[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

W 007 tez - nie wynika to z opisu?

30st. to zakres 1,5k-2kOhmy rezystancji czujnika, 0st. i mniej to min.5kOhm - sprawdz rezystancje czujnika i przedzwon przewod wchodzacy z czujnika do ecu,
Michal
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: eR »

Ostatnio i mnie dopadł problem z odpaleniem auta. Świece wymieniłem na nowe Beru GN855, przekaźnik też wydaje się działać bez zarzutu, sprawdziłem po zimnej nocy miernikiem akumulator - jest 12,5V, sprawdziłem też ładowanie na włączonym silniku - jest 14,5V. Akumulator ma ze 4 lata.
Rozrusznik też pracuje bez żadnych "dziwnych" odgłosów.
Gdy odpalam nad ranem silnik z okolicy zegarów dochodzi charakterystyczne rytmiczne "cykanie" czemu towarzyszy przygasanie zegarów oraz miganie kontrolki ABS... czyli jakby akumulator był słaby.
I tu mam pytanie: czy mimo, iż miernik pokazuje te 12,5V akumulator może być juz do bani ? W takim razie jak go odpowiednio sprawdzić ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kitaj »

Podłącz miernik i obserwuj do ilu spadnie podczas rozruchu jak poniżej chyba 10 czy 9v to aku siedzi ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Jezeli jezdzisz po miescie to podladuj aku.
Michal
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: eR »

... to też uczynię. Dodatkowo przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa, której przy poprzednich świecach nie zaobserwowałem lub poprostu było to mniej rzucało się w ... uszy :-) . Po odpaleniu po jakichś 3 czy 4 minutach słychać spod maski jakby delikatną zmianę w pracy silnika lub alternatora jakby coś nagle je odciążyło. Czy to tak powinno być ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

eR pisze:której przy poprzednich świecach nie zaobserwowałem


4 sprawne swiece pobieraja duzo wiecej pradu niz 1 ;)

eR pisze: Po odpaleniu po jakichś 3 czy 4 minutach...


Swiece dogrzewaja pracujacy silnik przez ok. 4min lub do przekroczenia 2500obr, pozniej przekaznik je odlacza i alternator lapie oddech.
Michal
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Mielec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: QKi »

szymekgd pisze:W 007 tez - nie wynika to z opisu?

30st. to zakres 1,5k-2kOhmy rezystancji czujnika, 0st. i mniej to min.5kOhm - sprawdz rezystancje czujnika i przedzwon przewod wchodzacy z czujnika do ecu,


w 007 jest tak jak powinno byc 9 stopni czyli tyle ile temperatura na dworze ... jesli chodzi o elektryke to jestem laikiem w tych sprawach ....
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:w 007 jest tak jak powinno byc 9 stopni czyli tyle ile temperatura na dworze


W 007 temp. plynu jest zblizona jest tez do temp. paliwa?

Wychodzi, ze czujnik plynu G62 jest sprawny i masz problem tylko z G2 (sa w jednej obudowie)
Michal
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Mielec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: QKi »

tak temperatura jest zblizona do temp. paliwa róznica była ok 1 stopnia
tylko ze ja wymieniłem czujnik na nowy oryginalny i wskazania były identyczne, a dzisiaj rano odłączyłem czujnik zeby zobaczyc jak odpali i nie pomogło bardzo kiepsko zapalił
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:a dzisiaj rano odłączyłem czujnik zeby zobaczyc jak odpali i nie pomogło bardzo kiepsko zapalił


Przeciez napisalem, ze G2 odpowiada TYLKO za temp. na zegarach.

Do sprawdzenia kat wtrysku (chyba nie podales), aku, ukl. paliwowy (zapowietrzanie sie), rozrusznik
Michal
ODPOWIEDZ