[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotreus-1988 »

A wdzis bo napisałeś że to tył, a Zaciski nie widać na zdjęciu. Zresztą po osłonie tarczy idzie poznać że to przód
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Art »

AA no tak:P
Art pisze:Zauważyłem, że z przodu tarcze wyglądają okej, ale z tyłu mam coś takiego


Miałem na myśli że od strony zewnętrznej jest ok, a od wewnętrznej jak na zdjeciu :)
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

U mnie podobnie wyglądały stare tarcze. Stało się to przez klocek, z którego odpadł fragment części ciernej przez co był jakby mniejszy. Zrobiłem tak jak Ty - dojechałem klocki do końca i wpadł nowy komplet ATE. Ma już blisko 3 lata, więc przejechane jakieś 60tys km i nadal sprawuje się super, bez żadnych garbów, itp. Zmieniłem też płyn hamulcowy, bo po założeniu nowego kompletu okazało się, że po jeździe po serpentynach jestem w stanie zagotować stary płyn.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

piotreus-1988 pisze:ale czuć jak powoli schdzi co raz niżej


u mnie jest tak samo podobno gdzieś słyszałem że to normalne, w innych autach tez jest tak samo
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Art »

vwir pisze:U mnie podobnie wyglądały stare tarcze. Stało się to przez klocek, z którego odpadł fragment części ciernej przez co był jakby mniejszy. Zrobiłem tak jak Ty - dojechałem klocki do końca i wpadł nowy komplet ATE. Ma już blisko 3 lata, więc przejechane jakieś 60tys km i nadal sprawuje się super, bez żadnych garbów, itp. Zmieniłem też płyn hamulcowy, bo po założeniu nowego kompletu okazało się, że po jeździe po serpentynach jestem w stanie zagotować stary płyn.


Jaki płyn zalałeś?
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

Art, ja np u siebie mam ATE Super Blue Racing :D
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Art pisze:
vwir pisze:U mnie podobnie wyglądały stare tarcze. Stało się to przez klocek, z którego odpadł fragment części ciernej przez co był jakby mniejszy. Zrobiłem tak jak Ty - dojechałem klocki do końca i wpadł nowy komplet ATE. Ma już blisko 3 lata, więc przejechane jakieś 60tys km i nadal sprawuje się super, bez żadnych garbów, itp. Zmieniłem też płyn hamulcowy, bo po założeniu nowego kompletu okazało się, że po jeździe po serpentynach jestem w stanie zagotować stary płyn.


Jaki płyn zalałeś?


Nie mam ESP, więc najzwyklejszy DOT 4. Wszelkie wynalazki w stylu racing są mocniej higroskopijne, więc dużo szybciej staną się gorsze, niż zwykły DOT 4.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

Nie ma to chyba większego znaczenia skoro płyn i tak wymienia się co 2 lata, chyba że chce się go mieć tam na wieki :P Najważniejsze aby nie zalać układu płynem DOT-5 pełen syntetyk i mógłby uszkodzić układ hamulcowy (podobno)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Wersję racing wymienia się co 6 miesięcy, bo po takim czasie staje się gorszy, niż DOT 4. Jeśli ktoś jeździ w rajdach albo na torze, to ma to sens. Do cywilnego auta - średnio. Zresztą najlepiej zainwestować w tester płynu i po prostu wymienić, gdy jest taka potrzeba.
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Art »

Mam DOT4. To w takim razie po prostu wymienie na nowy DOT4.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
ODPOWIEDZ