Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4505
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Roxon40 »

Pogrzebałem w tym temacie i

rafik pisze:Mesio rocznik 2008, przebieg troche ponad 150tyś.km rachunek za naprawe silnika 15,000zł :shock: Oczywiście diesel!


Dlaczego piszesz oczywiście diesel?
Jeżdżę Sprinterem z 1999 roku jako kurier z ciężką nogą ten samochód naprawdę dostaje mocno w d.... nie raz jest przeładowany ma nalatane ponad 300000 km bo w kurierce za dużo nie przejeździsz i silnik jest w dobrej kondycji wiec w trasie pewnie trzymałby się jeszcze lepiej.

Fakt jest faktem że diesel jest tańszy w utrzymaniu ale niestety droższy w naprawach co widzę mając wcześniej benzynę była tańsza w naprawach ale biorąc pod uwagę że częściej musiałem wymieniać niektóre rzeczy wychodziło podobnie. I nie jestem tu fanem ani benzyny ani diesla ale:

Świece żarowe wymieniam 4 raz na ileś lat lub jak padną
Świece zapłonowe wymieniasz raz na (jak dobrze pamiętam około 40 tyś) ale do tego musisz wymienić przy okazji przewody

Olej cena podobna
- do diesla wezmę droższy i lepszy gatunkowo (wiadomo turbina nie lubi byle czego) i zapłacę w granicach gdzieś 150 zł
- do benzyny fakt zalejesz od biedy olej za 80 zł ale jeśli używasz pełen syntetyk to cena jest podobna
- Przewaga benzyny jest przy filtrze oleju bo mój wkład to gdzieś koło 60 zł a do benzyny filtr w granicach 20 zł
- przewaga pewnie też będzie w cenie rozrządu

Elementy zawieszenia porównując Toledo to pewnie i benzyna i diesel to części pewnie tyle samo kosztują.

I tu chcąc kupić auto trzeba naprawdę siąść i policzyć koszty co się będzie bardziej opłacał biorąc pod uwagę cenę materiałów eksploatacyjnych(rozrząd, oleje, filtry, zużycie paliwa)

Natomiast to czy się auto popsuje to już zależy od szczęścia, umiejętności dbania o nie, sposobu jazdy.

Miałem benzynę teraz mam diesla i wiem tamten był tańszy w naprawach ale w eksploatacji na razie jest na korzyść diesla w moim przypadku.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: vwir »

A robiąc te wszystkie wyliczenia trzeba zwrócić uwagę jeszcze na jedno: utrata wartości. Wiem z doświadczenia, ze benzyniaka ciężko sprzedać i trzeba zjechać z ceną. Z dieslami nie mialem tego problemu. Nie mówiąc już o LPG - często benzyniak bez LPG ma wyższą cenę niż z LPG, bo ludzie wolą kupić benzyniaka i ewentualnie samemu zagazować. Więc zakładając LPG trzeba liczyć na to, że instalacja zwróci się tylko w paliwie, bo w cenie sprzedaży raczej nie.

A i jeszcze jedno - porównując ilość postów w kategorii benzyna/LPG trzeba wziąć pod uwagę ilość użytkowników danych aut na drogach. Patrząc na auta na drogach śmiem twiedzić, że wśród tolków jakies 70-80% użytkowników to właściciele diesla. Gdyby mieli tyle samo problemów co właściciele benzyniaków/LPG to powinni generować przynajmniej 2 razy więcej postów.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Sony »

vwir pisze:A i jeszcze jedno - porównując ilość postów w kategorii benzyna/LPG trzeba wziąć pod uwagę ilość użytkowników danych aut na drogach. Patrząc na auta na drogach śmiem twiedzić, że wśród tolków jakies 70-80% użytkowników to właściciele diesla. Gdyby mieli tyle samo problemów co właściciele benzyniaków/LPG to powinni generować przynajmniej 2 razy więcej postów.
Święte słowa. Dodam jedynie, że poddział LPG powstał stosunkowo niedawno, a Diesel jest od początku forum ;-)
daniel_1906
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:33

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: daniel_1906 »

mam kilka pytań co lepiej szukać 1.9 tdi 110km czy 150 i gdzie w seacie znajduje sie VIN dokładnie bo ostatnio udałem sie do Tarnowa na oglądanie Toledo ale nie wypał kompletny ;/;/ bity maska przestawiona o 1cm;/;/ olej niby wymieniany co 10tys a czarny był juz po 2tys niby ;/;/ i jeszcze sprzęgło bilo nie samowi ce i jeszcze był bardzo slaby jak na 110 km bo znajomy nim jechał co ma pasat tez 1.9 ale 90 km i mówił ze jego 3 razy lepiej chodzi;/;/może tak ma chodzić no nie wiem ;/;/ kurde nie wiedziałem ze tak ciesz ko kopić auto
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Sony »

Pod względem mocy pewnie, że 150 ARL, jednak pod względem awaryjności lepsza jest 110-ka na pompie :)

Ponadto nie patrz na okazje, bo nie sztuką jest kupić pierwsze lepsze auto, tym bardziej diesla. Sztuką jest znaleźć furę w dobrym stanie.
GangstaMarc

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: GangstaMarc »

daniel_1906 pisze:olej niby wymieniany co 10tys a czarny był juz po 2tys niby ;/;/


Ten typ tak ma :D

Sony pisze:Pod względem mocy pewnie, że 150 ARL, jednak pod względem awaryjności lepsza jest 110-ka na pompie :)


Pod względem awaryjności czego?! :shock:

Stan PD łatwo sprawdzić VAGiem. Poza tym lepsza dynamika/wydajność, nieco lepsza kultura pracy... jak dla mnie same zalety z największym naciskiem na te 150 kucy. Zresztą w każdym nowocześniejszym silniku natrafimy już na PD i ja bym się tego absolutnie nie bał... No chyba, że lejecie ON niewiadomego pochodzenia na stacji pana Miecia
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Sony »

GangstaMarc, ogółem jednostka 150KM jest uważana za bardziej awaryjną od zwykłej poczciwej 110-ki na pompie :) Może źle sprecyzowałem... Nie twierdzę, że ARL psuje się jak głupi, jednak wersja 110KM na pompie jest prostsza w budowie oraz tańsza w ew. naprawach niż wersja 150KM na pompowtryskach. Choć z drugiej strony dynamika 150ki Nam to zdecydowanie rekompensuje :D
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: remiq »

rafik pisze:Mesio rocznik 2008, przebieg trochę ponad 150tyś.km rachunek za naprawe silnika 15,000zł Oczywiście diesel!

Jak się nie potrafi jeździć turbodieslem, to się psuje.

A tak poza tym to apeluję do moderatorów o wyczyszczenie tematu, bo się śmietnik zrobił. Miały być koszty eksploatacji, a nie wzajemne przepychanki.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: Wyplosz »

ARL nie są bardziej awaryjne. są jedynie bardziej podatne na paliwo jeśli nie lejemy byle czego to będzie nam służył tyle samo co poczciwa 110. Noi PD mają lepszy potencjał niż VP <zygi>
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
barneyoss

Toledo II z silnikiem 1.9 (VP - pompa wtryskowa)

Post autor: barneyoss »

Zawsze można VP zawirusować i wyjdzie prawie seria ARLa, noo może troche mniej koni ale niuton podobny. Potencjał VP spokojnie 200KM, choć i pod 230 wypluje, ale już dół od PD by sie zdał. Potencjał PD do ok 250KM.
ODPOWIEDZ