[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Patrząc na przód samochodu po lewej stronie chłodnicy od paska alternatora (taki walec z dwoma wężami).
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: leeon »

Rozumiem ze będziesz wymieniał, dla tego pytasz;) Pamiętaj żeby obejmę poluzować dopiero na końcu, bo tak ugniesz rurki od klimy i będzie mexyk z przykręceniem nowego (tak, tak - ja się głowiłem godzinę jak to z powrotem ogarnąć, bo skosiłem górny waż :-D )
suhhar

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: suhhar »

jak stoisz przodem do auta to po lewej stronie obok chlodnicy masz tak jakby filtr aluminiowy jeden przewod wchodzi do niego a drugi wychodzi. Dostep zjebany tylko kanał i klucz imbusowy o ile pamietam. Koszt osuszacza 55 zł i nowa uszczelka 2 zł.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Przepłaciłeś, trzeba było podjechać do serwisu klimy - nie serwisu mającego tylko maszynke ;)
Nie kojarzę takowego u mnie w okolicy. Równie dobrze mogłem pojechać do hydrowęża (sklep z uszczelkami etc.) Wolałem kupić cały komplet i kupiłem :P

szymekgd pisze:Ty narzekasz, czy kobietka? ;)

Kobietka się cieszy, bo nie trawi klimy ;)

---------------
Dzisiaj byłem u gościa od klimatyzacji. Co się okazało osuszacza nie da rady wyciągnąć, bo zapiekła się śruba. Stalowa śruba wchodzi w aluminiowy gwint, więc wg gościa utleniła się pięknie całość i śruba się ukręci. Innymi słowy, żeby osuszacz wymienić trzeba (SIC!) zdjąć przedni zderzak, zdjąć chłodnicę i wtedy dopiero można działać.
Poprzestaliśmy więc na wymianie oringa w starym osuszaczu. Okazało się, że oring, który wyjęliśmy puszczał jak cholera. Swoją drogą całkiem długo wytrzymał (12 lat, osuszacz nie był wymieniany od nowości). Po wymianie oringu, maszyna nabiła, zrobiła test szczelności i układ okazał się szczelny.

Ucieszony odpaliłem silnik, włączyłem klimę i... klimatyzacji BRAK. Diagnoza mechanika: Kabel/wtyczka idący/a do sprężarki klimatyzacji gdzieś nie styka. Pytał się mnie ekspert czy auto nie było stuknięte z przodu, więc odparłem że nie (jeżdżę już ponad 4 lata grubo Tolkiem i klima działała jak ta lala). Wg niego czujnik sprężarki jest zaraz nad osłoną dolną silnika i mogłem gdzieś w jakiś dołek/krawężnik etc. przyorać i wtedy coś się tam z wtyczką naruszyło. Wtyczka ponoć lata luźno, więc jego zdaniem dlatego nie trybi klimatyzacja.

Zatem kwestia jest taka, że dzisiaj guzik zrobiłem. Mam się z gościem umówić na jakiś dzień z rańca, wtedy wyciągnie sprężarkę, sprawdzi okablowanie etc. Jeśli się da to naprawi ten temat od ręki, a jeśli nie to wtedy trzeba będzie zakupić używaną sprężarkę, co wiąże się z zostawieniem auta i wymianą.

Pytania z mojej strony:
1. Popatrzyłem na allegro i nie rozumiem co mi ten mechanik za głupoty pieprzył, że wiązka (kable, wtyczka) idąca od/do sprężarki klimy jest zaraz nad osłoną ??? Przecież cholera to jest z dobre 20cm nad! :P

Wystarczy na fotę zerknąć:
Obrazek

2. Przy założeniu, że sprężarka ma walnięte kable (czyt. nie dochodzi do niej napięcie) nie powinno być na niej napięcia. W związku z powyższym ikonka śnieżynki na panelu Climatronica nie powinna się zapalić, ponieważ sprężarka nie ma podanego napięcia i nie działa. Czy moje powyższe myślenie jest słuszne ?

3. Jeśli nie dochodzi prąd do sprężarki to na panelu climatronica pod kodem 20 lub 21 (nie pamiętam który kod, ale chodzi o wskazywanie napięcia na sprężarce) powinno widnieć okrągłe "0" ?

Nie chcę zostać naciągnięty na zbędne koszty etc. przez mechaniora, więc proszę o pomoc! :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

Sony, zacznij od std. przyjrzenia się sterownikowi wentylatorów i czy masz 1 bieg klimy...

2. Zależy od rozwiązania układu, wg. mnie śnieżynka może się palić.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

ad. 1
Myliłem się. Jednak kable idą jakieś 5-10cm nad osłoną :P

ad. 2
Wentylator przy załączeniu klimy działa. Okazało się jednak, że śnieżynka może się palić jak sprężarka nie dostaje prądu.

ad. 3
Najdziwniejsza dla mnie sprawa jest taka, że sprężarka nie prądzi, a system pokazuje napięcie w granicach 14,5V na niej. Myślę, że to wskazanie jest pokazane przed wejściem do sprężarki na wtyczce or something, a nie w samej sprężarce.

PODSUMOWANIE:

Nie wytrzymałem, bo mnie telepało i pojechałem do znajomego na kanał samemu obadać kwestię sprężarki i kabelków. Wg mnie w sprężarce się NIE MA CO popsuć poza kablami i jej ewentualnym zatarciem (no i sprzęgięłko). Okazało się moi mili, że:

1. Struchlał element gumowy osłaniający kable wychodzące z wtyczki, przez co nadłamał się. Kable były zatem brudne, więc je przeczyściłem i zacisnąłem dobrze końcówki. Po czym sprawdzenie klimy i... DZIAŁA :-D Banan na twarzy jest! :D

2. Telefon do speca od klimy. Mówię mu, że użyczyłem sobie kanał od znajomego i sam obadałem temat. Okazało się, że to pierdoła w postaci zabrudzonych kabli. Sądząc po tonie jego głosu lekko zdębiał, że sam sobie to ogarnąłem :P Umówiłem się, że pojeżdżę sobie tydzień czasu i podjadę do niego w celu sprawdzenia czy oring na osuszaczu nie puszcza i czy wycieku nie ma. Ponadto ureguluję należność, bo w końcu nabił mi dziś klimę.

3. Ten Mechanik vs Sony = 0:2 :D

Już dwukrotnie mi farmazony pierdzielił, a ja się nie posłuchałem i sam rozwiązałem problem. Raz chciał 600zł (faktyczny koszt 60zł), a teraz mógł spojrzeć sierota na te kable, a nie wymyślać Bóg wie jakie tezy. Mogę się założyć, że jakbym mu auto zostawił to by mi zaśpiewał 300, a poprawiłby tylko kable i klimę nabił. Zaufanie już u mnie stracił konkretnie, więc przed wizytą u niego podjadę sobie na sprawdzenie czy nie ma wycieków do innego zakładu trudniącego się klimą i porównam.

A jak będzie trzeba ściągać zderzak i chłodnicę, żeby wymienić ten osuszacz w razie wycieku to pojadę do mojego stałego mechanika i sam własnoręcznie z nim wymienię ten osuszacz, a później tylko nabiję klimę.

---------------
WALCZCIE o SWOJE! Nie dajcie się naciągać :)
---------------

Pozdrawiam,
Sony!
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: leeon »

Sony pisze:---------------
WALCZCIE o SWOJE! Nie dajcie się naciągać :)
---------------


Dla tego właśnie, mimo małej wiedzy motoryzacyjnej. Robię wszystko co się da z kolega i wujkiem google ;)
Po 1 hajsy za usługę mogę przeznaczyć na graty do auta.
Po 2 Jeśli coś spier**le, to wiem przynajmniej co i drutów nie mam ;)
Po 3 To czego się przy okazji człowiek sam nauczy jest już jego ;)
Awatar użytkownika
Pendzik
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 28 sie 2011, 07:58

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Pendzik »

kornat pisze:Patrząc na przód samochodu po lewej stronie chłodnicy od paska alternatora (taki walec z dwoma wężami).


Dzięki za odpowiedź :-)

[ Dodano: 2013-05-22, 21:11 ]
leeon pisze:Rozumiem ze będziesz wymieniał, dla tego pytasz;) Pamiętaj żeby obejmę poluzować dopiero na końcu, bo tak ugniesz rurki od klimy i będzie mexyk z przykręceniem nowego (tak, tak - ja się głowiłem godzinę jak to z powrotem ogarnąć, bo skosiłem górny waż :-D )


Wymieniał nie będę ale chciałem zaspokoić własną ciekawość :-)
suhhar

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: suhhar »

brawo dla ciebie jak tak samo co moge robie sam nie dam sie je...w tylek naciagaczą.
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Skąd?: Oleśnica

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: powe88 »

To jest osuszacz i miejsce w silniku AKL

Obrazek
Obrazek

Osuszacz – urządzenie którego zadaniem jest usunięcie wilgoci ze sprężonego powietrza do wymaganego ciśnieniowego punktu rosy
Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, 21:55 przez powe88, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ