[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Pewnie jakis dziwny soft/interfejs kolega ma ;)

Tak jak napisal Sony, do sprawdzenia podcisnienia, n75 i szczelnosc gruchy, logi by sie przydaly...
Michal
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lolek »

Na logi troche za pozno. Mysle, ze koles jest kumaty o co biega. Wiec raczej sie nie pomyli. Wujek google tez podaje, ze taki blad istnieje.
adas_adas1

Błąd 17964

Post autor: adas_adas1 »

Witam.
Mam problem z turbo (Toledo II 1,9TDI 110KM AHF 1999r) - błąd 17964 - charge pressure control : negative deviation P1556-35-10---intermittent. Proszę o analizę bloku pomiarowego 011 Próba statyczna wykonana na postoju
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 00aa0.html
Próba dynamiczna
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e70a5.html .
Po tej próbie wyłączyłem zapłon, włączyłem ponownie (wtedy zaworek N75 zaczął buczeć :shock: ) i dokonałem kolejnej próby dynamicznej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 84c6d.html .
Dodam, że wyczyściłem zaworek N75, Sprawdziłem przewody podciśnieniowe (wizualnie wyglądają ok), chciałem sprawdzić dźwignię sterującą kierowniczkami turbiny ale od góry nie mogę jej ruszyć (nie drgnęła nawet o mm) a od dołu nie mam dostępu (brak kanału)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Brak doladowania...

adas_adas1 pisze:Proszę o analizę bloku pomiarowego 011 Próba statyczna wykonana na postoju


Zadane cisnienie to jakis kosmos...

adas_adas1 pisze:Próba dynamiczna

adas_adas1 pisze:Po tej próbie wyłączyłem zapłon, włączyłem ponownie (wtedy zaworek N75 zaczął buczeć :shock: ) i dokonałem kolejnej próby dynamicznej


Wyglada na problem z cisnieniami: n75 podmien z n18, wezykami podcisnienia lub zacieta sztange gruchy i/lub kierownice przy pozycji minimalnego doladowania, zloguj grupe 011BS przez 30s, u mnie zaworek piszczal przy zacietych kierownicach, wtedy podcisnienia zasysa membrane w gruszcze, ona stoi w miejscu, a w zaworku powstaja jakies zawirowania cisnienia...

Do tego stat. 003 oraz nastepnym razem dynam 003 + 011.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

adas_adas1, pokombinuj tak jak kolega wyżej Ci doradził.

Ja natomiast proponuję wrzucać logi na tej stronie (będzie o wiele czytelniej): http://vaglog.rtnet.pl

Poza tym popraw pole "Skąd" zgodnie z regulaminem ;)
adas_adas1

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: adas_adas1 »

ok. dzięki wielkie za pomoc. jutro zabieram się do roboty
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

adas_adas1, powodzenia ;)

ps jak sprawdzasz sztange to zdejmij wezyk z gruchy.
Michal
adas_adas1

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: adas_adas1 »

Jak sprawdzam sztangę to na zgaszonym silniku czy ma być odpalony? i ile powinna się wcisnąć ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Na zgaszonym. Na odpalonym, w logu 011BS, powinna sama sie chowac/wysuwac z gruchy w calym zakresie, czyli ok.2cm.
Michal
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

jabaraks pisze:A więc tak. Od jakiegoś czasu zbieram kasę na regenerację turbo. Problem miałem taki, że przepuszczała olej zdaniem kilku mechaników. Sam mechanizm wkręcał się w porządku.

Zadzwoniłem więc do zakładu w Mielcu, żeby umówić się na termin, bo chciałem zrobić to na miejscu w jeden dzień. Pani wytłumaczyła mi, że jeżeli wszystko się wkręca tak jak trzeba to wcale nie musi być zła turbina, tylko jest nieszczelność w podobnym miejscu i wygląda, że to turbina. Poleciła mi mechanika w Krakowie, który miał mi sprawdzić, żebym na marne do mielca nie jechał.

Facet obadał i zawyrokował, że turbo jest w porządku, trzeba uszczelnić silnik tu i ówdzie i będzie w porządku. Zostawiłem więc auto u niego, żeby to zrobił.

Gdy wracałem autostradą po zrobionej robocie zauważyłem, że auto nie jest tak zrywne jak wcześniej, ogólnie obroty rosną wolniej niż poprzednio a na czwartym biegu w ogóle trudno przekroczyć 3 tys. Ponadto gdy wysiadłem z samochodu przy włączonym silniku było słychać na jałowym biegu lekkie syczenie.

Czy znowu mam tyle szczęścia, że mechanik zepsuł coś co wcześniej działało w porządku?

Witajcie po dłuższej przerwie. Jestem po czyszczonej turbinie i zrobieniu uszczelki pod głowicą przez mechanika. Po wyczyszczeniu dwukrotnym nadal mam notlaufa przy predkości 120 km lub wysokich obrotach. Mechanik mówił że grucha jest skorodowana i nie chodzi lekko, czy to moze być powodem? EGR zaślepiony.
Na Vagu mam taki błąd który można wykasować
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Oto logi które zrobiłem nie dawnoProszę o pomoc.
Log (0 - 007)
Log (1 - 000)
Log (2 - 011)
Log (3 - 003)
Reszte logów jak znajde chwile
Ostatnio zmieniony 03 lip 2012, 10:12 przez dialog1979, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ