Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: migacz1981 »

Jeżeli masz bańki powietrza to przed załozeniem zaworka sprawdz jeszcze korek wlewu do zbiornika jeżeli ma zatkane np. przez rdze otwory odpowietrzające to też będą kłopoty to nic nie kosztuje a może pomóc kiedyś w sprinterze mechanicy meczyli się tydzień i nie mogli znalezć aż jeden przez przypadek odkręcił korek syk i po problemie
l
laska1193
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:55

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: laska1193 »

Witam.

Auto Seat Leon 1,9 TDI 110KM silnik AHF



Padło mi turbo(wirnik cały).

Turbo zrobione + wymienione 2 świece bo ukruszone były. Wymieniłem olej i filtry oprócz filtra paliwa.

Wymieniłem popychacze. Wszystko dobrze ustawione.

Jak silnik zimny odpalę bez problemu ale strasznie trzęsie silnikiem i falują obroty.
Co to może być???


Proszę o pomoc
_________________
Turkusowy Leoś AHF
Turkusowy Leoś AHF

Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Pompę sprawdzałeś?
l
laska1193
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:55

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: laska1193 »

tak.

znajomy mechanik mówił mi że podejrzewa zawieszanie się 1 wtrysku.

na kompie wszystko sprawdzał.
Turkusowy Leoś AHF

Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Z tego co widziałem to zawieszanie się wtrysku sterującego objawia się odięciem przy mocnym przyśpieszaniu. Ale może gość ma rację - to nie problem podmienić od kogoś ten wtrysk i się upewnić.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Hmm..Nastawnik pompy sprawdzales? Czujnik temp. sprawny i dawke paliwa tez?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Nastawnik pompy sprawdzales?

Jak to sprawdzić?
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

Witam, jestem od 3 miesięcy szczęśliwym posiadaczem Toledo z 2000r z silnikiem 110KM AHF. Jak na razie wszytko jest ok tylko mam problem z paleniem rano jak temp. spadnie poniżej ok. 10 stopni. Auto zapala zawsze za pierwszym razem ale z trudnościami oraz czasami widać z tyłu chmurę białego dymu. Mechanik sprawdzał świece oraz ich instalację i są ok. Powiedział mi on żebym ustawił większą dawkę rozruchową u jakiegoś elektronika. Wiec do takiego zadzwoniłem ale on mi powiedział że dawka pomaga tylko jak nie pali na ciepłym silniku a nie na zimnym jak u mnie. I powiedział mi też że to bedzie pompa (wyciera sie coś w obudowie i nie ma ciśnienia czy coś) i że nikt tego nie robi i że czeka mnie wymiana. Stad moje pytanie czy da się jakoś sprawdzić Vagiem czy to jest na pewno pompa ? Dodam jeszcze ze po tym jak ciężko zapali od razu zgaszę go i zapalę to zapala bez najmniejszego problemu. Jescze chodzi mi po głowie że może to być kąt wtrysku ale jak go sprawdzić Vagiem?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:dawka pomaga tylko jak nie pali na ciepłym silniku a nie na zimnym jak u mnie


I tu ma racje do tego silnika.

QKi pisze:I powiedział mi też że to bedzie pompa


Pompa to na cieplym wlasnie jest winowajca.

QKi pisze:Jescze chodzi mi po głowie że może to być kąt wtrysku ale jak go sprawdzić Vagiem?


Jezeli masz kabelek to silnik ma miec ok.90st i sprawdzasz grupe 000BS-Basic Settings.

Prezd odpaleniem odlacz czujnik temp. plynu G62 i sprawdz czy pomaga.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

Pompa to na cieplym wlasnie jest winowajca.

Ale na zimnym też może być powodem?

szymekgd pisze:Prezd odpaleniem odlacz czujnik temp. plynu G62 i sprawdz czy pomaga.

A czy przypadkiem czujnika się nie odłącza po to żeby wymusić na świecach grzanie?
ODPOWIEDZ