z strony http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=8

Koła odpowietrzasz z włączonym zapłonem i zaczynasz od tylnego prawego>tylnego lewego>przedniego prawego>przedniego lewego.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Koła odpowietrzasz z włączonym zapłonem i zaczynasz od tylnego prawego>tylnego lewego>przedniego prawego>przedniego lewego.


Po co z włączonym zapłonem?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kornat »

vwir pisze:Po co z włączonym zapłonem?

Tak piszą serwisówki, ma jakiś związek z pompą ABS.
ODPOWIEDZ