[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kielich »

Dziś rano przy minus 15, nie chciał mi odpalić. Pojechałem kupić kable i dopiero odpalił z kabli za szóstym razem.
Wina pewnie akumulatora? Czy jak podjadę do elektryka by sprawdził mi akumulator, to czy pokarze na ciepłym silniku to samo co na zimny. Czy silnik musi być zimny by sprawdzić czy dobry akumulator?
baton5000

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: baton5000 »

Temperatura silnika nie ma nic do sprawnosci aku.
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kielich »

wiec to nie jest tak ze jak będę jechał do elektryka, to on się podładuje i pokarze co innego jak by stal nockę i osłabnie??
baton5000

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: baton5000 »

Będzie tak ale nie ma to nic wspólnego z temperaturą silnika.
Najlepiej odłączyć aku i sprawdzić miernikiem.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kitaj »

baton5000 pisze:Temperatura silnika nie ma nic do sprawnosci aku.


Do sprawności nic ale na rozładowanym/zużytym aku samochód szybkciej odpali rozgrzany niż zimny ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kielich »

Nie mam miernika, wiec muszę jechać do elektryka na jakiś warsztat.
I jak tam pojadę to pokaże co innego jak przed ruszeniem, tak??
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Testery aku sa niewiarygodne
Michal
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: remiq »

Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze przed kręceniem rozrusznikiem i w trakcie. Jeśli akumulator pada, to przy kręceniu będzie bardzo niskie (poniżej 10V). W spoczynku będzie w normie, ale ma małą wydajność prądową i będzie mocno spadać napięcie pod obciążeniem.
I zimny silnik jest ciężej odpalić bo płyny eksploatacyjne są gęste, a trzeba je przepchać przez małe otworki (np. dysze wtryskiwaczy, dysze natrysku oleju, otwory smarujące panewki itp.).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kielich »

remiq pisze:Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze przed kręceniem rozrusznikiem i w trakcie

To raczej trzeba to samemu zrobić, najlepiej na zimnym silniku. W warsztacie mi wiec chyba nie powiedzą czy dobry jest?
Ciekawe czy mi jutro z rana odpali :D
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Skąd?: Iwonicz

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: exodus »

To czy wina akumulatora powinieneś sam stwierdzić po tym jak kręci akumulator. Jak zdrowo szybko kręci to nie jego wina, jak ledwo po woli "chłep chłep" i przy tym pykanie bezpieczników na lewo od kierownicy to aku do wymiany.
ODPOWIEDZ