[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

No calkiem nie daleko , jakies 1300 km. Dobre,podoba mi sie. hehe :lol:
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

WOLF69 pisze:No calkiem nie daleko , jakies 1300 km. Dobre,podoba mi sie. hehe


Aj sorki. Nie w ten profil spojrzałem :DDD
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

WOLF69 pisze:SONY sprawdzilem wszedzie gdzie tylko sie nocha dalo wsadzic, o niebo i odziwo wszedzie sucho(troche sie zawiodlem). Pojechalem cos sprawdzic,no i na 3przy 3500 przez ok 15 sekund, pedal w podloge i spadek mocy nie ma turbo.


A ja z innej beczki. sprawdź oczywiście N75 a tak przyszłościowo myśląc nie wciskaj pedału gazu do podłogi bo wtedy turbina dostaje maksymalne ciśnienie i często wariuje właśnie łapiąc notlaufa, poza tym dwumas raczej takich eksperymentów też nie lubi.
Ja osobiście w swojej karierze miałem ze 3 zawiechy związane z zapieczeniem łopatek na turbinie. A łopatki się zapiekają sadzą.

Moje sposoby walki z tym dziadostwem:
1. Tankuję dobrej jakości paliwo - żadnych wynalazków z niepewnych źródeł. Im lepsze paliwo tym mnie sadzy że tak powiem :P
2. Przyśpieszanie niekoniecznie but w podłodze tylko załóżmy że tak powiem połowa buta ;)
3. Od czasu do czasu konkretny zabieg obrotowy, tzn. na spokojnie na każdym biegu pomijając 1-kę jedziemy do obrotów rzędu 4500obr/min.
4. No i stylowi jazdy PSJ mówię stanowczo NIE :D
Czyli nie jeździmy na 5-ce 60km/h etc bo wtedy komputer wariuje z ciśnieniem dostarczanym do turbiny. Dieselek lubi dynamicznie jeździć :)

BIEGI:
II - od 20km/h
III - od 40km/h
IV - od 60km/h
V - od 80km/h

Takie orientacyjne prędkości na jakich ja wrzucam wyższy bieg.

Poza tym na zimnym nie butujemy - ja daję do 2500 obrotów, a po butowaniu nie gasimy odrazu, ale to podstawowe zasady więc każdy powinien to już wiedzieć.

Podsumowując nie pamiętam kiedy miałem ostatnio notlaufa. Jak się dba tak się ma ;)
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

No to mamy bardzo podobny styl jazdy i nie jest to moj pierwszy diesel . Odnosnie zamulania samochodu to nie wiem jaki angol jezdzil nim przedemna , czyli 2 miesiace temu, paliwo jest tu raczej dobre, ja tankuje na texaco. Dzieki piekne za pomoc i dobre rady ale chyba wywale do jakiegos pozadnego warsztatu bo w lipcu musze zrobic pare set ladnych kilometrow i to nie bedzie grzeczna jazda 80/100 km/h.

SZACUNEK I POZDRO
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
radek
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 kwie 2009, 09:20

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: radek »

Przyczyn kodu 17965 może być kilka , najbardziej prawdobodobna zapieczone kierownice turbo. ;-)
1M 4x4 arl+ 195 PS 390 NM
1P BWA+ 248 PS 380 NM
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Skąd?: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: CYRULIK »

i mnie to dopadło :(
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

CYRULIK, ja z tym do tej pory nic nie zrobilem,za duze koszty, ostatnio przekotlowalem go na autostradzie i jak narazie mam spokuj (odpukac), troche przykopcil wzial oleju i jest ok. Zobaczymy co bedzie dalej. Mysle,ze juz czytales http://www.toledoclubpols...opic.php?t=1291

Pozdrawiam. :-)
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Skąd?: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: CYRULIK »

jest jeszcze jakiś patent z rozruszaniem geometri, kumpel ma mi luknoć ale dopiero za tydzień wiec zobaczymy co bedzie
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

Kazda informacja sie przyda :-D
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
korect
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2008, 23:07

zawieszanie turbiny, dymienie, syczenie

Post autor: korect »

witam

problem jest tego typu:
1. autko dymi podczas jazdy (lecz nie zawsze),
2. co jakiś czas zawiesza się na jakieś 1-2 sekundy turbo (w tym momencie pojawia się za mną smuga dymu) lecz nie jest to notlauf, gdyż nie zapala się kontrolka check a turbo odwiesza się bez konieczności wyłączenia silnika,
3. turbina zawiesza się wyłącznie w zakresie niższych obrotów silnika, powyżej 3 tyś. problem nie występuje,
4. przy pow. 1500 obrotów w kabinie słychać wyraźnie syczenie/ssanie powietrza, które ustaje w chwili zawieszenia turbiny i pojawia się ponownie po tych ok. 2 sekundach wraz z powrotem mocy (czyt. odwieszeniem turbo)
5. w/w syczenie dobiega z prawej części komory silnika czyli okolic turbo lecz na postoju jest trudne do zlokalizowania, a co za tym idzie - ciężko jest mi stwierdzić czy to rzeczywiście turbo czy nieszczelnośc w dolocie,
6. odnoszę wrażenie że spalanie ON wzrosło, przy czym z drugiej strony 6,6 litra na 100km w trasie bez zbędnego katowania, średniej prędkości 110-120km/h na włączonej klimie, 4 osoby na pace oraz ogumienie 17/40/215 to chyba normalny wynik??

moje pytania są następujące:
1. czy w wypadku powyższych problemów, przesądzone jest że turbinka padła czy też jest możliwe że winnym całego zamieszania jest nieszczelnośc w dolocie bądź rąbnięta przepływka?
2. czy VAG jest w stanie zlokalizować mi winowacę tak, abym mógł jechać do mechanika z konkretną diagnozą co uniemożliwi wmówienie mi "konieczności" wymiany/naprawy 5-ciu innych podzespołów?
3. czy w wypadku konieczności regeneracji turbo jest sens wymiany go na większy (130ps) w celu przygotowania pod chipowanie na ok 140ps, czy też mija się to z celem w przypadku tak niewielkiego podniesienia mocy.
4. jak kosztowo wygląda różnica w cenie pomiędzy regenerowanym turbo 110ps a 130ps, czy wymiana turbiny ahf w na większą wymaga dodatkowych zmian podzespołów w dolocie itp? jak kształtuje się ogólna różnica w kosztach pomiędzy włożeniem turbo 110 a 130ps?

Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI ZA POMOCNE ODPOWIEDZI

pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-29, 00:11 ]
no i problem rozwiązany,

na jednym z przewodów pojawiło się ok 5 centymetrowe pęknięcie,
po jego wymianie autko zachowuje się jak po generalnym remoncie. poza ciszą w kabinie, po przekroczeniu 3 tyś obrotów tolek nabrał jakby z 15kM więcej.
a koszt naprawy jedyne 150pln.. jedyne bo liczyłem się z kosztami rzędu 1500pln w przypadku konieczności regeneracji turbawki.

pzdr
ODPOWIEDZ