Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: bartek »

a co ma egr do turbiny? wycinasz blaszkę zaślepiasz dopływ spalin do kolektora ssącego i koniec filozofii. nie fantazjuj o turbinie myśląc o EGRze ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

To nie mój wymysł. Zapytałem to co wyczytałem tu http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5377&start=180 post Carlos'a
U mnie EGR jest czysty i zanim zacznę zakładać blaszki itp.to chciałem zobaczyć czy coś czuć i czy się dłużej nie będzie nagrzewał, bo u mnie z nagrzaniem motorowni to masakra. Dziś było ponad 20* i po 17 pojechałem to temp. osiągnął po 7km :(
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

kornat, to ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury bardziej skoro tak wolno Ci temp. łapie :/ Po zaślepieniu EGR'a łapie temperaturę jeszcze wolniej, ale najbardziej to jest zimą odczuwalne.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Czujnik wymieniłem po sprowadzeniu bo zostawiał błąd ale wskazówka chodziła normalnie. Wymieniłem czujnik i bez zmian. Tej zimy zmieniłem termostat na Wahlera i jeszcze gorzej ;/
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: siwy_a1 »

Domelek mój benzyniak też dymił zaraz po zaślepieniu EGRa i czyszczeniu przepustnicy. Kopcił przez chwilę na biało (to efekt oparów benzyny ekstrakcyjnej, której używałem do czyszczenia ;) ). Po krótkiej jeździe, dymienie zniknęło :-)
siwy_a1
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:A ja mam takie pytanie. Po zaślepieniu turbina szybciej się kręci, czy się szybciej nie zużyje? a ja chciałem dla testu zaślepić ten wężyk który idzie od N18 do EGR ale nie wiem czy w taki sposób coś się zmieni. Co o tym myślicie?


Jezeli masz szczelny zawor egr to po zdjeciu z niego i zaslepieniu wezyka z n18 teoretycznie masz odlaczona recyrkulacje spalin, za to pojawi sie pewnie,przy wylaczaniu silnika w ok. n18, odglos ´odkurzacza´.

Jezeli sie nie myle,to po zaslepieniu egra auto nie bedzie bardziej dymic, a nawet powinna byc poprawa.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Dobra, wyciagnalem z trojnika zasilanie podcisnieniem n18, wlozylem zaslepiony odcinek wezyka i nastala bloga cisza ;) Jednym slowem, po zaslepieniu egr'a dodatkowo robimy powyzsza czynnosc i nie zauwazamy zmiany.
Kurde dopiero teraz doczytałem :P Możesz jakieś fotki zapodać o którym wężyku mowa :) ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Jezeli masz szczelny zawor egr to po zdjeciu z niego i zaslepieniu wezyka z n18 teoretycznie masz odlaczona recyrkulacje spalin,

Właśnie teoretycznie niby tak ale po coś się zaślepia jeszcze na łączeniu EGR z turbiną. Spróbuję i sprawdzę co z tego wyjdzie jak się pogoda poprawi.
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Wyplosz »

jeśli jest zaślepiony przez VNT to nie puszcza spalin przez tą rurkę, a po co zaślepiają to nie wiem,przecież VNT go otwiera, ja tej rurki wogóle nie mam u siebie jest zaślepione z obu stron blachami
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:
szymekgd pisze:Jezeli masz szczelny zawor egr to po zdjeciu z niego i zaslepieniu wezyka z n18 teoretycznie masz odlaczona recyrkulacje spalin,

Właśnie teoretycznie niby tak ale po coś się zaślepia jeszcze na łączeniu EGR z turbiną. Spróbuję i sprawdzę co z tego wyjdzie jak się pogoda poprawi.


Zaslepia sie poniewaz zawor moze byc nieszczelny i puszczac ew. olej z dolotu na kierownice turbiny powodujac powstawanie na nich nagaru i w koncu zablokowanie..

Sony pisze:
szymekgd pisze:Dobra, wyciagnalem z trojnika zasilanie podcisnieniem n18, wlozylem zaslepiony odcinek wezyka i nastala bloga cisza ;) Jednym slowem, po zaslepieniu egr'a dodatkowo robimy powyzsza czynnosc i nie zauwazamy zmiany.
Kurde dopiero teraz doczytałem :P Możesz jakieś fotki zapodać o którym wężyku mowa :) ?

Dopiero z wojazy wakacyjnych wrocilem, fotke poszukam wieczorem,chodzi o waz 'dostarczajacy' podcisnienie-podlaczony do zaworka powyzej wyprowadzenia sterujacego egrem. Zaslepienie tego wezyka 'wycisza' n18, mysle, ze dziwne odglosy po wylaczeniu sa zwiazane wlasnie z podcisnieniem i ruchami membrany znajdujacej sie w zaworku.

https://lh3.googleusercontent.com/-jMd2 ... 00/www.JPG
Ostatnio zmieniony 20 lip 2011, 17:49 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ