[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Takie jarzmo powinieneś kupić na każdym szrocie (golf IV , bora , octawia , A3 ) , a nowe w ASO podejrzewam ze będzie kosztować co najmniej ze trzy stówy.
NED
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotrek148 »

Do wymiany zwrotnica ;) jutro jadę na szrot za zakupy ;)
A powiedzcie mi czy po wymianie zwrotnicy trzeba ponownie ustawiać zbieżność ?
2 miesiące temu właśnie w tym kole wymieniałem łożysko na nowe - przy wymianie zwrotnicy nie będzie trzeba jego ruszać?
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Skąd?: Katowice/Gliwice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Hubert »

Łożysko jest wprasowane w zwrotnicę.
Więc w tym przypadku masz "podwójny" koszt niestety.
Do wymiany zwrotnicy trzeba:
- zdemontować zacisk/tarczę
- odkręcić sworzeń, końcówkę kierowniczą i amortyzator
- dodatkowo łącznik stabilizatora (żeby łatwej "zbić" sworzeń)
- odkręcić i wyjąć półoś/przegub

Zakup nowe łożysko, mechanik wprasuje nowe łożysko.
Według mnie lepiej zrobić to "od razu". Nowe łożysko z przodu to koszt ok. 70-90 zł za szt. (w tym przedziale cenowym na pewno kupisz markowe łożysko).
Co do zbieżności, to nie będzie konieczna, "nie kręcimy" drążkiem kierowniczym, nie ma ingerencji w układ kierowniczy.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Szymek08 pisze:Sam uchwyt powinieneś dostać bez problemu ale pewnie tylko w ASO.


Tak tylko kolega z tego co teraz napisał ma zerwany gwint w zwrotnicy , czyli te śruby które trzymają jarzmo a nie zacisk.
Co do gwintowania to ja bym sobie odpuścił , to w końcu hamulce.
Co do wymiany zwrotnicy to łożysko będziesz musiał wymienić , chyba że kupisz z dobrym i zaryzykujesz założenie. Zbieżność raczej bym ustawił gdyż jest to dość poważna ingerencja w układ zawieszenia.
NED
Marian50P

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Marian50P »

Witajcie

Posiadam Toledo 1L 2E 2.0 8V 1995r. Co jakiś czas (2-3 tygodnie) hamulce nagle działają bardzo słabo. Wygląda to tak: wciskam hamulec, samochód ledwo co hamuje, a pedał robi się miękki i nisko schodzi. Po ponownym naciśnięciu pedału hamulce są mocniejsze niż zazwyczaj, działają jak brzytwa. Chyba za każdym razem dziej się to 2-3 minuty po odpaleniu samochodu. Przy jeździe z przyczepą samochód zawsze hamuje bardzo słabo. Płynu hamulcowego nie ubywa, kontrolka ABS nie świeci podczas jazdy, klocki TRW i tarcze TRW są grube , jedyne co zauważyłem to sztywny odcinek przewodu przy prawym tylnym kole znajdujący się na belce jest trochę zgnieciony w jednym miejscu, ale to chyba nie powód. Dziś, gdy musiałem hamować na szlag to po kilku godzinach dwa razy jechałem samochodem i dwa razy kilka minut po odpaleniu prawie nie hamował.

Czego to są objawy?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Marian50P, sprawdź szczelność podciśnień, szczególnie przy wejściu do serwa.
Michal
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

Zapowietrzony układ? Próbowałeś odpowietrzać?
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotrek148 »

Hubert pisze:Zakup nowe łożysko, mechanik wprasuje nowe łożysko.

A nie da sie wyjąć "sterego" i wprasowa w nową zwrotnice ? ??
Szkoda mi troche tego łożyska bo max 2 miesiące temu wymianiałem na nowe łożysko FAGa.
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartekmk »

ja bede miał po weekendzie zwrotnice jak cos.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotrek148 »

Czy zwrotnica z 1.9 tdi 90 km bedzie pasowała do 110 ?? Znalazłem taką z A3
ODPOWIEDZ