[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

istnieje szansa ze zle złożyłeś turbo pierscien od łopatek wystarczy dac odwrotnie i juz bedzie łapać notlauf mimo iz turbo czyste ja tak miałem i nie wiedziałem co grane zmieniałem przepływki n75 itd i doperio mechanik wyciagnał turbo i przerysował kółko od sterowania łopatkami na papier i obrócił i okazało sie ze jest inaczej złożył turbo w innym założeniem pierscienia i od tego czasau brak notlauf. tak ze przemysl to
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

ghul17 pisze:istnieje szansa ze zle złożyłeś turbo pierscien od łopatek wystarczy dac odwrotnie i juz bedzie łapać notlauf


Raczej wątpie, bo po czyszczeniu było ok.


Sony, log statyczny grupy 11 świeży:

Log (0 - 011)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

cash, gruszka bardzo ładnie pracuje :) Tak ma być!

A po tym czyszczeniu masz wobec tego nadal jakieś problemy ? Po mojemu to logi po czyszczeniu są OKi. A N75 zawsze możesz odświeżyć nieco. Na forum masz instrukcję ;)
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

Sony pisze:cash, gruszka bardzo ładnie pracuje :) Tak ma być!

A po tym czyszczeniu masz wobec tego nadal jakieś problemy ? Po mojemu to logi po czyszczeniu są OKi. A N75 zawsze możesz odświeżyć nieco. Na forum masz instrukcję ;)


A rozumiem, dzięki Sony ;-) Co do problemów tak jak napisałem, że czasami jest jakiś mulasty, tak jakby się znowu turbo zaczynało zapiekać, ale w wolnej chwili N75 wyczyszczę. Dzięki i pozdrawiam :-)
Eleashar
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 13 maja 2012, 16:29

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Eleashar »

Potrzebuję pomocy, moja turbina ma prawdopodobnie zapieczone/zabrudzone łopatki, zdarza się że łapie zawieche po 3tys obrotów i po ponownym odpaleniu silnika wraca do normy. Prawdopodonie to jest przyczyną i z forum doczytałem się, że czyszczenie mogłoby pomóc. Instrukcje również znalazłem, ale szczerze mówiąc jestem kiepskim mechanikiem i boje się samemu za to zabierać. Nie mogę również znaleźć w okolicy żadnego zakładu, który oferował by "czyszczenie" turbiny w takich cenach jak pisaliście 200-400zł. jedynie koło 1000zł. Moglibyście coś polecić, bądź może ktoś z was mógłby pomóc?
Awatar użytkownika
ramzeseye77
Forumowicz
Posty: 329
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:48

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ramzeseye77 »

tez myślałem że mam zapieczone łopatki ,a wiesz co wyszło ? miałem poje... podcisnienia ,radze najpierw wyelimonować problem węzyków wymien wszystkie na nowe sprawdz dokładnie jak mają przebiegać i muszą być szczelne to po pierwsze , po drugie sprawdz zaworek n75 czy jest sprawny przełóż z tym drugim i zobacz czy sie coś zmieniło , po trzecie sprawdz gruszkę przy turbinie czy nie jest już w słabej kondycji bo jeli ak to też bedzie problem , a dopiero potem bierz sie za czyszczenie łopatek bo jesli wyczyscisz łopatki a dalej bedziesz miał niesprawne któreś z tych układów to po pół może po roku bedziesz musiał czyscic łopatki ponownie :) no i nie uprawiaj psj :p
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
Eleashar
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 13 maja 2012, 16:29

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Eleashar »

Nie uprawiam ;), wężyki już wymieniałem i to nie pomogło, byłem na komputerze, nie pamiętam jaki to numer błędu był, ale pokazywało przeładowanie ciśnienia, mechanik mi powiedział, że to turbina, a mechanik był polecany, że zna się na rzeczy.
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

turbo łatwo sie czyści jak brakuje jakiś narzedzi lecisz do sklepu i kupujesz co potrzebujesz proste, efekt zrobienia samemu wyczyszczenia turbo bezcenny no i dowiesz sie dokładnie jak to turbo działa i jak jest skonstruowane
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

ghul17 pisze:turbo łatwo sie czyści

ale nie łatwo się rozbiera ;-) często stoją śrubki po stronie gorącej, ciężko rozdzielić muszle.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Oj potwierdzam :) U siebie miałem 1 lub 2 śrubki do przegwintowania jak rozbierałem, bo się cholera ukręciły. WD40, stukanie młotkiem i trza się trochę pomęczyć, żeby odkręcić ;)
ODPOWIEDZ